Bahrain, cursa: Button, noul print al desertului!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa doua curse in care a parut in scadere de forma, Brawn GP a revenit in forta si a castigat Marele Premiu al statului Bahrain. Jenson Button a profitat la maxim de prima intrare la boxe, cand a trecut in frunte dupa ce a depasit trei alti rivali.
Sebastian Vettel a obtinut un excelent loc 2 in urma unei curse foarte bune, in timp ce Jarno Trulli a fost nevoit sa se multumeasca cu ultima pozitie pe podium, dupa ce plecase in cursa din pole position. Toyota a demonstrat ca nu este inca pregatita sa obtina prima sa victorie din istorie, insa japonezii pot privi cu incredere acest sezon competitional.
Marele Premiu al statului Bahrain a consemnat si pozitionarea lui Lewis Hamilton pe locul 4, McLaren avand parte la Sakhir de cea mai buna cursa din acest sezon.
Dupa o seceta de trei curse, Scuderia Ferrari a reusit in cele din urma sa-si treaca in cont primele puncte ale acestui sezon. Autorul performantei este Kimi Raikkonen, care a trecut linia de sosire pe locul 6, in timp ce coechipierul sau, Felipe Massa, a terminat doar pe locul 14 ca urmare a unei defectiuni la aripa fata in primele tururi.
Desi a fost lider in prima parte a cursei, Timo Glock a terminat doar pe locul 7, aratand ca nu este inca suficient de "copt" pentru a lupta pentru primele pozitii. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Fernando Alonso, monopostul Renault nereusind inca sa ofere performante pe masura talentului dublului campion mondial.
START PLIN DE SUSPANS SI ADRENALINA
Startul Marelui Premiu al statului Bahrain a fost printre cele mai spectaculoase din acest debut de sezon. Timo Glock a plecat excelent si a reusit sa ii ia fata coechipierului sau, Jarno Trulli, urcand pe prima pozitie a clasamentului la capatul unui duel fratricid in primul viraj. Lewis Hamilton a fost celalalt mare castigator al startului, reusind sa urce pana pe locul 3 in primele viraje, depasindu-i pe Sebastian Vettel si Jenson Button.
Campionul mondial a incercat sa il depaseasca pe Trulli, insa tentativa englezului a esuat in cele din urma. Imediat dupa duelul cu pilotul Toyota, Hamilton a incetinit ritmul si a fost ajuns de Button, care l-a depasit in turul 2. Desi a reprezentat principala amenintare a celor de la Toyota inainte de start, Vettel a pierdut doua pozitii la start, coborand pe locul 5, in spatele lui Rubens Barrichello, care s-a mentinut pe locul 6.
RABUFNIREA UNUI CAMPION
Dueluri spectaculoase au avut loc si in mijlocul plutonului, Kimi Raikkonen urcand pe locul 7, pozitionandu-se in fata lui Nico Rosberg si Felipe Massa. Vicecampionul mondial a intrat insa la boxe in turul 4 in urma unor probleme la aripa fata, revenind pe circuit doar pe locul 17. Robert Kubica si Kazuki Nakajima au avut o coliziune in primele tururi, amandoi fiind nevoiti sa schimbe aripa fata, iar Nick Heidfeld a trecut si el pe la standurile BMW-Sauber.
Pilotii echipei germane au coborat pe ultimele pozitii in clasament in urma acestor probleme.
Marele castigator al startului a fost insa Mark Webber, care a urcat 7 pozitii in clasament, de pe locul 18 pana pe locul 11, demonstrand ca Red Bull beneficiaza de un monopost extrem de rapid.BUTTON, MARELE CASTIGATOR AL PRIMEI INTRARI LA BOXE. GLOCK, MARELE INVINS
Cei doi piloti Toyota au reusit sa se distanteze la peste 5 secunde de rivali, beneficiind de monoposturi mai usoare decat ceilalalti piloti. Asa cum se anticipa, Glock si Trulli au fost primii piloti care au intrat la boxe pentru prima realimentare, evenimentul petrecandu-se in tururile 12 si, respectiv, 13. Trulli a reusit sa iasa pe circuitul in fata lui Glock, recuperandu-si astfel pozitia cucerita in calificari. Italianul a fost ajuns din urma de Alonso si, la capatul unui duel roata la roata, pilotul Renault a trecut in fata si datorita surplusului de performanta oferit de sistemul KERS.
Button si Hamilton au oprit simultan la boxe, iar pilotul echipei Brawn GP a iesit pe circuit in fata celor doi piloti de la Toyota, la peste 4 secunde in fata lui Trulli. La randul sau, Hamilton a iesit in fata lui Glock, pozitionandu-se intre cei doi piloti de la Toyota. Vettel a profitat de stintul lung oferit de cantitatea mare de combustibil si a revenit pe circuit in spatele lui Trulli, reusind astfel sa-i depaseasca pe Hamilton si Glock.
La finalul primei serii de intrari la boxe, Jenson Button a devenit liderul cursei, britanicul conducand plutonul in fata lui Trulli, Vettel si Hamilton. Marele invins a fost Timo Glock, care a coborat de pe prima pozitia pana pe locul 6, in spatele lui Barrichello. Raikkonen s-a mentinut pe 7, in timp ce Alonso a revenit temporar doar pe locul 8.
BUTTON, STINT SPRE VICTORIE
Cea de-a doua parte a cursei a fost lipsita de evenimente majore, Button distantandu-se la peste 15 secunde in fata. In acelsi timp, Trulli, Vettel si Hamilton au format un pluton compact, fiind despartiti de mai putin de 2 secunde, astfel ca a doua intrare la boxe devenea cruciala pentru configuratia clasamentului.
Un alt duel interesant a fost oferit de Glock si Raikkonen, insa dupa cateva tururi in care pilotul Scuderiei Ferrari a incercat sa il atace pe german, acesta din urma a intrat la boxe pentru cea de-a doua realimentare si schimbul de pneuri. Trulli, Button si Hamilton au intrat simultan la boxe, pilotul Brawn GP ramand in fata rivalilor sai, in timp ce campionul mondial a iesit in spatele lui Barrichello, care insa urma sa mai efectueze o intrare la boxe.
In turul 40 a venit randul lui Vettel sa efectueze ultima realimentare, iar pilotul Red Bull a iesit pe circuit pe locul 3, in spatele lui Raikkonen. Intrucat finlandezul nu efectuase ultima oprire, Vettel a devenit favorit pentru locul 2 in cursa, in dauna lui Trulli. Turul 45 a consemnat si intrarea la boxe a lui Raikkonen, acesta luptandu-se ulterior roata la roata cu Glock pentru locul 7.
Finlandezul a trecut frumos de german, si a urcat apoi pe locul 6, dupa ce Nico Rosberg a efectuat ultima intrare la boxe. Cu 10 tururi inainte de final, Barrichello a intrat pentru a treia oara la boxe, ocupand ulterior locul 5. Pilotul Brawn GP a fost de altfel singurul care a mizat pe o strategie cu trei opriri, toti ceilalati optand pentru doua.BUTTON, TRIUM PE DEPLIN MERITAT
Ultimele 10 tururi au fost relativ linistite, Button trecand fara emotii linia de sosire, urmat de Vettel si Trulli. Dupa ce anul trecut se luptau pentru victorii, Hamilton si Raikkonen au ocupat doar locurile 4 si 6, intre cei doi intercalandu-se Barrichello. Ultimele puncte puse in joc au fost castigate de Glock si Alonso.
UNDE ESTE BMW-SAUBER?
Nico Rosberg a dat din nou semne de slabiciune in ritm de cursa si a terminat doar pe locul 9, in fata lui Nelson Piquet Jr si a lui Mark Webber. Heikki Kovalainen nu s-a ridicat nici de aceasta data la inaltimea coechipierului sau si a terminat cursa pe un modest loc 12, in fata lui Sebastien Bourdais. Tradat de o problema la aripa fata, Massa a ratat complet orice sanse de a castiga puncte si a finalizat cursa pe locul 14, in fata celor doi piloti de la Force India, Giancarlo Fisichella si Adrian Sutil.
Debutantul Sebastien Buemi a incheiat pe locul 17, in timp ce BMW-Sauber a facut o cursa anonima, departe de pretentiile unei echipe care spera sa lupte pentru titlul mondial. Astfel, Robert Kubica si Nick Heidfeld au terminat pe ultimele doua pozitii, in timp ce singurul abandon al cursei a fost trecut in dreptul lui Kazuki Nakajima.
Cel mai rapid tur de pista a fost reusit de Jarno Trulli, pilotul echipei Toyota fiind cronometrat cu 1:34.556 in turul 10.
BUTTON SI BRAWN GP, REGII CLASAMENTELOR
In urma acestor rezultate, Button isi consolideaza prima pozitie in clasament, britanicul acumuland 31 de puncte si devansandu-l pe Rubens Barrichello, care totalizeaza 19 puncte. Sebastian Vettel a devenit insa principalul sau adversar, pilotul echipei Red Bull fiind la un singur punct in spatele brazilianului.
De asemenea, Brawn GP si-a sporit avansul in clasamentul constructorilor, avand un total de 50 de puncte. Red Bull si Toyota au facut o noua rocada, echipa lui Vettel revenind pe locul 2 cu un singur punct avans in fata japonezilor. Urmatoarea cursa va avea loc pe 10 mai pe circuitul de la Catalunya si va conta pentru Marele Premiu al Spaniei.
Kova a reusit "performanta" de a iesi in fata lui Felipe, care saracul a stat mai mult pe la boxe decat pe circuit.
Lewis a reusit cele mai multe depasiri de pe pista, cam ca un Australia si Malaezia cum ar spune fanii lui. Pacat ca strategia celor de la McLaren a fost un zero barat. Trulli si Lewis au schimbat in exact acelasi tur si nu au fost 2 ture cum au spus... in aceea discutie :))))
GO Vettel!!!
luati de aci si semnati: http://www.topgear.ro/petitie.php
sa speram ca va merge de data asta.
Cred ca te tradeaza varsta.
Lasa lumea sa-si spuna parerea si nu mai fii tu cel mai inteligent, ca stim ca esti doctor in dinamica fluidelor si probabil tu ai desenat si eleronul celor de la Brawn GP.
Vrei nu vrei Massa a fost praf cursa asta, Kova are o problema de cand a inceput sezonul dar pana una alta Heikki are mai multe puncte decat a facut in 4 curse toata mareata echipa Ferrari. Asa ca lasa-ne sa ne bucuram de spectacolul oferit de F1 fara sa ne spui tu cat de bestiali au fost aia care se lupta pentru locul 17!
Scuze ca-ti spun dar Kova la McLaren nu face dacat ca ii duce trena lui Lewis. Pentru asta a fost angajat si asta face. Cum incearca sa-l bata pe Lewis cum masina lui nu mai merge. Asa a fost si anul trecut asa este si anul acesta si probabil si asa va fi si pe viitor. Echipa al carui fan esti tu, nu a facut decat sa minta, sa fure si mai ales sa-si dezavantajeze pilotii. Macar Kova a fost adus ca un egal al lui Lewis si nu se credea ca o sa fie sclav. Daca totusi un fan al acestei echipe nu poate admite ca echipa lor nu stie altceva decat sa fure si sa minta, atunci isi merita fanii.
Scuze ca-ti spun dar nu intelegi nici macar cum sta treaba cu McLaren. Nu intelegi nici motivatia lor nici strategia lor. Poate iti place culoarea masinii, poate iti place pilotul lor principal, dar mai multe nu stii.
Referitor la Felipe, dar in cursa trecuta s-a luptat pentru nimic, dar nu uita ca i-a fost spart eleronul fata de 2 alti piloti. Probabil ca te-ai uitat la alta cursa si nu ai observat acest fapt. In contradictie, pilotul luminii, Lewis, a plecat de pe 5 si cu noroc, a terminat pe 4 desi paradoxal avea si Kers si un minunat deflector si cateva upgrade-uri. Kimi care a terminat pe 6 nu avea nici Kers, nici deflector ci numai pasiune si probabil speranta ca motorul sa nu aiba probleme. Acelasi lucru pe care l-a avut si Felipe desi Kers-ul lui... era in paradis.
Asa ca scuze dar tine-ti parerile pentru tine. Posteaza ceva inteligent si fii obiectiv si poate, lumea iti va citi cu placere acele postari. Poate, dar este un inceput bun.
O zi excelenta in continuare!
Pana una alta rezultatele conteaza si McLaren este peste Ferrari...chiar daca departe de locul 1. Iar legat de echipa care minte si care aduce piloti sclavi nu cred ca tu...ca fan Ferrari...esti cel mai in masura sa faci pe lupul moralist. Nu am 5 ani si imi aduc aminte cum Jean Todt statea cu mana pe butoanele de la transmisia radio unde erau initialele MS si RB, sau de "sclavii" Salo, Irvine, Barrichello...ordinea e pur si simplu aleatoare.O zi excelenta si tie! :)