Marele Premiu al statului Monaco a debutat ca de obicei într-o zi de joi cu primele două sesiuni de antrenamente libere. Prima dintre ele a fost adjudecată de Lewis Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:15.537 la capătul a 31 de tururi parcurse la volanul unui monopost Mercedes echipat în premieră cu noile pneuri ultrasoft dezvoltate de Pirelli pentru acest sezon.
Britanicul a fost urmat la numai o zecime de secundă de coechipierul său Nico Rosberg, în timp ce Ferrari a câştigat primul duel cu Red Bull după ce Sebastian Vettel s-a poziţionat pe locul 3 în faţa lui Daniel Ricciardo şi Max Verstappen.
Sesiunea a fost întreruptă cu trei minute înainte de final din cauza unui incident mai puţin obişnuit: un capac de canal s-a desprins şi a provocat pene de cauciuc pentru Rosberg şi Jenson Button.Red Bull Racing a reuşit să producă o surpriză în cea de-a doua sesiune, întrucât Ricciardo a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 1m14.607. Rivalii de la Mercedes s-au plasat la peste 6 zecimi de secundă în spate prin Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, care au fost urmaţi de Max Verstappen (Red Bull).
De această dată, Ferrari a ocupat doar locurile 7 şi 9 prin Kimi Raikkonen şi, respectiv, Vettel.Calificările pentru Marele Premiu al statului Monaco vor avea loc sâmbătă cu începere de la ora 15:00, ora României.
Oricum se pare ca in sesiunea de antrenamente RB este peste Ferrari.
Un simulator atat de avansat cum F1 nu a mai vazut vreodata. Simulatorul Mercedes si chiar cel mai nou simulator Ferrari pentru acest gen de aplicatie in simulator pot testa cu acuratete doar ce tine de motor si cutie de viteze, nu si de sasiu si aerdinamica. Toate simulatoarele pot testa conditii pentru sasiu si aerodinamica dar nu la acest nivel ca noul simulator Red Bull. Ceva de genul asta mai au Mercedes si Ferrari cu ultimul lor simulator facut tot de AVL dar nu atat de complex.