Belgia, antrenamente 1: Alonso, cel mai bun timp în faţa piloţilor Force India

de Daniel Popescu
Vineri, 23.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente libere de la Spa-Francorchamps, în timp ce Force India a ocupat următoarele două poziţii.

Esential 0.026 secunde a fost avansul lui Alonso in fata lui di Resta
4.243 secunde a fost diferenta dintre Alonso si Raikkonen in antrenamente
18 tururi a parcurs Gutierrez in antrenamente, mai multe decat oricare alt pilot
Formula 1 a revenit la viaţă după o pauză de patru săptămâni cu prima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Belgiei.

Cel mai bun timp al sesiunii a fost stabilit de Fernando Alonso, care a fost cronometrat cu 1:55.198 la volanul monopostului Ferrari la finalul celor 11 tururi parcurse. Spaniolul a fost urmat de cei doi piloţi Force India, Paul di Resta şi Adrian Sutil, echipa indiană confirmând astfel la fel ca şi în anii precedenţi că deţine un monopost adaptat pentru configuraţia circuitului belgian.

Serio Perez a obţinut un nesperat loc patru pentru McLaren în faţa lui Nico Rosberg (Mercedes), în timp ce liderul Sebastian Vettel a ocupat doar locul şase pentru Red Bull Racing.

O altă surpriză a fost clasarea celor de la Sauber pe locurile şapte şi opt prin Esteban Gutierrez şi Nico Hulkenberg, în timp ce Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Valtteri Bottas (Williams) au completat topul primilor 10 piloţi.

Dintre ceilalţi piloţi de top, Felipe Massa a terminat pe 11 pentru Ferrari, Lewis Hamilton a fost doar al 15-lea pentru Mercedes, în timp ce Mark Webber a ocupat locul 19 pentru Red Bull. De departe, marea surpriză a fost poziţionarea celor de la Lotus pe ultimele două poziţii prin Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean.

Rezultatele surprinzătoare au fost influenţate parţial de vreme.

Ploaia locală a lăsat primul şi al treilea sector umede în primele 15 minute, în timp ce al doilea sector era aproape uscat, astfel că piloţii au efectuat tururi cu pneuri slick preponderent în ultimele 45 de minute.

A doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Belgiei va avea loc vineri cu începere de la ora 15:00, ora României.

BELGIA - REZULTATE ANTRENAMENTE 1: 

 1.  Fernando Alonso      Ferrari               1m55.198s           11
 2.  Paul di Resta        Force India-Mercedes  1m55.224s  +0.026s  10
 3.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes  1m55.373s  +0.175s  11
 4.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes      1m55.518s  +0.320s  14
 5.  Nico Rosberg         Mercedes              1m55.614s  +0.416s  10
 6.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault      1m55.636s  +0.438s  14
 7.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari        1m55.954s  +0.756s  18
 8.  Nico Hulkenberg      Sauber-Ferrari        1m56.110s  +0.912s  11
 9.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari    1m56.770s  +1.572s  14
10.  Valtteri Bottas      Williams-Renault      1m56.858s  +1.660s  18
11.  Felipe Massa         Ferrari               1m56.863s  +1.665s  10
12. 
Pastor Maldonado Williams-Renault 1m57.081s +1.883s 14 13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m57.084s +1.886s 17 14. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m57.281s +2.083s 14 15. Lewis Hamilton Mercedes 1m57.358s +2.160s 10 16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m57.821s +2.623s 16 17. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m57.887s +2.689s 16 18. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m58.600s +3.402s 14 19. Mark Webber Red Bull-Renault 1m58.929s +3.731s 12 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m59.209s +4.011s 12 21. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m59.441s +4.243s 11 22. Romain Grosjean Lotus-Renault 2m03.176s +7.978s 15

Comentarii (20)

  • Nu va speriati de faptul ca Alonso este primul. In fiecare vineri in majoritatea weekendurilor este pe primul loc in una din sesiuni, iar cand vin antrenamentele se dezumfla ca o gogoasa si nu se apropie de top-4.
    10 23
  • Jolerto
    Ce zici, McLaren are sanse la puncte :) ?
    15 3
  • @mcladadin84
    Apoi ce puteai sa spui si tu, ca ti s-au cam terminat gloantele, da, ceva interesant despre Mclada ne spui?Ha?
    15 1
  • @Mircea

    tu nu te sperii de performantele echipei McLaren?
    vor reusi oare sa se mentina pe locul ... 6 ... ? ii ajung din urma baietii de la STR? din '81 nu a mai fost asa de jos clasat McL :)))))))
    Dc Button pleaca de la echipa si McL ramane cu Perez poti linistit sa-tzi faci avatur cu MB AMG ... McL si-a inceput o perioada de declin (tip Willimas) cred vor trece cateva sezoane pana la urmatorul trofeu McL

    ar trebui sa te intorci la iubirea ta initiala (Lewis Hamilton) ... macar acuma are sanse reala sa fie "the fastest man on the track" pana si fanii Ferrari (nu toti propabil) s-ar bucura sa ia el titlul in locul lui Vettel (bineinteles dc pilotii Ferrari - Alonso-nu mai sunt in carti) :))))))))))))))))
    17 4
  • Mclaren_Mircea_1984, sampania sta la rece? Nu s-a terminat inca gheata?
    12 4
  • Ii dam voie s-o deschida cand o castiga hamy titlu, macar atata consolare sa aiba..gheata...ii trebuie un ghetar intreg:))))
    10 4
  • Mclaren cel putin a evoluat fratilor comparativ cu Ferrari raportatat la tot sezonul 2013. Dupa greseala din iarna cu designul fatza si suspensia pull-rod, au fost pe nicaieri la prima cursa in Australia, jos de tot. Dar treptat treptat au inceput sa recupereze. Pasi mici, dar pasi facuti permanent. Si ganditiva ca de la inceputul lui iulie Mclaren lucreaza doar la mp4-29, orice dezvoltare la mp4-28 apare doar daca este relevanta pentru masina de anul viitor. In acelasi timp, Ferrari incepe sezonul cu in mod CLAR cea mai rapida masina in regim de cursa. Dar cum se scurgeau cursele Ferrari tot mai slaba devenea. Intai a fost depasita ca masina de catre Red Bull, cazand pe locul 2, iar spre sfarsitul lunii iunie au fost depasiti in bloc in ceea ce priveste competitivitatea masinii de catre Mercedes si chiar de Lotus. Toata lumea dezvolta masina si avanseaza, Ferrari sta pe loc sau chiar regreseaza (tot ce au pus dupa Silverstone nu a functionat, revenind la detalii tehnice utilizate in Bahrain si Spania). Deci situatia sta cam asa fratilor. In luna martie Mclaren era a 7 masina din punct de vedere valoric dupa Ferrari, Red Bull, Mercedes, Lotus, Force India si Torro Rosso. La sfarsitul lunii august cu mare parte din dezvoltarea masinii inghetata au a 5 masina din punct de vedere valoric, depasinindu-i pe cei de la Torro Rosso si Force India. Deci progres de pe 7 pe 5.
    Sa vedem cum stam cu Ferrari. In martie cea mai buna masina, iar la sfarsitul lui august Ferrari este abia a 4 masina, fiind depasita pe rand de Red Bull, Mercedes, Lotus. Este umilitor pentru echipa de ingineri de la Ferrari sa nu poti sa progresezi cand toata lumea o face si sa cazi de pe 1 pe 4. La Mclaren s-a inceput in genunchi, dar cel putin au fost depasiti Torro Rosso si Force India, si nu mica mi-ar fi mirarea cand la finalul sezonului atat la puncte cat si in ce priveste competitivitatea masinii Ferrari sa fie pe 4 si Mclaren pe 5 :)))))))))))) Ferrari in cadere libera, iar Mclaren cu pasi mici, nesiguri, dar imediat in spatele celor de la Ferrari desi DECALAJUL LA INCEPUTUL SEZONULUI DINTRE FERRARI SI MCLAREN ERA IMENS.
    Ce face Pat Fry??? Ce pazeste Nicolas Tombazis???? Cu ce se ocupa Simone Resta???? Cred ca au fost muscati de musca tze-tze si sunt intr-un somn profund de cateva luni bune, TOT CE S-A PUS PE MASINA, IN CURSA NU S-A FOLOSIT :))))))
