Prima cursă de Formula 1 a noului sezon a oferit numeroase depășiri pe final, dar și trei intrări ale Safety Car-ului după numeroase abandonuri care au ajutat Scuderia Ferrari să obțină un podium nesperat prin Charles Leclerc.
Chiar dacă a obținut locul doi în calificări, Lewis Hamilton a fost retrogradat cu trei poziții pe grilă cu mai puțin de o oră înainte de start din cauza încălcării regulamentului pentru steaguri galbene după ieșirea în decor a lui Valtteri Bottas.
Inițial, comisarii nu au dictat nicio sancțiune, însă au revenit asupra deciziei după ce Red Bull a făcut apel și a prezentat o probă video cu o cameră onboard de pe monopostul pilotului Mercedes.
Penalizarea britanicului până pe locul cinci i-a permis lui Max Verstappen să ia startul de pe locul doi, în contextul în care olandezul a fost singurul pilot din top 10 care a început cursa cu pneuri medium, în detrimentul cauciucurilor soft folosite de rivali.
Startul a fost unul liniștit, iar Bottas și-a conservat pole position-ul obținut în calificări și a reușit rapid să se distanțeze la două secunde în fruntea plutonului. În spatele său, Verstappen și Lando Norris au avut o serie de dueluri echilibrate înainte ca pilotul celor de la Red Bull să-și consolideze locul doi. În schimb, în turul 3, Alexander Albon și Hamilton l-au depășit succesiv pe Norris și au progresat pe locurile 3 și, respectiv, 4. Ulterior, în turul 9, Hamilton a trecut de Albon pentru locul 3.
Verstappen abandonează din motive tehnice
Două tururi mai târziu, speranțele lui Verstappen la victorie s-au năruit în urma unei aparente defecțiuni la cutia de viteze, apărută brusc la finalul liniei drepte de start-sosire.
Pilotul Red Bull a revenit foarte lent la boxe, însă mecanicii nu au reușit să remedieze problema, iar olandezul a fost nevoit să abandoneze.Hamilton a progresat astfel până pe locul doi, același obținut în calificări, însă la 7 secunde în spatele liderului. Seria abandonurilor a continuat într-un ritm neobișnuit de alert cu Daniel Ricciardo și Lance Stroll, în timp ce Romain Grosjean a avut de asemenea o serie de defecțiuni pe care a reușit să le remedieze la boxe.
Hamilton, avantajat de Safety Car
Un abandon suferit apoi în turul 26 de Kevin Magnussen (Haas) a determinat apariția Safety Car-ului pe circuit, moment în care toți piloții au intrat la boxe și au optat, în cea mai mare parte, pentru pneuri hard, cu excepția lui Perez (pneuri hard).
Principalul favorizat de Safety Car a fost Hamilton, care a ajuns în imediata apropiere a lui Bottas, în timp ce Albon, Norris și Perez au completat plutonul.
Strategie excelentă pentru Albon
Cursa s-a reluat în turul 31 fără niciun fel de incidente sau schimbări în plutonul fruntaș. Hamilton s-a menținut la mai puțin de o secundă în spatele lui Bottas pentru o lungă perioadă de timp, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv.
Ulterior, în turul 51, Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit după abandonurilor aproape simultane suferite de Grosjean și George Russell. De data aceasta, Bottas, Hamilton și Perez au rămas pe circuit, în timp ce Albon a profitat de situație și a preluat un set de pneuri soft, iar Norris și Leclerc au optat pentru medium.
Imediat după reluarea cursei, Kimi Raikkonen a abandonat după ce pneul dreapta-față s-a desprins de pe monopostul Alfa Romeo, astfel că Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit.
În cele din urmă, cursa s-a reluat cu 11 tururi înainte de final, iar Albon a inițiat imediat un atac la adresa lui Hamilton datorită pneurilor mai rapide.
La fel ca în cursa din Brazilia de anul trecut, cei doi și-au atins pneurile, iar Albon a derapat și a coborât până pe ultima poziție.Leclerc scoate un podium
Ferrari a reușit să profite la maxim de numeroasele incidente pentru a obține un podium nesperat. Charles Leclerc și-a păstrat la start poziția a șaptea obținută în calificări, pentru ca ulteror să progreseze pe 6.
După unul dintre Safety Car-uri, Carlos Sainz a încercat să treacă de Leclerc, iar victimă colaterală a fost Sebastian Vettel, aflat la două poziții în spatele coechipierului său după ce a plecat în cursa de pe 11. Sainz și Vettel s-au atins, iar germanul a derapat și a coborât în clasament până pe penultima poziție.
După ultimul Safety Car, Leclerc a profitat de pneurile mai proaspete și a ajuns pe locul trei după ce i-a depășit pe Norris și Perez, iar rezultatul s-a transformat într-un loc doi după ce Hamilton a fost penalizat cu 5 secunde în clasamentul cursei pentru ncidentul cu Albon.
Ulterior, Perez a fost la rândul său penalizat cu 5 secunde pentru depășirea vitezei în pitlane și în final a fost depășit de Norris, care a încheiat cursa pe locul 4. Pilotul echipei McLaren a urcat însă pe ultima treaptă a podiumului ca urmare a penalizării suferite de Hamilton.
Astfel, podiumul final a fost Bottas-Leclerc-Norris, cu Hamilton pe locul 4 în fața lui Sainz, Perez, Gasly, și Ocon, în timp ce Vettel a obținut ultimul punct în spatele lui Antonio Giovinazzi.
Ferrari nu are a 3a sau a 4a masina, ci a 5a. Daca nu abandonau cei din fata lor si nu erau 50 de masini de siguranta, nu depaseau pe nimeni.
Mercedes are de departe cea mai buna masina...ramane de vazut cat de mult tine la tavaleala.
Mai ramasese sa vina Karl Benz si Gottlieb Daimler la microfon sa le spuna celor doi piloti Mercedes sa incetineasca pentru ca au probleme cu cutiile de viteze.
Vettel a facut ce stie el cel ma bine. Cum a castigat omul asta 4 campionate e un mister pentru mine.
Bravo Bottas!
PS Interesanta grafica pe halo cu camera din spate.
Si da, ma bucur de revenirea celor de la McLaren in primii 3-4 acolo le este locul, acum e randul celor de la Wiliams!
remarc si salut promptitudinea FIA de a nu delibera cateva zile in ceea ce priveste penalizarea gagatului intr-o speta fara dileme pentru orice profan al marelui circ, un gest reprobabil al rivalului lui sebastian vettel si care trebuia sanctionat azi extrem de aspru (cel putin 15-20 secunde de penalizare) avand in vedere detaliul deloc de neglijat, acela ca gagatu-i recidivist!
forza sebastian!
forza ferrari!
Hamilton mi-a inveselit ziua cand a intrat in milogul albon. Milogul nu merita sa termine niciodata pe podium pentru ca este lent, strica masini si face multe manevre murdare. Cei care l-au votat pilotul zilei sunt penibili. Pilotul zilei este cu siguranta Lando Norris iar confruntarile lui cu Perez au fost deliciul cursei.Vettel a aratat ca este de nivelul lui Stroll dar stiam deja asta, strategii ferrari au fost geniali si Charles a cules roadele.
Desi au fost multe schimbari de situatie cursa mi s-a parut oribila si in opinia mea acest circuit nu merita sa gazduiasca 2 etape.
Din pacate cred ca anul acesta vom avea un campion decis de probleme tehnice, greseli maFIA si alte cauze ce nu tin de pilotaj.
Apropo de Vettel, saracu' nu mai performeaza cat de cat nici macar cand nu mai are nici un fel de presiune ! Nea Costele, trimite-l la nani, singurul din spatele tau sa fie un debutant pe Williams ...
Trebuie sa ai o viata tare amara de cand castiga asta campionat dupa campionat!
Apropo, iti amintesc din nou: ai zis ca nu mai te uiti la F1 acum mai bine de un an.....vezi daca mai e Alonso pe la vreun consurs de carturi.
A face o metafora este ok. Dar cand se axagereaza cu ea nu credeti ca e totusi o forma de rasism? Ma refer la termenul ”gagat”, desigur.
chiar nu-ti ajunge faptul ca oi reusit sa vezi ?
iti recomand sa vezi/revezi nerusinarea FIA comisa post gp la adresa aceluiasi albon savarsita si la Interlagos 2019 de acelasi repugnant hamilton pentru care singura solutie pe care-o identific acu' ii aceia ca tre' sa-ncercam macar sa convietuim cu aceasta ireverentiozitate a supusului Reginei ca cu covidu' in pandemie!
si-o sa tot contemplam cu totii la partinirea manifestata ciclic de FIA la adresa gagatului&Benz pana o sa dam cu totii-n cataracta!
in ceea ce-l priveste pe sebastian vettel, chiar tre' sa nu facem abstractie de conjunctura acelui aleatoriu tete-a-queue care i-o compromis germanului acest atipic prim grand-prix austriac:
- un monopost prevazut cu 1000 CP,
-pe deasupra si RWD,
-SF1000 nascut excesiv de supravirator,
- incercarea de infiltrare la interior in pretentiosul viraj 3 dupa categorica fastaceala a lui Leclerc in duelul cu Sainz dupa restart,
- diferenta de nivel semnificativa intre intrarea si iesirea din respectiva curba si pe o trasa extrem de pretentioasa aleasa de sebastian si care i-o alterat tractiunea
Probabil de aia nu e bine sa te pui cu intunericul mintii.
Sa va pastoriti cu placere toti semidoctii si toate scursurile societatii, care cred ca au ceva de spus.
Vorba aia, multi, dar prosti.
Cursa foarte misto. Un mare bravo lui Bottas si pustiului de la Mclaren, Norris. Leclerc, are cateva clase peste coechipierul cu titlurile lui Newey.
M-am linistit ca si-a luat pastilele.
O cursa foarte frumoasa cu de toate exact cum ar trebui sa fie.
In rest observ un alt "talent" in devenire pe aici care isi da in petec.....poate va adunati si faceti schimb de pastile.
Hamilton trebuia sa primeasca macar un drive through penalty
I-a luat lui Albon probabil sansa la prima victorie din cariera
cu toate ca au inchis cu 0 mi se pare RBR cel mai puternic in ritm de cursa ...
Despre Ferrari ... mai bine nu zic nimic :(
speram in ceva mai bun
Forza Ferrari!
Ferrari nu are sanse la titlu anul acesta (cred că orice ferrarist lucid ştie asta) iar dacă Vettel nu se va trezi, nu vor avea sanse nici la locul 3 (ce va fi luat de McLaren) La piloţi locul 5 prin Leclerc (după Verstappen, Hamilton, Bottas şi Albon)
va pretuiesc prea mult pentru a nu a va marturisi faptul ca prima mea optiune in a slaloma cu brio prin acest subiect devenit hipersensibil o fost aceea de a apela, din privilegiata mea postura de colocatar AM, tocmai la ajutorul @Maestrului Inexorabil in a va oferi tocmai domnia sa un raspuns pe care-s ferm convins c-o sa-l tineti minte toata viata, asta numa' datorita obiectivitatii domniei sale dar cum dumnealui invoca incompatibilitatea pe cat de publica pe atat de cronica cu actuala F1 si alege sa refuze zefchiul marelui circ in uz ma vad condamnat sa-ncropesc taman eu benigna argumentatie.......
asadar, zic sa-ncep cu inceputu', tocmai de aceea am convingerea ca ar trebui sa ne focalizam intreaga atentie asupra cauzei si mai putin spre josnicu' efect, culpa-i in intregime in dreptul FIA si liberty media care tolereaza astfel de acolade mediatice inutile in locatii inadecvate lor in secolul XXI,
vinovati is toti aceia care-i permit aproape orice lui hamilton in ultimii ani pe pista de concurs si iata ca si-n afara intervalelor de competitie propriu-zisa,
nu-i deloc straina de responsabilitate si conjunctura asta nefericita a ultimilor ani care a facut ca pilotu' & monopostu' de abanos sa devina, vrem-nu vrem, tocmai "motorul" de imagine al F1,
cat despre sebastian........parca nu-i momentu' sa-l mai admolestez si eu dar nici nu-mi pot reprima compatimirea la adresa lui atunci cand sesizez atitudinea unui barbat de 33 care inca mai crede ca astfel de abordari zeroase pe rotula pot avea si rezultate concrete pe un subiect prea amplu dar si mult prea ambiguu pentru intelectul celor mai multi dintre cei care formeaza-n prezent grila de start a F1
Dupa ce s-a plans 8 luni de incidentul din Brazilia, milogul albon a recunoscut ieri cu jumatate de gura ca a avut 50% din vina.Si a mai zis ca atunci cand incerca ieri sa treaca de Hamilton se gandea deja la Bottas. Baiatul asta este de o prostie rara, nu stie cum sa atace, nu stie cum sa se apere, nu are respect fata de adversari si vrea ca ceilalti sa-l lasa sa castige doar pentru ca el este caz social.Cei care il critica pe Hamilton omit ca la start britanicul a iesit de pe circuit ca sa evite contactul cu acelasi albon care a fost nesimtit si nu a lasat spatiu.Se pare ca albon seamana perfect cu mama sa puscariasa.
