BMW construieste un monopost usor pentru Kubica
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW-Sauber a introdus sistemul KERS inca de la prima cursa a sezonului, insa singurul pilot care l-a folosit a fost Nick Heidfeld.
In schimb, Robert Kubica a fost in imposibilitatea de a utiliza noua tehnologie din cauza greutatii sale corporale, care ar fi reprezentat un dezavantaj major in timpul curselor.
Intrucat considera ca sistemul KERS reprezinta un adevarat beneficiu in lupta cu echipele rivale, BMW-Sauber lucreaza in acest moment la un upgrade major pentru cursa de la Barcelona prin care incearca sa reduca greutatea monopostului F1.09. Chiar daca FIA impune o greutate minima de 605 kg pentru monopost, un sasiu mai usor ar permite echipei sa introduca balastul in locuri mult mai potrivite pentru imbunatatirea manevrabilitatii masinii.
Desi nu a confirmat aceste informatii, Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW, a recunoscut ca echipa face tot posibilul pentru ca Robert Kubica sa utilizeze cat mai curand noua tehnologie. "Intentionam sa pregatim ambele monoposturi pentru a rula cu sistemul KERS pentru el.
Asta implica dezvoltari atat pentru KERS, cat si pentru monopost. Problema este greutatea si lipsa balastului pentru a echilibra bine masina. Nu doar sistemul KERS cauzeaza probleme, dar lucram la asta. Parerea mea este ca pe parcursul sezonului vom avea nevoie de KERS pentru a fi in frunte, nu numai pe grila de start, ci si in cursa", a declarat oficialul german pentru publicatia Autosport.Totodata, acesta a refuzat sa dea un raspuns clar cand a fost intrebat despre modul in care echipa va reusi sa reduca greutatea monopostului pentru Marele Premiu al Spaniei. "Asta ar ajuta concret. Avem cateva dezvoltari, dar vom vedea. Nu vreau sa dau acum mai multe detalii".
BMW-Sauber a anuntat anterior ca va cere Federatiei Internationale de Automobilism sa creasca greutatea minima a monoposturilor incepand din 2009, pentru ca piloti precum Kubica si Mark Webber sa nu mai fie penalizati in cazul in care utilizeaza KERS. Una dintre propuneri este ca scaunele si combinezoanele pilotilor sa aiba o greutate minima.
Via | Autosport
Comentarii (0)