    3 13
  • Si nu uitati ca au facut doua teste deja sezonul acesta. Unul in Bahrain 2 zilce cu Massa in aprilie, si inca unul la Magni-Cours in Franta, acum la inceputul lui august dupa Hungaroring. Totusi ce tunel de vant au, ce simultor, ce echipa de ingineri, daca din 2010 incontinuu zbiara ca exista diferente mari de corelare intre tunel de vant-simulator-CFD software????? Urla Montezemolo in iunie ca Mercedes a facut acel test (Ferrari are deja doua teste), zbiara Domenicalli ca tunelul de vant nu mai este utilizabil pana pe la sfarsitul lui octombrie, plange Alonso ca masina evolueaza ca in fabula cu racul, broasca si cu stiuca :))))
    3 12
  • Bai Mircea, suferi de un orgoliu precum fanii Petrolului de aseara care nu mai puteau de bucurie ca au dat si ei un gol de onoare dupa ce-au fost invinsi cu 5-1 :))
    4 0
  • Cu cine naiba se cearca Mircea asta????
    Ba, baiatule, McLaren al tau pur si simplu nu conteaza. Nu exista McLaren in 2013. Intelegi? Care progres? De pe 15 pe 10? Au abandonat baietii de la Torro Roso si Force India, nu ca a facut McLaren progrese. Si o Dacie e mai rapida decat McLaren. Calmeaza-te! Fara abandonurile celor de la Force India, McLaren era departe de locul 5.
    3 0
  • Ia uitati ce stire am prins pe radar. Atentie mai ales la ultima parte :))))
    "Ferrari struggling with the wind tunnel and it will impact next year as well – Alonso must be desperate and could indeed take sabbatical. "
    1 10
  • da, si o sa spuna si el ca s-a irosit la ferrari. Massa ce sa mai zica...
    0 0
  • Problema este simpla, McLaren vine incet incet din urma... dar ce facem cu cele 130 si ceva de puncte dintre Ferrari si McLaren? Bine masina Ferrari merge prost si nu se bate la victorii dar masina McLaren reuseste in principal locuri de la 8 in sus, daca cele patru echipe principale nu au probleme... Red Bull sunt in fata constant, Mercedes nu sunt inca constanti, Lotus la fel iar Ferrari sunt in urma lor dar McLaren sunt pe nicaieri in inecuatia asta. Ce conteaza ca la finalul sezonului McLaren o sa fie pe locul 5 la constructori in urma cuiva? Locul 5 nu este nici macar in primele 3... nu alea conteaza? Ce consolare este pentru cei de la McLaren ca au sanse sa termine pe locul 5 daca la inceputul sezonului aveau cea mai revolutionara masina? Vor sterge toate jignirile aduse de McLaren_Mircea fanilor acestui site? Vor sterge anii de ura, jigniri si prostii scrise de acesta? Sau faptul ca ne minte constant? Nu cred. Momentan ma gandesc ca vine cursa de la Spa, sa vedem cum o sa fie Duminica, dupa care vine cursa urmatoare si dupa aia urmatoarea. Pana la finalul sezonului mai este mult si se pot intampla foarte multe. Cel putin fanii Ferrari asteapta ca Di Monte sa se trezeasca la realitate si sa-l dea afara pe probabil cel mai incapabil manager din Formula 1 in acest moment. Sincer daca m-ar pune pe mine in locul lui Domenicali situatia nu ar arata mai neagra decat in acest moment. Chestia asta cu tunelul de vant este irelevanta, sa renunte odata la cel din Maranello, sa-l foloseasca pe cel al celor de la Sauber depilda si gata. CFD-ul nu este o stinta sigura pentru ca sunt multi factori, si poate in 50 ani hardwarele din spatele CFD-ului sa aiba puterea de a simula 10% din ce face un tunel de vand si poate treaba o sa fie altfel. Personal cred ca asta este o idee foarte buna pentru ca ii ajuta sa rezolve problemele masinii. Si cred ca in cele 4 saptamani aveau timp s-o foloseasca destul de bine, destul de mult si mai ales destul de eficient. Dar pentru asta trebuia ca managerul sa incerca sa gandesca ceva, macar o idee simpla dar buna de incercat.

    Sa vina cursa din Spa :)

    P.S. Am uitat sa postez logat loooool :P
    8 0
  • @Miciulica

    Hamilton a fost cel mai inspirat cand a parasit McLaren ... Viitorul F1 este la MB, Ferrari, RBR si poate Lotus ...
    tii minte periada 1992-1998 ... nu cred, pe vremea aceea probabil te jucai cine stie ce joc in lumea ta ...
    acei an de seceta pt McLaren s-au intors ...

    fii foarte atent ... in urmatorii 10 ani vei vedea cum echipa ta favorite se va chinui pe locul 5 in campionat ... si va fi umilit rand pe rand de toate echipele ... Ferarri va fi din nou campion ... si de McLaren incet va uita lumea motorsportului ... atunci lumea ta trista se va prabusi in cenusa ... ce tragedie ...
    6 1
  • Sunt de acord cu tine ca viitorul apropiat al McLaren nu arata prea bine,dar sa spui ca lumea motorsportului va uita incet de McLaren e o mare exagerare!Poate din cauza faptului ca simpatizez cu aceasta echipa,istoria ei si (sincer si fiu) si pilotii ei,eu chiar cred ca ce s-a intamplat anul asta a fost un mare accident ce nu se va mai repeta prea curand.E adevarat ca am mai facut astfel de afirmatii in trecut si in cele din urma m-am inselat de foarte multe ori,dar nu cred ca si acum sa fie cazul.
    2 0
  • Raman alaturi de Mclaren pana la sfarsit. Mclaren are o infrastructura cea mai solida dintre echipele de Formula 1. La un moment dat tot trebuie sa revina in frunte. Nici un Mercede Benz, sa nu mai auzim de tradatori. Cu Mclaren la bine si la greu. Mclaren va renaste daca nu la anul atunci 100% cu motor Honda. Honda este specialista in dezvoltarea motoarelor mai mici si cu tehnologie turbo +experienta care o au in acest gen de motoare in Indy Car, au foarte multe date de acolo despre categoria asta de motoare, trebuie sa conteze, pe cand Mercedes, Ferrari si Renault au pornit practic de la nimic. O viata pentru Mclaren.
    1 7
  • Mirciulica asta sufera de un orgoliu mai mare decat al fanilor echipei Petrolu care nu mai puteai de fericire ca au dat si ei un gol de onoare fiind invinsi cu 5-1. :))
    3 0
  • Jolerto
    Indycar Honda engine:
    Type: 3.5-liter (213.6 cubic inches) V-8, 32-valve dual-overhead cam (DOHC), Normally aspirated (no turbocharger) Max. bore diameter 93 millimeters Four camshafts, four valves per cylinder.
    Nice try....
    0 0
  • @Fanii McLaren

    nu am vb serios k lumea motorsportului v-a uita de McLaren ... nu are cum ... e istorie serioasa acolo (si eu simpatizez echipa intr-o oarecare masura fiindca sunt adversarii istorici ai echipei mele favorite si oricand as prefer sa castige ei sau MB in locul lui RBR)
    imi cer scuze de la fanii adevarati McLaren ... dar a meritat post-ul ca sa-l enervez pe Miriculica :)))))))

    ink o data sorry de la fanii "normali" ai echipei McLaren
    3 0
  • cocolatu
    Mircea asta este acelasi cu GrosJan ...se aseamana in aberatii
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru