Avancronică Ungaria - ultimul spectacol înainte de vacanţa de vară

de Daniel Popescu
Joi, 25.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen speră să reducă diferenţa care îi separa de liderul Sebastian Vettel înainte de intrarea în vacanţa de vară.

Esential 1986 este anul in care circuitul de la Hungaroring a debutat in calendarul Formulei 1
19 este numarul depasirilor de la Hungaroring in cursa de anul trecut, cel mai scazut din sezonul 2012
5 victorii a obtinut McLaren la Hungaroring in ultimii sase ani
37 de grade va fi temperatura maxima a aerului in ziua cursei
Marele Premiu al Ungariei reprezintă în mod tradiţional ultima cursă înainte de pauza din luna august, motiv pentru care rezultatele înregistrate aici au o importanţă majoră în privinţa moralului pentru ultima parte a sezonului. Ediţia din acest an nu face nici ea excepţie în condiţiile în care miza este la fel de ridicată ca întotdeauna: titlul mondial.

Pe baza succesului obţinut cu trei săptămâni în urmă la Nurburgring, Sebastian Vettel şi-a consolidat poziţia de lider şi are un avans de 34 de puncte în faţa lui Fernando Alonso şi de 41 de puncte în faţa lui Kimi Raikkonen. O nouă victorie a pilotului Red Bull Racing la Hungaroring l-ar transforma pe german în principalul favorit la titlu, motiv pentru care Ferrari şi Lotus vor depune toate eforturile pentru a rămâne în plasa acestuia.

De altfel, Alonso a evidenţiat în ultima perioadă necesitatea de a termina cursele în fata germanului, conştient că nu dispune de un monopost suficient de rapid pentru a lupta mereu pentru victorii.

CIRCUITUL DE LA HUNGARORING

Circuitul maghiar este cel mai lent din calendarul competiţional: viteza medie este de numai 196 km/h, întrucât linia de start-sosire este relativ scurtă, iar cele 14 viraje sunt în mare parte lente. Combinaţia de viraje dese şi lente este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, întrucât piloţii nu au timp să se odihnească decât pe linia dreaptă de start-sosire.

Echipele care pot genera o forţă de apăsare aerodinamică ridicată vor fi avantajate, însă depăşirile sunt dificile pe acest circuit, mai ales că pista este îngustă. Prin urmare, calificările şi startul vor juca un rol important, mai ales că nici sistemul DRS nu va avea efecte majore.

De altfel, FIA încearcă să impulsioneze depăşirile inclusiv prin stabilirea a două zone de depăşire DRS: prima este cea clasică, de pe linia de start-sosire, în timp ce a doua a fost amenajată chiar după ieşirea din primul viraj.

Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS.

Ideea este una interesantă în condiţiile în care se întâmplă frecvent că piloţii să nu aibă posibilitatea să efectueze o depăşire nici atunci când au sistemul DRS activat pe linia de start-sosire. Întrucât cele două zone DRS sunt amplasate foarte aproape una de cealaltă, piloţii vor avea un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă, acesta urmând să fie situată în virajul 13.

TUR DE CIRCUIT LA HUNGARORING

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 4.381 km
Numar tururi 70
Distanta totala 306.630 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Marele Premiu al Ungariei va marca debutul noilor pneuri pregătite de Pirelli după controversele majore de la Silverstone. Noile pneuri au o structură similară cu cea de anul trecut, dar păstrează compoziţiile supersoft, soft, medium şi hard introduse în acest sezon.

Testul pentru tineri piloţi de la Silverstone a evidenţiat că pneurile se degradează mai greu, lucru care ar putea duce la numeroase schimbări de strategii, iar Lotus şi Ferrari ar putea fi cele mai avantajate echipe de noua situaţie.

Tocmai din acest motiv, Pirelli a evitat să facă predicţii cu privire la numărul de opriri la boxe anticipate pentru cursa de la Hungaroring, în care piloţii vor putea utiliza pneuri de compoziţie soft şi medium.

Noile pneuri ar putea juca un rol important in aceasta cursa

INFORMAŢII METEO

Urmareste Automarket
Ungaria şi-a câştigat reputaţia pentru una dintre cele mai călduroase curse din calendarul competiţional, iar ediţia din acest an nu va face excepţie.
Astfel, vremea va fi caniculară în toate cele trei zile de competiţiei, iar şansele de ploaie sunt practic nule.

Dacă vineri temperatura maximă va fi de 32 de grade, sâmbătă aceasta va urca la 35 de grade pentru a ajunge la 37 de grade în cursul zilei de duminică. Prin urmare, hidratarea piloţilor va juca un rol esenţial pentru menţinerea unui ritm bun de cursă.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

McLaren a dominat Marele Premiu al Ungariei în ultima perioadă, obţinând nu mai puţin de cinci victorii în ultimii şase ani.

Sezon Castigator
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Mark Webber (Red Bull Racing)
2009 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Heikki Kovalainen (McLaren)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL UNGARIEI

▶ deşi depăşirile sunt foarte dificile la Hungaroring, pilotul care a plecat din pole position a câştigat cursa în numai două ocazii în ultimii opt ani (Hamilton în 2007 şi 2012);

▶ Hungaroring a fost cursa cu cele mai puţine depăşiri din 2012: doar 19, mai puţine chiar şi decât la Monaco (23);

▶ Adrian Sutil va aniversa în Ungaria cursa cu numărul 100 în Formula 1;

▶ Vettel nu a câştigat nicio cursă în Ungaria. Singurul alt circuit prezent în calendarul sezonului 2013 pe care germanul nu a triumfat este Austin (Statele Unite).

PROGRAM

Marele Premiu al Ungariei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României. 

Eveniment Ziua Ora Program
Antrenamente 1 vineri, 26 iulie 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 26 iulie 15:00 DigiSport 2
Antrenamente 3 sambata, 27 iulie 12:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 27 iulie 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 28 iulie 15:00 DigiSport 1

Comentarii (2)

  • V-as aduce doua corecturi:
    - " miza este la fel de ridicată ca întotdeauna: titlul mondial." ... mizele, pentru ca sint doua titluri in joc. Cel la constructori aduce renume si bani in plus echipei. Nu e deloc de neglijat!
    - "Circuitul maghiar este cel mai lent din calendarul competiţional" ... eu sint sigur ca Monaco e si mai lent. Este adevarat insa ca este un circuit lent unde depasirile sint greu de realizat.
    Sa vedem o cursa frumoasa si mai animata decit cea mai plictisitoare cursa a sezonului: Monaco!
    11 1
  • Forza Ferrari!!!
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru