Barrichello a castigat Marele Premiu al Europei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren a fost la un pas sa obtina a doua victorie consecutiva in acest sezon competitional, insa o eroare copilareasca a mecanicilor l-a propulsat pe Rubens Barrichello in castigator, dupa o cursa perfecta a brazilianului.
Plecat doar de pe locul 3, Barrichello a urcat pe locul 2 la prima oprire la boxe in dauna lui Heikki Kovalainen, iar ulterior a trecut in frunte dupa ce Hamilton a avut probleme la a doua schimbare a pnueurilor.
Mecanicii echipei lui Martin Whitmarsh nu au avut pregatite cele doua pneuri fata pentru monopostul MP4-24, iar Hamilton a fost nevoit sa petreaca peste 13 secunde la boxe. Astfel, desi a dominat peste doua treimi din cursa, campionul mondial a terminat doar pe locul 2, ratand sansa de a repeta performanta de la Hungaroring.
Podiumul a fost completat de Kimi Raikkonen, dupa ce a castigat doua pozitii la start prin utilizarea sistemului KERS si, ulterior, l-a depasit pe Heikki Kovalainen la ultima schimbare a pneurilor. Coechipierul lui Hamilton a ocupat locul 4, terminand in fata lui Nico Rosberg si a favoritului publucului local, Fernando Alonso.
Red Bull Racing a avut parte de cea mai slaba cursa a sezonului, plecand de la Valencia fara niciun punct. Sebastian Vettel a fost tradat din nou de motorul Renault, abandonand in turul 24 dupa ce in prealabil echipa a avut probleme cu furtunul de realimentare la prima oprire la boxe. Coechipierul sau Mark Webber nu a reusit sa-si imbunatateasca locul de la start, terminand pe locul 9, in afara locurilor punctate.
Acest lucru i-a permis lui Jenson Button sa isi consolideze prima pozitie in clasament in ciuda faptului ca englezul a terminat doar pe locul 7 dupa ce a ratat complet startul cursei. Ultimul punct pus in joc i-a revenit polonezului Robert Kubica de la BMW-Sauber.
FILMUL CURSEI
START LANSAT PENTRU MCLAREN
McLaren si-a confirmat statutul de favorita, Lewis Hamilton plecand lansat in Marele Premiu al Europei. Britanicul a fost urmat de Heikki Kovalainen, in timp ce Rubens Barrichello a reusit sa se mentina in spatele celor doi. Kimi Raikkonen a fost protagonistul unuia dintre cele mai bune starturi ale cursei, pilotul Scuderiei Ferrari profitand de sistemul KERS pentru a urca pana pe locul 4, in spatele lui Barrichello.
Sebastian Vettel s-a vazut astfel retrogradat pe locul 5, insa pilotul echipei Red Bull se poate considera norocos dupa ce Jenson Button a ratat complet startul si a coborat pana pe locul 8. Pilotul britanic a intampinat dificultati in primul viraj din cauza taficului si a fost obligat sa scurt-circuiteze sicana din virajul 5.
Mark Webber s-a vazut nevoit sa ramana pe locul 9, chiar in spatele lui Button, insa australianul a solicitat lamuriri prin radio in privinta manevrei rivalului sau.
In turul 6, Webber l-a depasit pe Button si a urcat pe locul 8, dupa ce Ross Brawn i-a solicitat pilotului sau sa cedeze pozitia pentru a nu risca o penalizare pentru taierea sicanei. In fata lui Webber s-au instalat confortabil Nico Rosberg si Fernando Alonso, pe locurile 6 si, respectiv, 7.Latimea ingusta a circuitului a provocat cateva incidente intre pilotii aflati in spatele grilei, Romain Grosjean, Sebastien Buemi si Timo Glock fiind nevoiti sa intre la boxe pentru remedierea unor defectiuni tehnice minore. Primul stint al cursei a fost lipsit cu desavarsire de depasiri, fiind animat doar de Luca Badoer si Romain Grosjean, care au pierdut de cateva ori controlul volanului fara sa isi pericliteze insa monoposturile.