@Neutru: Nu stim cat de cinstiti sunt Mercedes dar stim cat de necinstiti sunt Ferrari. Stim cu totii de ce Ferrari a regresat in Austria: anul trecut au avut motor ilegal. Mare noroc au avut ca n-au fost descalificati.
Cei inteligenti asintomatici sa apese pe rosu!!!
Imi pare bine ca macar unul dintre cei care s-au uitat la cursa a observat ce i-a facut Albon lui Hamilton in prima curba dar si in curba buclucasa, cea pentru care a fost penalizat britanicul mai tarziu. Dar astea sunt amanunte, nu mai conteaza, mergem cu valul...
https://www.youtube.com/watch?v=1Q470aUwi3E
Dupa mai bine de juma' de an castiga si Mercedes o cursa...
(valabil si ptr pole)
Oare cand s-a mai putut spune asa ceva despre ei in ultimii ani?!?
Sunt însă de acord că acest caz nu a fost judecat corect. Ținând cont că Albon a fost scos definitiv din cursă în mod intenţionat, Hamilton trebuia mult mai aspru sancţionat.
@Bernie:Esti liber sa-l sustii in continuare pe cel ce sta drept ca stalpul doar la imn.Ca in rest ori este sluga ori este beat.Foarte interesant ca talentul pilotului nu este criteriu in preferintele tale.Si ca sa ramai cu 4, iata ce postau 2 ferraristi mandri cand a inceput campania BLM:
Sainz :"Los problemas que afrontamos hoy en día, en 2020, nos hacen pensar que hemos retrocedido en el tiempo a pesar del sufrimiento y de las lágrimas de nuestros antepasados. Es una locura pensar lo que está pasando justo ahora, todos tenemos la misma sangre....
A pesar de nuestro entorno, somos un deporte global con empleados y trabajadores de todo el mundo, de orígenes, religiones, razas y condiciones diferentes. Trabajamos juntos con gran armonía para entretener a todo el mundo y mandar un mensaje de deportividad y unidad. Condeno todo tipo de racismo y de injusticia. La diversidad nos empuja hacia delante, es algo que abrazamos. Ojalá un día todo el mundo lo haga."
Leclerc:El racismo hay que solucionarlo con acciones, no con silencio. Por favor, participa de forma activa, comprométete y anima a otros para concienciar. Es nuestra responsabilidad hablar contra la injusticia. No os quedéis en silencio."
Daca nu intelegi spaniola sunt programe speciale de tradus.
abrupta si iata ca n-am de ales, chiar tre' sa recunosc, si inatacabila consider ca-i concluzia dvs
@Neutru: Bernie credea ca Sainz si Leclerc sunt impotriva BLM doar pentru ca au ramas in picioare si i-am aratat ca nu-i chiar asa. Ar fi fost prea mult sa sustina 6 piloti.
BLM s-a infiintat in 2013 iar protestele erau impotriva violentei politistilor fata de persoanele de culoare. Acum scopul protestelor s-a mai schimbat...
In 2013 Sainz era in gp3 in echipa cu Kvyat si cu romanul Robert Visoiu. Leclerc n-am idee unde concura.
Sainz devine ferrarist dupa ce scapati de neghina. Sainz si Leclerc sunt printre preferatii mei in privinta personalitatii. De Kimi nu pot sa spun acelasi lucru. In privinta palmaresului, Raikkonen nu-i chiar atat de greu de depasit. Leclerc are mari sanse, poate si Sainz.
Nu sunt anti-Raikkonen dar a avut prea multe fluctuatii in cariera pentru placul meu.Si nu-l vad nici atat de carismatic pe cat il considera unii.
Ralf Schumacher nu cred ca vrea ca Hamilton sa depaseasca recordurile fratelui, si cu toate astea tine partea britanicului, nu-l poate acuza nimeni de subiectivitate.