Borduri mai inalte in sicanele de la Monza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sicanele Rettifilo si Roggia au oferit in ultimii ani numeroase controverse in timpul calificarilor si curselor, din cauza faptului ca multi piloti le scurt-circuitau si castigau astfel timp pretios fara a fi penalizati.
Motivul este reprezentat de faptul ca aceste doua sicane sunt precedate de o linie dreapta de start-sosire foarte lunga, iar in unele cazuri pilotii nu franau la timp pentru a pilota corespunzator in aceste zone.
Pentru acest an, organizatorii au decis sa implementeze solutiile adoptate anterior de circuitele de la Nurburgring si Barcelona, inaltand semnificativ bordurile pentru ca pilotii sa nu mai poata taia sicanele. In acest fel, pilotii vor suferi defectiuni la monopost si vor risca sa piarda controlul volanului in cazul in care vor incerca sa scurt-circuiteze aceste sicane.
Un exemplu elocvent despre modul in care vor arata bordurile de la Monza in sicanele Rettifilo si Roggia este prezentat in fotografia de mai sus, imaginea fiind realizata la Marele Premiu al Spaniei din acest an.
Se speculeaza ca noua configuratie a bordurilor va reprezenta un avantaj pentru monoposturile Brawn GP in lupta cu Red Bull pentru titlul mondial, intrucat echipa patronata de Dietrich Mateschitz beneficiaza de o masina care se comporta mai bine la trecerea peste borduri.
Intrucat pilotii nu vor mai putea trece peste borduri, Red Bull va pierde o parte din avantajul pe care l-ar fi castigat in mod normal in aceste zone.Via | FIA
Daca RedBull trecea bine peste bordurile "normale", nu va ai putea trece peste acestea rezultand un timp mai mare pe tur decat unul realizat pe acelasi circuit cu borduri normale.