VETTEL, TRADAT DIN NOU DE MOTORUL RENAULT
Asa cum se anticipa, Hamilton si Kovalainen au fost primii piloti care au intrat la boxe pentru realimentare, insa cel mai ghinionist a fost Vettel. Mecanicii echipei Red Bull au avut probleme cu furtunul de realimentare, iar germanul a fost nevoit sa revina la boxe dupa numai un tur pentru a alimenta cu combustibil. Germanul a efectuat astfel doua opriri la boxe si a coborat pana pe locul 16, periclitandu-si astfel situatia in clasament. Acesta a alimentat foarte multa benzina intr-o incercare de a modifica strategia cu scopul de a salva situatia.
Totusi, problemele germanului nu s-au incheiat aici, acesta fiind nevoit sa abandoneze in turul 24 ca urmare a unei probleme tehnice la motor. Vettel a pierdut astfel doua motoare in numai doua zile, dupa o problema similara in ultima sesiune de antrenamente libere de sambata.
BARRICHELLO IL DEVANSEAZA PE KOVA
Marele castigator al primei serii de opriri la boxe a fost insa Barrichello, care i-a luat fata lui Kovalainen si a urcat pe locul 2 la peste 4 secunde in fata finlandezului. In plus, brazilianul s-a mentinut constant la aproximativ 4 secunde in urma lui Hamilton, avand sanse cel putin teoretice la victorie. Intre timp, abandonul lui Vettel i-a permis lui Button sa urce pe locul 8, avandu-l in fata pe Webber.
BADOER - GROSJEAN, DUELUL DEBUTANTILOR
In turul 29, Badoer si Grosjean au efectuat simultan prima intrare la boxe, oferind cateva clipe spectaculoase. Chiar daca era in fata adversarului sau, Badoer i-a cedat locul lui Grosjean chiar pe linia boxelor, dupa ce francezul a demarat in viteza de la standuri, pilotul italian a depasit si linia alba de demarcatie. Din acest motiv, pilotul Scuderiei Ferrari a fost penalizat cu un drive-through pe linia boxelor. cateva tururi mai tarziu, Kazuki Nakajima a fost protagonistul unui nou incident dupa ce pneul stanga spate a cedat si a explodat pe pista.
HAMILTON PIERDE CURSA PE MANA PROPRIILOR MECANICI
Hamilton avea un avans de aproximativ 4 secunde in momentul in care a intrat la boxe pentru cea de-a doua realimentare cu combustibil.
Spre stupefactia echipei, mecanicii au intarziat aducerea pneurilor de schimb pentru monopostul campionului mondial, acesta pierzand timp pretios pentru inlocuirea gumelor.Hamilton a petrecut peste 13 secunde la boxe, iar acest lucru s-a dovedit a fi fatal cateva tururi mai tarziu. Aflat pe locul 2, Barrichello a efectuat un ultimul schimb rapid si a revenit pe circuit pe prima pozitie la peste 10 secunde in fata lui Hamilton.
Astfel, cu largul concurs al mecanicilor McLaren, Barrichello a devenit lider si s-a indreptat spre prima victorie din acest sezon. Nici Kovalainen nu a fost mai norocos, finlandezul ratand sansa de a termina cursa pe podium dupa ce a fost depasit si de Raikkonen la ultima oprire la boxe.
FURIA DE FINAL
In ultimile tururi, Hamilton a redus semnificativ diferenta fata de Barrichello, insa in cele din urma a terminat la aproximativ 4 secunde in urma brazilianului. Finalul cursei a consemnat si abandonul lui Kazuki Nakajima, japonezul fiind insa considerat clasat pentru ca a parcurs peste 90% din distanta cursei.
Sebastien Buemi si Sebastian vettel sunt singurii piloti care nu au trecut linia de sosire a cursei. Surprinzator, cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Timo Glock, germanul fiind cronometrat cu 1:38.683 in turul 55 in ciuda faptului ca a terminat doar pe locul 14.
SITUATIA IN CLASAMENTELE GENERALE
Victoria obtinuta la Valencia i-a permis lui Barrichello sa revina pe locul 2 in clasament cu 54 de puncte, cu 18 mai putine decat liderul Jenson Button. Mark Webber si Sebastian Vettel au coborat cate o pozitie, ramand cu 51.5 si, respectiv, 47 de puncte. Intre timp, Lewis Hamilton a urcat pe locul 6 cu 27 de puncte, avand trei puncte avans in fata lui Kimi Raikkonen.
Brawn GP si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul constructorilor, acumuland 126 de puncte fata de cele 98.5 puncte ale echipei Red Bull. Ferrari se mentine pe locul 3 cu 46 de puncte, insa McLaren s-a apropiat amenintator la numai 5 puncte.
Urmatorul Mare Premiu de Formula 1 se va desfasura in perioada 28-30 august pe circuitul de la Spa-Francorchamps.
brawn si ferrari au facut ceva pe progresele mclaren :)))))))
Cit despre facut ceva pe progrese, Cobra, mai uita-te o data unde erau McLaren acum trei patru curse si unde sunt acuma. Aud?
a castigat azi barichelo, a muscat-o hamilton...asta e - viata merge inainte.
unii fani mclaren is ca si dinamovistii (imi pare rau dar alt exemplu mai bun nu am acum)...si aia is mai mult antistelisti decat dinamovisti - la fel si aici
First of all, consider the situation that we had the objective when we decided not to go ahead with the development of this year's car, it was a moment where we felt with Kimi and Felipe in that shape, that we could fight for third position. THEN UNFORTUNATELY THIS SITUATION, AND CONSIDERING THE GAPS THAT WE HAVE NOW, IT IS VERY, VERY DIFFICULT FOR EVERY DRIVER TO GIVE A LOT OF POINTS TO THE TEAM TO BE ABLE TO MATCH THE POWER OF THE TOW MCLARENS.
P.S. The Tow McLarens are what??? "TOW MCLARENS" A new team maybe?
Tu nu cred ca intelegi ca greselile pe care le faci iti arata caracterul si cat de putin iti dai interesul pentru a posta ceva inteligent si interesant pe aici. Posturi lungi in care filozofezi despre nemurirea sufletului si a expansiunii universale, pline de greseli, fraze comfuze si fara sfarsit... nu sunt deloc interesante. Oricum vad ca in afara de a jignii, nu faci decat sa te oftici ca nu te baga lumea in seama, frustrat pentru ca nu-ti citeste si lauda nimeni comentariile.
Ce pot sa spun, welcome to my ignore list. Am discutat cu cativa baieti si fete de pe aici, dar cativa sunt prieteni si nu pot decat sa ma bucur. Tu esti singur si te grezi geniu, dar nu faci decat sa te scufunzi in singuratatea posturilor tale.
P.S. Nu ai vazut ca nici un user nu ti-a luat apararea pana acum? Poate te prinzi singur ca nu este important intotdeauna ce spui ci cum vrei sa spui ceea ce spui. O zi excelenta in continuare!. Nu te supara, dar te voi ignora ca si multi alti useri.
Ma bucur ca nu sunt ca tine, pentru ca as fii singur. Dar tu esti si singur si plin de ura, imi este mila de tine.
Poate vom mai discuta in vreo 10 ani cand te vei mai maturiza si vei intelege ca viata este doar o suita de alegeri si de experiente, prostia asta cu rivalitatile, este buna pentru gradinita.
Nu in sensul sa rad, sau sa fac misto, pe bune ca nu.... uitate la video cand ai chef.