Barrichello a castigat Marele Premiu al Italiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Brawn GP a adoptat o strategie excelenta cu o singura intrare la boxe pentru ambii sai piloti in Marele Premiu al Italiei, iar in urma acestei decizii Barrichello si Button au obtinut o dubla vitala in lupta pentru titlul mondial.
Hamilton a fost la numai cateva sute de metri de ultima treapta a podiumului, insa a abandonat in ultimul tur dupa ce a pierdut controlul volanului in incercarea de a-l ajunge din urma pe Button, lovindu-se violent de glisierele de protectie. Kimi Raikkonen si-a adjudecat astfel locul 3 in fata lui Adrian Sutil, dupa ce finlandezul l-a depasit pe german la start, in timp ce Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld si Sebastian Vettel au completat topul primilor 8.
Sansele echipei Red Bull de a cuceri cele doua titluri mondiale au scazut dramatic dupa acest Grand Prix, intrucat Sebastian Vettel a cucerit un singur punct, iar Mark Webber a abandonat. Vettel a coborat la 26 de puncte in spatele lui Button in clasamentul general, in timp ce Brawn GP s-a distantat la 40.5 puncte de Red Bull la constructori. Interesant este ca doar Hamilton, Raikkonen si Sutil au optat pentru o strategie cu doua opriri dintre pilotii din top 8.
Aflat la debutul sau oficial pentru Ferrari, Giancarlo Fisichella a terminat cursa pe locul 9, profitand si de abandonul neasteptat al lui Hamilton din ultimul tur.
FILMUL CURSEI
START CU EMOTII PENTRU HAMILTON
Startul Marelui Premiu al Italiei a fost lipsit de incidente majore pe circuit, in ciuda faptului ca primele doua sicane de la caopatul liniei drepte sunt foarte stranse. Hamilton a avut un start relativ bun, insa a reusit cu greu sa se mentina pe primul loc in fata lui Sutil si Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a iesit chiar putin in decor pentru ca nu a putut trece de britanic, insa in prima sicana a reusit sa il depaseasca pe Sutil si sa urce pe locul 2. Kovalainen a avut din nou un start dezastruos de cursa si a pierdut cateva pozitii, fiind depasit succesiv de Barrichello, Button, Liuzz si Alonso, finlandezul coborand astfel de pe locul 4 pana pe locul 8.
In mijlocul plutonului, Kubica l-a atins pe Webber in virajul Roggia, iar pilotul echipei Red Bull a pierdut controlul volanului, a iesit in decor si a fost nevoit sa abandoneze.
Incercarea celor de la Red Bull de a-i ajunge pe Brawn GP in clasamentul constructorilor a primit astfel o lovitura, concomitent cu coborarea lui Vettel pe locul 10. Nici Kubica nu a scapat teafar din accident, polonezul fiind nevoit sa abandoneze in turul 17, printre problemele sale fiind si o defectiune la aripa fata. Aflat la prima sa cursa pentru Ferrari, Fisichella a castigat 3 pozitii la start, urcand pana pe locul 11 in spatele lui Heidfeld.HAMILTON - BRAWN GP, DUEL LA DISTANTA
Punctul cheie al primului stint a fost distanta dintre liderul Hamilton si cei doi piloti ai echipei Brawn GP. In contextul in care Barrichello si Button au optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, Hamilton a fost nevoit sa isi creeze un avans considerabil pentru a avea o sansa la victorie cu o strategie cu doua opriri. Hamilton a efectuat prima intrare la boxe in turul 15, in momentul in care avea un avans de 17 secunde in fata lui Barrichello. Britanicul a revenit pe circuit pe locul 5, chiar in spatele duo-ului Brawn GP. Raikkonen si Sutil, aflati intre Hamilton si pilotii Brawn GP, urmau sa opreasca de asemenea de cate doua ori. Pilotul Scuderiei Ferrari s-a mentinut in fata lui Sutil dupa prima serie de opriri la boxe, iar Barrichello a devenit lider inaintea primei si singurei sale opriri la standuri.
LIUZZI, TRADAT DE CUTIA DE VITEZE
Turul 21 a consemnat cel de-al treilea abandon al zilei, trecut in dreptul lui Alguersuari, insa si mai grava a fost retragerea din cursa a lui Liuzzi din cauza unor probleme la cutia de viteze, care concura in puncte pentru Force India la primul sau Grand Prix dupa o pauza de aproape 2 ani.
HAMILTON, AVANS INSUFICIENT PENTRU VICTORIE
Alonso, Kovalainen si Vettel au optat la randul lor pentru o singura oprire la boxe, insa punctul de referinta a fost reprezentat de intrarea la standuri a pilotilor Brawn GP. Button si Barrichello au efectuat oprirea la diferenta de un tur chiar la jumatatea cursei, iesind pe circuit pe locurile 4 si 5 in spatele lui Raikkonen si Sutil.
Hamilton a avut un avans de 15 secunde in fata lui Barrichello, avand nevoie de cel putin 25 de secunde inainte de a doua oprire la boxe pentru a spera la victorie. Campionul mondial a oprit insa la boxe in turul 35, iar Barrichello si Button au trecut fara emotii pe primele doua pozitii, indreptandu-se spre o victorie facila datorita strategiei cu o singura oprire.HAMILTON, LA CATEVA SUTE DE METRI DE PODIUM
Cu 16 tururi inainte de final, Raikkonen si Sutil au efectuat simultan ultima oprire la standuri, revenind pe circuit in spatele lui Hamilton. Pilotul echipei McLaren s-a apropiat la mai putin de doua secunde de Button in ultimele tururi, insa nu a fost capabil sa lanseze un atac la adresa liderului clasamentului general. Mai mult decat atat, Hamilton a pierdut controlul volanului in ultimul tur al cursei si a fost nevoit sa abandoneze dupa ce a lovit violent glisierele de protectie, ratand astfel sansa de a urca din nou pe podiumul de premiere. Intrucat a parcurs mai mult de 90% din distanta cursei, Hamilton a fost considerat clasat pe locul 12.
In urma abandonului, Ferrari si-a consolidat pozitia a treia in clasamentul constructorilor, avand acum un avans de 15 puncte in fata rivalilor de la McLaren.
Marele Premiu al Italiei a consemnat 4 abandonuri oficializate, trecute in dreptul pilotilor Liuzzi, Alguersuari, Kubica si Webber. Hamilton a abandonat in ultimul tur, iar Buemi s-a retras la boxe in final, insa cei doi au fost considerati clasati intrucat au parcurs peste 90% din distanta cursei. Sutil a realizat el mai bun timp pe circuit, pilotul echipei Force India fiind cronometrat cu 1:24.739 in turul 36, obtinand o noua performanta importanta pentru team-ul lui Vijay Mallya.
ferrari - locul 3 cu mare noroc dar ma bucur:)
hamilon - desi rist sa fiu injurat, parerea mea e ca mai are nevoie de timp pentru a se maturiza. chiar nu am inteles de ce se mai fortezi in ultima tura pentru ca nu avea sanse reale sa il ajunga pe button.
Sunt mandru mai ales ca ma mizat pe abandonul lui Lewis si am castigat o gramada de puncte :))))) Multumesc LEWIS :))))))))))))))))) Numai astfel de curse pana in 2200 :)))
Si te rog nu te mai stresa cu prostii din astea, gen gandire, atitudine si mai ales moralitate. Iti recomand niste seminte totusi :))))
Personal cred ca daca tu esti asa de nobil si de destept, eu iti ce o sa fac. Nu o sa mai rad de voi pentru ca oricum nu duce nicaieri, dar ma voi bucura de fiecare reusita a oricarui pilot Ferrari si cu siguranta ma voi bucura de orice abandon al oricarui pilot McLaren. Asta este viata. Nu doream sa abandoneze dar uite ca s-a intamplat si ma bucur din tot sufletul.
O zi excelenta in continuare!
caz. sau locul 3.. asta din 2010..nu te mai agita atat..doar esti om cu facultate naiba
Uite aici un link: http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=84.
O cursa se castiga dupa ce vezi steagul cu patratele, nu in primul tu si nici in turul 10, 20, 30 sau 40. Numai dupa ce treci de steagul ala cu patratele, revii in lumea reala si te bucuri ca ai dat tot ce poti mai bine din tine. Iti recomand o cursa cu un cart sa vezi cum este sa concurezi :)))
P.S. Lumea din Bucuresti mergem la niste curse de carturi odata? Eu zic ca o sa fie o realizare si o incantare pentru toti cei care vom participa, nu va conta ai carui echipe suntem fani. Ce ziceti?
1.Startul bun al lui Kimi asa cum era si la McLaren.
2.Accidentul lui Lewis :))) .
3.Ce fata a facut tacsu lui lewis la producerea accidentului. (pacat ca nu am vazut-o si pe Nicole acolo)
In rest bravo Kimi, Ferrari si in special Brawn GP cu Ross brawn in frunte
Si ca sa te intristez (eu asa sper) si mai tare, care greseala e mai mare a mea ca nu am pus/uitat o litera sau mai stiu eu ce sau a lui desteptul acela de Lewis?
nu zic, e un pilot bun, dar mai greseste ca tot omul, doar ca el are obiceiul de a gresi copilareste. asta e. e doar un sport
Oricum de la anul s-a cam terminat cu strategiile si cu ordinele de echipa la boxe.
In privinta aberatiilor mele , este opinia mea si nu numai a mea.
McLaren anul acesta nu are nimuic de pierdut sau de castigat, e compromis , poate daca erau in lupta la vreun titlu echipa i-ar fi cerut lui Hamilton s-o lase mai moale.
De data aceasta a fost felicitat pentru ambitie si atitudine, la fel o fac si eu.
Tu, marele fan Massa ai tacut malc atunci cand Hamilton a declarat la Budapesta ca nu conteaza victoria lui ci ganurile se indreapta catre pilotul de la Ferrari! Atunci nu ai mai dat pe dinafara de fericire!
Hai ca te las...ca probabil ai inceput scoala si nu ai acces la net decat dupa amiaza, cand ajungi acasa!