BBC: Motoare turbo de 1.6 litri în F1 din 2013

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 06.12.2010
Formula 1 va trece la motoare turbo de 1.6 litri de 750 CP începând din sezonul 2013, potrivit unor informaţii dezvăluite de BBC Sport.

Reprezentanţii echipelor din Formula 1 au ajuns la un acord pentru modificarea radicală a regulamentului tehnic începând din sezonul 2013.

Informaţiile, dezvăluite în premieră de postul britanic de televiziune BBC, vin să confirme speculaţiile anterioare pe acest subiect, apărute pin ultimele luni pe fondul necesităţii de a adopta tehnologii mai "curate". Astfel, începând din sezonul 2013, echipele vor utiliza motoare turbo de 1.6 litri în 4 cilindri cu sistem KERS şi restricţii de utilizare a carburanţilor, în locul actualelor motoare V8 de 2.4 litri.

Chiar dacă iniţial Mercedes şi Ferrari s-au opus acestui regulament din cauza costurilor, un purtător de cuvânt al Scuderiei a confirmat că toate echipele au fost în cele din urmă de acord să utilizeze motoare turbo peste 3 ani. "Este o înţelegere şi, când există o înţelegere, lucrezi în consecinţă", a declarat purtătorul de cuvânt al Ferrari.

Motorul turbo de 1.6 litri va genera 600 CP, în timp ce sistemul KERS, a cărui capacitate va creşte de la 60 kw la 120 kv, va oferi alţi 150 CP, astfel că puterea totală a unităţii va fi de 750 CP, în condiţiile în care actualele unităţi aspirate oferă aproximativ aceeaşi putere.

De asemenea, motoarele vor funcţiona cu 10.000 rpm, spre deosebire de limitarea de 18.000 de rpm a actualelor unităţi. În plus, FIA va implementa restricţii severe în privinţa eficienţei acestor motoare, consumul de carburant urmând să scadă cu aproximativ 50%.

FIA va stabili prin regulament modul în care vor putea fi dezvoltate noile motoare, cu scopul ca niciunul dintre constructori să nu obţină un avantaj. Printre măsuri se numără limitarea numărului de angajaţi care vor avea acces la proiect, dar şi a timpului alocat în acest scop.

Noul regulament a fost stabilit în urma discuţiilor purtate de Mercedes, Ferrari, Renault şi Cosworth, cei 4 furnizori de motoare din Formula 1, însă un cuvânt greu de spus a avut şi Volkswagen. Constructorul german a condiţionat intrarea în Formula 1 ca furnizor de motoare de implementarea unui nou regulament mai "prietenos" cu mediul înconjurător.

Potrivit surselor BBC, noul regulament va fi discutat în Comisia Formulei 1 din 9 decembrie înainte de a fi făcut public în mod oficial după Consiliul Mondial al FIA din 10 decembrie.

Via | BBC Sport

Comentarii (11)

  • Nu-i nimic ne uitam la formula Renault 2.0. S-ar putea sa fie mai spectaculoasa. Oare in 2017 vom avea motoare de 1.0 i? Ca la Toyota Aygo?
    20 10
  • F1 ar trebui sa fie ceva spectaculos, inginerii sa dea tot ce au ei mai bun. Nu sa vina ametitii de VW sa conditioneze intrarea lor in Marele Circ prin implementarea unitatilor de 1.6 TURBO. Si apoi sa avem parte de o campanie de marketing groteasca gen VW TSI in sus TSi in jos comparatii peste comparatii si bineinteles meritul lor de necontestat. Si colac peste pupaza reducerea turatie la 10.000 rpm. Jalnic. Deja mi-e sila de concernul VW/Audi/Skoda/Seat. Pt ei totul inseamna doar bani.
    19 11
  • Si uite asa..
    Renault 3.5 o sa ajunga Formula 1 :)
    7 10
  • ANDREI
    f1
    O mare prostie! eu inteleg ca trebuie sa fim verzi, dar si in formula 1? sunt total dezamagit, 1,6, 4 cilindri, 10000 rpm, ma gandesc unde o sa mai fie zgomotul ala infernal cand trece pe langa tine. O sa se piarda multi spectatori din tribuna.
    10 8
  • toreador023
    "Planeta se scufunda"
    ......:)
    10 8
  • @dmd
    Nu VW e de vina,ci idiotii care ar accepta asa ceva!Nemtii nu fac decat sa incerce,insa nu pot obliga pe nimeni.Prost nu e cine cere,ci cine da!
    16 3
  • jerryS
    salut
    nu va mai plangeti atat,ca inginerii se vor bucura!Parca ii vad ca vor veni cu niste solutii radicale si masina tot va atinge 100km,in 2 secunde!
    11 0
  • VW Group va fi reprezentat in F1 de Alfa Romeo, marca ce va fi achizitionata in 2011
    In zilele trecute, majoritatea publicatiilor economice si nu numai din Germania si Italia au scris despre iminenta achizitie a marcii Alfa Romeo de catre VW Group, achizitie ce va avea loc cel mai probabil in prima jumatate a lui 2011, cand VW Group s-ar putea sa cumpere si IVECO . Daca VW Group va cumpara Alfa Romeo, este o certitudine ca marca italiana va reintra in F1, acesta fiind motivul principal pentru care VW Group a hotarat sa nu intre in F1 cu marcile Audi sau Porsche .
    9 1
  • Nico Hulkenberg, Toro Rosso, Alfa Romeo, VW Group
    Daca Nico Hulkenberg va semna cu Toro Rosso, este aproape sigur ca aceasta echipa va fi cumparata de VW Group ( este deja unul din sponsorii echipei Toro Rosso ) in eventualitatea preluarii Alfa Romeo . In acest fel toata lumea va fi multumita, fanii Alfa Romeo isi vor vedea marca lor favorita luptand pentru victorii ( cu bugetul VW Group acest lucru se va intampla foarte repede ) iar VW Group va avea un pilot german ca vector de imagine in Germania si nu numai . Nu in ultimul rand, marca Alfa Romeo ar avea enorm de castigat prin reintrarea in F1, orice victorie in fata Ferrari cantarind enorm din punct de vedere al marketingului si nu numai .
    10 0
  • VW nu o sa intre in F1 niciodata sub numele de Alfa Romeo, treziti-va la realitate. VW o sa intre sub numele de VW. Din pct de vedere comercial este mai rentabil asa. Chiar daca va fi cumparata , Alfa Romeo nu va fi asociata mai devreme de 1 deceniu cu VW. Tot masina italiana va ramane, asa cum Seat a ramas masina spaniola.
    1 3
  • F1 2013
    Personal sunt total impotriva modificarilor de ordin tehnic al motoarelor, conform celor enuntate mai sus...nu demult s-a renuntat la V10, evident cu costuri enrome pt. ca V8 au trebuit proiectate de la 0...acuma se schimba din nou, cu si mai multe costuri...eu nu vad economia....Cert este ca F1 se duce naibii...au imi propun ca pana in 2012 sa ajjung la o cursa pentru a gusta din F1 cat ea inca este "reala"....ce va fi dupa...vom vedea.
    Cat despre inrtarea vw in F1, eu o consider de bun augur. Prefer o F1 a constructorilor in detrimentul unei F1 echipelor. cat despre numele sub care vor intra cei de la vag in F1, tind sa cred ca el va fi cel de Porsche din motive legate de ce a scris si dmd mai sus.
    o seara placuta.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru