BMW-Sauber renunta definitiv la sistemul KERS
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ultimele Mari Premii, BMW-Sauber a pastrat tacerea in privinta utilizarii tehnologiei KERS in cadrul evenimentelor oficiale, anuntand sporadic o serie de update-uri minore pentru monopostul F1.09.
La capatul mai multor saptamani de speculatii pe marginea acestui subiect, BMW-Sauber a confirmat prin vocea lui Mario Theissen ca echipa a renuntat complet la utilizarea tehnologiei in acest sezon competitional.
Directorul departmamentului de motorsport al BMW justifica decizia prin faptul ca germanii au inregistrat progrese mult mai mari in privinta update-urilor aerodinamice, care intre timp au devenit incompatibile cu sistemul KERS.
"Am evaluat daca sa ne concentram pe sistemul KERS sau pe update-urile aerodinamice si ce am putea face daca nu am avea KERS pe monopost. Am realizat progrese semnificative din punct de vedere aerodinamic, iar acestea nu mai permit implementarea KERS, astfel ca acum cateva zile am luat decizia sa nu mai concuram cu KERS in acest an pentru ca dezvoltarea aerodinamica este mai promitatoare", a explicat Theissen modul in care BMW a ajuns la aceasta hotarare.
BMW-Sauber a concurat cu sistemul KERS in primele patru curse ale anului, insa chiar si atunci Robert Kubica a fost privat sistematic de tehnologie din cauza greutatii corporale prea mari.
Germanii nu au mai utilizat KERS de la Marele Premiu al statului Bahrain, preferand sa se concentreze pe update-urile aerodinamice.Chiar si in aceste conditii, informatia este una surprinzatoare, intrucat BMW a fost cel mai aprig sustinator al introducerii tehnologiei in Formula 1, chiar si atunci cand toate celelalte echipe s-au opus. Echipele FOTA au decis recent sa abandoneze complet sistemul KERS in sezonul 2010, astfel ca sansele de supravietuire ale tehnologiei sunt minime, cu exceptia cazului in are aceasta ar deveni obligatorie.
In prezent, regulamentul pentru 2010 stipuleaza ca echipele au libertatea de a alege daca utilizeaza sau nu sistemul KERS. "KERS va disparea daca nu va deveni obligatoriu", a confirmat Theissen. "Este un lucru natural. Este pacat, pentru ca a fost o sansa unica de a eticheta Formula 1 drept un pionier al inovatiei tehnologice. Ar fi fost foarte bine in actualul climat economic. Daca vrei sa introduci o tehnologie trebuie sa te concentrezi exclusiv pe ea.
Daca nu este obligatoriu sa ai KERS pe monopost, atunci sistemul este depasit de performantele pachetului aerodinamic".In urma deciziei celor de la BMW, Ferrari si McLaren sunt singurele echipe care ar putea utiliza sistemul KERS pe parcursul acestui sezon, intrucat si Renault a renuntat in mod tacit la tehnologie. Mai mult decat atat, Ferrari este singura echipa care va utiliza sistemul KERS in Marele Premiu al Marii Britanii din acest weekend.
Via | Autosport
Comentarii (3)