Ediţia din acest an nu face nici ea excepţie în condiţiile în care miza este la fel de ridicată ca anul trecut: titlul mondial. Lewis Hamilton are un avans fragil de numai 17 puncte în faţa lui Nico Rosberg în clasamentul general şi speră ca echipa să-i ofere o nouă oportunitate să-şi consolideze acest avantaj.
Puţini se aşteaptă ca Mercedes să aibă un rival pe măsură în Marele Premiu al Ungariei, motiv pentru care lupta directă dintre Hamilton şi Rosberg va reprezenta principala atracţie. În mod tradiţional, puterea motoarelor este mai puţin importantă pe circuitul maghiar, iar acest element ar putea genera o confruntare echilibrată intre Williams şi Ferrari.
Pe de o parte, Williams a progresat în ultimele trei curse şi a demonstrat că are potenţialul de a învinge Scuderia în lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor. Totuşi, avantajul motorului Mercedes va fi mai mic în Ungaria, motiv pentru care Ferrari s-ar putea apropia din nou de echipa britanică pentru a obţine un podium.
Performanţe mai bune decât de obicei sunt aşteptate şi din partea celor de la Red Bull Racing, care până în prezent au fost afectaţi semnificativ de puterea mai mică a motoarelor Renault.
Circuitul de la Hungaroring şi regulamentul DRS
Circuitul maghiar este unul dintre cele mai lente din calendarul competiţional: viteza medie este de numai 196 km/h, întrucât linia de start-sosire este relativ scurtă, iar cele 14 viraje sunt în mare parte lente.
Combinaţia de viraje dese şi lente este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, întrucât piloţii nu au timp să se odihnească decât pe linia dreaptă de start-sosire.Echipele care pot genera o forţă de apăsare aerodinamică ridicată vor fi avantajate, însă depăşirile sunt dificile pe acest circuit, mai ales că pista este îngustă. Prin urmare, calificările şi startul vor juca un rol important, mai ales că nici sistemul DRS nu va avea efecte majore.
▶ Poveştile motorsportului: Hungaroring sau cum a ajuns Formula 1 în spatele Cortinei de Fier
De altfel, la fel ca şi anul trecut, FIA încearcă să impulsioneze depăşirile prin stabilirea a două zone de depăşire DRS: prima este cea clasică, de pe linia de start-sosire, în timp ce a doua a fost amenajată chiar după ieşirea din primul viraj. Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS.
Ideea este una interesantă în condiţiile în care se întâmplă frecvent că piloţii să nu aibă posibilitatea să efectueze o depăşire nici atunci când au sistemul DRS activat pe linia de start-sosire. Întrucât cele două zone DRS sunt amplasate foarte aproape una de cealaltă, piloţii vor avea un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă, acesta urmând să fie situată înainte de intrarea în virajul 14.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4381 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 908 metri |
Viteza de top | 318 km/h |
Consum de carburant | 1.38 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 70 |
Distanta cursei | 306.630 km |
Strategie tipica | 2 sau 3 opriri |
Lungime pitlane | 364 metri |
Safety Car | 30% sanse |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie medium şi soft cu ocazia cursei de la Hungaroring, în primul rând ca urmare a faptului că acestea nu au timp să se răcească din cauza naturii solicitante a circuitului. De altfel, producătorul italian anticipează că pneurile de compoziţie medium, cu 1.2 - 1.5 secunde pe tur mai lente decât cele soft, vor funcţiona în cea mai mare parte a timpului la o temperatură mai mare decât cea obişnuită.
Pirelli a evitat să facă predicţii cu privire la numărul opririlor la boxe, însă cel mai probabil strategiile piloţilor vor oscila între două şi trei opriri, cel puţin în cazul în care ploaia nu-şi va face apariţia.
Informaţii meteo: căldură în calificări, mai răcoare la cursă
Vremea va fi schimbătoare la Budapesta pe parcursul weekendului de cursă.
Piloţii vor fi întâmpinaţi vineri cu o temperatură maximă de 34 de grade Celsius, însă există şanse pentru o furtună sau două în timpul zilei care ar putea afecta antrenamentele.Sâmbătă, temperatura va urca la maxim 36 de grade Celsius, iar şansele de ploaie sunt minime, astfel că piloţii se vor confrunta cu caniculă în timpul calificărilor. În ziua cursei vremea va fi mai "răcoroasă", întrucât se vor înregistra maxim 29 de grade, însă cursa ar putea fi de asemenea afectată de o furtună sau două.
Statistici pentru Marele Premiu al Ungariei
▶ deşi depăşirile sunt dificile, pilotul care a plecat din pole position a câştigat o singură cursă în ultimele 10 ediţii;
▶ Ungaria a fost prima ţară din spatele Cortinei de Fier care a găzduit curse de Formula 1;
▶ Ungaria a debutat în calendarul Formulei 1 în 1986, astfel că aceasta este a 30-a aniversare a cursei;
▶ niciun pilot care a câştigat cursa din Ungaria începând din 2005 nu a câştigat titlul mondial în acel sezon;
▶ în cursele din 2013 şi 2014 au existat câte 9 schimbări de lider;
Sezon | Castigator |
2014 | Daniel Ricciardo (Red Bull) |
2013 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
Marele Premiu al Ungariei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 24 iulie | 11:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 24 iulie | 15:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 25 iulie | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 25 iulie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 26 iulie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
fata de Hamilton cred
Ce echipa maghiara sa ii ofere sanse lui Hamilton?