După o primă sesiune desfăşurată pe circuitul de la Jerez în care capetele de afiş au fost debutul lui Sebastian Vettel la Ferrari şi revenirea lui Fernando Alonso la McLaren, Barcelona are potenţialul de a oferi o imagine mai clară asupra potenţialului de performanţă al echipelor.
Pe de o parte, inginerii au avut aproximativ două săptămâni la dispoziţie pentru a remedia defecţiunile de fiabilitate şi de a introduce noi componente aerodinamice pentru monoposturi, iar pe de altă parte prestaţiile de pe circuitul de la Barcelona sunt mai sugestive pentru forma reală a echipelor decât Jerez.
▶ Statisticile testelor de la Jerez: Ferrari cu viteza, Mercedes cu fiabilitatea
▶ Statistică teste Jerez: Ferrari, deficitară la viteza maximă pe liniile drepte
5 lucruri de urmărit în prima sesiune de teste de la Barcelona
▶ performanţele reale ale monopostului Mercedes - în testele de la Jerez, Mercedes a ieşit în evidenţă prin fiabilitatea exemplară a monopostului W06, care a parcurs nu mai puţin de 516 tururi. În schimb, echipa germană nu a impresionat la timpii realizaţi pe tur, însă opinia generală a fost că Lewis Hamilton şi Nico Rosberg nu au forţat prea mult. La Barcelona, este posibil ca Mercedes să arate mai mult din adevăratul potenţial, chiar dacă cel mai probabil accentul va fi pus din nou pe stinturile lungi.
▶ îmbunatăţirile Ferrari pentru motor - Ferrari a dominat testele de la Jerez din punct de vedere al timpilor, însă monopostul SF15-T are în continuare un deficit important de viteză pe liniile drepte. Inginerii trebuie să recupereze 30 de cai putere comparativ cu Mercedes, iar lunga linie dreaptă de start-sosire de la Barcelona poate aduce câteva indicii în privinţa progreselor realizate de Scuderie.
▶ cât de minore au fost problemele Renault? - Rezultatele celor de la Red Bull Racing vor depinde în bună măsură de motorul Renault. La Jerez, constructorul francez s-a confruntat cu o lipsă de fiabilitate la o componentă minoră, iar testele de la Barcelona vor evidenţia dacă a fost vorba într-adevăr o greşeală minoră generată de absenţa testelor de fiabilitate sau dacă defecţiunea este una mai importantă care poate pune în pericol planurile cvadruplei campioane mondiale.
În plus, Renault are de recuperat circa 50 de cai putere în comparaţie cu Mercedes.▶ o nouă şansă pentru Honda - conform aşteptărilor, debutul celor de la Honda cu noul motor a fost unul dificil, cu inerente defecţiuni tehnice, iar McLaren a efectuat luni şi marţi două zile de teste în scop publicitar pentru a analiza noi informaţii. Pentru McLaren va fi esenţial să parcurgă cât mai multe tururi pe circuit, chiar dacă acestea nu vor fi la un nivel competitiv prea ridicat, pentru a permite inginerilor să obţină noi informaţii.
▶ surprizele din restul lumii - Williams nu a ieşit prea mult în evidenţă la Jerez, însă şi-ar putea arăta colţii la Barcelona, în timp ce performanţele reale ale celor de la Sauber rămân în mare măsură învăluite în mister după ce elveţienii au preferat să concureze cu puţin combustibil pentru a ocupa primele poziţii. Lotus a înregistrat progrese după trecerea la motoare Mercedes, în timp ce potenţialul Toro Rosso nu este încă clarificat. După absenţa de la Jerez, Force India va fi prezentă la Barcelona cu monopostul de anul trecut, întrucât nu a finalizat încă construcţia noii maşini pentru 2015 din cauza problemelor pe care le are cu furnizorii de componente.
Circuitul de la Barcelona: caracteristici şi vreme
Dacă Jerez nu este reprezentativ pentru Formula 1 din cauza asfaltului abraziv, circuitul de la Barcelona are potenţialul de a evidenţia mai bine performanţele reale ale monoposturilor. Principalul motiv este că Barcelona poate fi considerată o pistă care preia elemente esenţiale ale tuturor circuitelor din calendarul competiţional datorită faptului că beneficiază de o combinaţie de linii drepte lungi (cea de start-sosire are 880 de metri), viraje lente şi viraje de mare viteză.
În plus, pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid. În mod tradiţional, direcţia vântului se poate schimba semnificativ pe parcursul unei zile, iar acest lucru afectează în mod negativ piloţii din cauza influenţei asupra aerodinamicii şi complică misiunea piloţilor de a identifica setările potrivite pentru monoposturi.
Un alt motiv pentru care Barcelona este preferata echipelor pentru testele de iarnă este climă mai caldă din această perioadă a anului comparativ cu alte ţări europene.
Astfel, potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, cerul va fi predominant senin în fiecare dintre cele patru zile de teste, iar temperatura maximă va oscila între 12 grade (sâmbătă) şi 14 grade (duminică), cu 13 grade în primele două zile. Totuşi, echipele ar putea întâmpina probleme dimineaţa, întrucât temperatura minimă va fi de numai 5-7 grade în fiecare dintre cele patru zile, în timp ce vântul va avea intensificări de până la 26 km/h în timpul zilei.
Lista piloţilor care vor testa la Jerez
Prima sesiune de teste de la Barcelona va avea loc în perioada 19-22 februarie, iar piloţii vor putea ieşi pe circuit în intervalul orar 10:00 - 18:00, conform fusului orar al României.
Cele mai multe echipe vor miza pe cei doi piloţi titulari, însă există şi câteva excepţii: Susie Wolff va testa pentru Williams, Jolyon Palmer pentru Lotus, în timp ce Pascal Wehrlein, pilotul de rezervă al Mercedes, va urca două zile în cockpitul monopostului Force India.
Cel mai probabil, echipa indiană a primit o reducere la preţul motoarelor în urma acestei înţelegeri.Iată programul complet al echipelor:
Echipa | 19 februarie | 20 februarie | 21 februarie | 22 februarie |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Red Bull | Ricciardo | Ricciardo | Kvyat | Kvyat |
Williams | Wolff | Bottas | Massa | Massa/Bottas |
Ferrari | Raikkonen | Raikkonen | Vettel | Vettel |
McLaren | Button | Button | Alonso | Alonso |
Toro Rosso | Verstappen | Sainz Jr. | Verstappen | Sainz Jr. |
Lotus | Maldonado | Palmer | Maldonado | Grosjean |
Sauber | Nasr | Ericsson | Ericsson | Nasr |
Force India* | Wehrlein | Perez | Wehrlein | Hulkenberg |
* Force India va utiliza monopostul de anul trecut.
Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 18:00;
▶ rezumate video de la fiecare zi de teste, publicate în dimineaţa următoare;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.
Comentarii (0)