BMW renunta la introducerea noului deflector

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 05.05.2009
Mario Theissen a anuntat ca BMW-Sauber nu va implementa noul tip de deflector pe monopostul F1.09 in cadrul Marelui Premiu al Spaniei din acest weekend.

Presa internationala a speculat ca BMW-Sauber va introduce la cursa de la Barcelona un deflector in stilul celor utilizate deja de Brawn GP, Williams si Toyota.

Cu toate acestea, Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW, a anuntat oficial ca germanii renunta la acest update, intrucat deflectorul nu ar fi adus niciun beneficiu in contextul noului pachet aerodinamic pregatit pentru acest weekend.

"Pachetul aerodinamic pentru Barcelona a fost de mult timp in dezvoltare. Prin urmare, un dublu-deflector intr-un timp atat de scurt nu ne-ar fi adus niciun beneficiu. Nu exista niciun termen limita in privinta momentului in care vom introduce noul deflector pe monopost. Avem un update substantial pentru Barcelona, de la aripa fata la aripa spate, care afecteaza si placile laterale ale monopostului. Vor exista update-uri in toate privintele", a explicat Theissen.

Anuntul vine la interval de numai cateva ore dupa ce BMW-Sauber a confirmat ca nu va utiliza sistemul KERS in cursa din acest weekend, motivand decizia prin faptul ca noul pachet aerodinamic nu este compatibil cu aceasta tehnologie.

Informatiile vin in contextul in care BMW-Sauber a obtinut doar patru puncte in noul sezon competitional, desi obiectivul propus la inceputul anului era sa lupte pentru cele doua titluri mondiale.

In acest context, Theissen a admis ca echipa a fost nevoita sa isi reevalueze obiectivele pentru urmatoarele curse.

"Am modificat obiectivele pe care le-am stabilit in iarna. Nu putem castiga curse in acest moment, prin urmare am schimbat obiectivele. Dar nu vom accepta actuala situatie. Vom mari viteza, vom analiza unde putem termina acest an, dar cu siguranta nu vom renunta la acest sezon", a adaugat el.

Cei doi piloti ai echipei, Robert Kubica si Nick Heidfeld, au acuzat de mai multe ori echipa ca nu a introdus niciun fel de update pentru monopost in primele patru curse ale anului, iar Theissen admite ca aceasta strategie s-ar putea dovedi falimentara.

"Principalul motiv pentru care am renuntat la sansa unor update-uri in primele curse a fost restrictionarea testelor. Celalalt motiv a fost interferenta pachetului aerodinamic pe masina. Aceasta abordare pare gresita in acest moment, dar sa vedem ce se va intampla la urmatoarele curse. Performanta noastra de la Melbourne a fost buna si a functionat chiar si la Sepang, dar apoi celelalte echipe ne-au depasit. Asta s-a bazat pe o strategie: intotdeauna am planuit sa nu aducem update-uri la primele 4 curse.

Principala tinta pentru un update a fost intotdeauna Barcelona si asa se va intampla".

Via | Autosport

Comentarii (3)

  • a mai fost azi
    a mai fost si dimineata aceeasi stire!!!
    0 0
  • ba nu
    dimineata s-a zis ca nu va folosi kers in spania
    0 0
  • Greu pt BMW
    "BMW-Sauber a confirmat ca nu va utiliza sistemul KERS in cursa din acest weekend, motivand decizia prin faptul ca noul pachet aerodinamic nu este compatibil cu aceasta tehnologie". Ce se intampla la BMW? Au pregatit o imbunatatire majora pt Barcelona, iar aceasta nu este compatibila cu KERS. Ei au fost singurii care au fost impotriva eliminarii kers, dar gandeau up-date-uri fara kers. In plus, se misca greu cu deflectorul. Este foarte clar ca deflectorul este un "element minune", deci pe bmw nu-i poate salva decat alta minune.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru