Sesiunea de teste de la Magny-Cours dedicată tinerelor talente a stat sub dominaţia autoritară a lui Jules Bianchi.
Francezul a stabilit cel mai bun timp şi în a treia şi ultima zi de evaluare, când a urcat la volanul monopostului Ferrari, după ce miercuri testase pentru Force India. El a fost cronometrat cu 1:16.985 şi a evluat mai multe configuraţii pentru aripa faţă a monopostului F2012, continuând munca la aerodinamică începută marţi.
Poziţia secundă i-a revenit lui Rodolfo Gonzalez de la Force India, care a exersat şi starturile de cursă şi opririle la boxe. De asemenea, sesiunea a marcat revenirea lui Brendon Hartley la volanul unui monopost de Formula 1, neo-zeelandezul testând cu această ocazie noul sistem de evacuare de tip Coandă al celor de la Mercedes.
Piloţii au fost nevoiţi să utilizeze pneuri intermediare în cursul dimineţii din cauza ploii, însă vremea s-a îmbunătăţit ulterior şi cei trei au putut trece pe pneuri slick în cursul după-amiezii.
Teste Magny-Cours - Rezultate ziua 3:
1.Jules Bianchi Ferrari 1m16.985s 136 2. Rodolfo Gonzalez Force India-Mercedes 1m18.018s + 1.033 79 3. Brendon Hartley Mercedes 1m18.671s + 1.686 87
Crezi ca oamenii astia de la Ferrari nu-si doresc cel mai bun pilot? Banii pentru Ferrari nu sunt o mare problema sau o conditie vitala...
In teste, este simplu sa faci cel mai rapid tur sunt cativa piloti, nu toti vor sa fie primii, unii poate testeaza niste setari, all testeaza altceva, poate o parte a monopostului si aici sunt multe de testat. Dar alea sunt teste :)
Intr-o cursa, cand esti intr-o sesiune de calificari, trebuie sa fii concentrat 100%, pentru ca trebuie mai intai sa treci de Q1, dupa aia de Q2 si poate si de Q3. La echipele de top, sunt exemplele pe care le stim toti, trebuie ca pilotii sa intre neaparat in Q3 si sa nu "moara" pe parcurs pentru ca deh, conteaza sa fie cat mai in fata. Un pilot de teste nu are nici o sansa sa intre in Q3 in timpul unui sezon decat asa printr-o minune daca monopostul este perfect. Dupa aia vine cursa care-i cu totul altceva, si stim bine ca cursele se pot termina chiar inainte de primul viraj.
Ca o simpla concluzie, un pilot fara experienta, nu face fata presiunii, iar exemple sunt destule. De asta Bianchi nu are inca ce cauta la Ferrari.
Sa nu uitam ca pentru moment in fiecare an s-au batut la titlu Red Bull, McLaren si Ferrari si nu alte echipe. Plus pentru moment doar Red Bull a castigat acele titluri, iar daca ei aveau un debutant cred ca nu mai castigau nimic, uita-te la situatia celor de la Ferrari care in 2010 si 2011 au avut un singur pilot in puncte si celalalt intr-o bezna lucie. Plus n-au avut pe cine sa aduca... de unde sa faca rost de un pilot cu exp dand din palme? Uita-te la Massa, au modificat monopostul ala de 10000 de ori doar doar sa-l faca pe placul lui Massa care de abia de 3-4 curse a inceput sa puncteze.
Iar punctele alea conteaza enorm cand situatia din teren este asa de echilibrata. Cam asa vad eu lucrurile, desi cred ca timpul lui Massa la Ferrari s-a cam terminat pentru ca de 3 ani... nu-i prea iese nimic. Pacat dar accidentul l-a marcat si se stia asta de mult, nu ai ce sa faci. Formula 1 este mult mai competitiva acuma iar un abandon te costa foarte mult, un coechipier slab te costa si mai mult si se vede.