Avancronică Singapore: ultima şansă pentru Red Bull în fumul dens al metropolei asiatice

de Daniel Popescu
Joi, 17.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg continuă duelul pentru titlu, însă Singapore reprezintă ultima şansă pentru ca Red Bull să obţină un rezultat major. Cursa este însă în continuare incertă din cauza poluării generate de un fum dens provenit din Indonezia.

Esential 5 dintre cele sapte curse din Singapore au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
10 este numarul de aparitii ale Safety Car-ului pe circuit in Marele Premiu al statului Singapore
Singapore a debutat în Formula 1 în sezonul 2008 şi a devenit prima cursă desfăşurată pe timp de noapte, iar în numai câţiva ani a început să fie comparată cu Marele Premiu al statului Monaco.

Ediţia din acest an este însă incertă ca urmare a faptului că un fum dens generat de incendiile controlate de pădure din Indonezia au ajuns până în Singapore. Poluarea aerului a atins niveluri care afectează sănătatea oamenilor, însă cel puţin pentru moment organizatorii susţin că Marele Premiu va avea loc conform planificării iniţiale, mai ales că nivelul poluării se poate modifica de la o oră la alta.

În cazul probabil în care va avea loc conform planificării iniţiale, cursa reprezintă ultima şansă pentru Red Bull Racing de a obţine o performanţă majoră, ca urmare a faptului că Singapore este al doilea cel mai lent circuit din calendar. Echipa mizează astfel pe o repetare a performanţelor din Ungaria, acolo unde a obţinut o dublă clasare pe podium prin Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo.

Austriecii vor avea însă de luptat pentru astfel de poziţii cu rivalii de la Ferrari şi Williams. De altfel, britanicii pregătesc un update semnficativ pentru monopost prin care speră să egaleze performanţele Scuderiei Ferrari.

Fumul dens ar putea pune probleme in desfasurarea cursei

Un nou episod în confruntarea Hamilton Rosberg

Abordez ultimele şapte curse cu atitudinea că nu am nimic de pierdut. Atac la maxim şi în niciun caz nu voi renunţa la luptă.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Lupta pentru titlu va cunoaşte un nou episod între Lewis Hamilton şi Noico Rosberg. Britanicul se bucură acum de un avans de 53 de puncte în fruntea clasamentului general după ce coechipierul său de la Mercedes a fost trădat de motor cu numai două tururi înainte de finalul cursei de la Monza.

În plus, Mercedes a confirmat că germanul va utiliza în Singapore a patra unitate de propulsie a sezonului. Chiar dacă iniţial s-a vehiculat că va folosi a treia unitate, utilizată deja în antrenamentele din Italia, echipa a dezvăluit ca aceasta va fi în monopost doar în antrenamente. El rămâne însă încrezător în şansele sale al trofeul suprem.

"Abordez ultimele şapte curse cu atitudinea că nu am nimic de pierdut. Atac la maxim şi în niciun caz nu voi renunţa la luptă. Am fost la numai câteva miimi de secundă (n.r - 0.007 secunde) şi m-am simţit bine în cursa până când o problemă la volan mi-a stricat weekendul. Ştiu că am ritmul necesar pentru a câştiga aici, aşa că sper la un weekend bun de cursă şi la o şansă de a dezlănţui această fiară argintie la lumina reflectoarelor", a declarat el.

Hamilton nu este însă impresionat de afirmaţiile lui Rosberg şi, pe baza celor două victorii din pole position obţinute pe circuitul de la Marina Bay în 2009 şi 2014, speră să repete prestaţiile şi la finalul acestei săptămâni.

"Am câştigat de două ori aici, de fiecare dată din pole position, ceea ce demonstrează cât de importante sunt calificările.

Nu va fi uşor să obţin a treia victorie, departe de mine gândul ăsta. Dar sunt pe un val înalt acum şi voi forţa pentru un hat-trick", a precizat dublul campion mondial.

De asemenea, Hamilton poate egala în Singapore palmaresul de 41 de victorii în 161 de curse deţinut de Senna.

Lewis Hamilton mizeaza pe o noua victorie in Singapore

Circuitul din Singapore şi regulamentul DRS

Marina Bay este pe locul doi într-un clasament neoficial al celor mai lente circuite din calendarul competiţional, fiind "surclasat" doar de Monaco. Acest lucru este evidenţiat de faptul că doar patru dintre cele 23 de viraje ale circuitului sunt abordate într-o treaptă de viteze mai mare de 2, dar şi pentru că în cele şapte ediţii de până acum cursa nu s-a încheiat niciodată în mai puţin de o oră şi 56 de minute.

Principala preocupare va fi consumul de carburant, în condiţiile în care circuitul este foarte solicitant din acest punct de vedere, motiv pentru care raţionalizarea celor 100 de kilograme de benzină va fi foarte importantă.

Până acum, niciuna dintre curse nu a fost spectaculoasă (deşi putem menţiona ediţia inaugurală din 2008, când Alonso a câştigat cu ajutorul accidentului deliberat provocat de Nelson Piquet Jr), astfel că toate speranţele pentru depăşiri se leagă de eficienţa sistemului DRS. Ca de obicei, piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS pe circuit. Prima zonă DRS este cuprinsă între virajele cinci şi şase, cu punctul de detecţie înainte de virajul cinci, în timp ce a doua zonă de activare este pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie amplasat înainte de intrarea în ultimul viraj.

▶ 10 de lucruri pe care nu le ştiai despre circuitul din Singapore

Cifrele circuitului

Lungime tur 5065 metri
Cea mai lunga linie dreapta 823 metri
Viteza de top 323 km/h
Consum de carburant 1.59 kg/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 61
Distanta cursei 308.828 km
Strategie tipica 2 opriri
Lungime pitlane 404 metri
Safety Car 100% sanse

Strategiile schimburilor de pneuri

Circuitul din Singapore este mai abraziv decât alte circuite stradale, însă pe parcursul unui weekend de cursă acesta evoluează destul de lent. În acest context, Pirelli a decis să furnizeze, la fel ca în fiecare an, pneuri supersoft şi soft pentru etapa de la sfârşitul acestei săptămâni, adică cele mai moi compoziţii din gamă.

Prin urmare, cel mai probabil piloţii vor opta pentru strategii cu câte două opriri la boxe, însă acestea ar putea fi influenţate şi de şansele mari ca Safety Car-ul să-şi facă apariţia pe circuit. Diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată de Pirelli la 1.8 - 2.2 secunde pe tur.

Informaţii meteo: posibile ploi în antrenamente

Vremea se anunţă neobişnuit de capricioasă pentru Marele Premiu al statului Singapore din acest an. Până în prezent, niciuna dintre cursele de pe Marina Bay nu a fost afectată de ploaie, însă lucrurile s-ar putea schimba: meteorologii anunţă ploi sporadice în fiecare dintre cele trei zile de concurs, cele mai puternice urmând să se înregistreze vineri.

Temperatua maximă a aerului va fi de 32 de grade Celsius, însă calificările şi cursa vor avea loc la temperaturi de circa 38 de grade, întrucât se desfăşoară după lăsarea întunericului.

Statistici pentru Marele Premiu al statului Singapore

Cinci dintre cele şapte curse din Singapore au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

Fernando Alonso a câştigat cursa inaugurală din 2008 după ce a plecat de pe locul al 15-lea al grilei, însă numai datorită unui accident deliberat provocat de coechipierul său, Nelson Piquet Jr;

Safety Car-ul a intrat pe circuit cel puţin o dată în fiecare cursă desfăşurată în Singapore.

În total, maşina de siguranţă şi-a făcut apariţia de 10 ori;

Singapore este cea mai lungă cursă din calendar: cea mai scurtă cursă din acest oraş-stat a durat 1 oră şi 56 de minute;

Echipa cu cel mai mare succes în Singapore este Red Bull Racing, cu patru victorii şi opt podiumuri;

Cea mai mică diferenţă între primii doi clasaţi în Singapore a fost în 2010, când Alonso l-a învins pe Vettel cu numai 0.239 secunde. Cea mai mare diferenţă a fost în 2013, când Vettel a câştigat cu 32.627 secunde în detrimentul lui Alonso;

Hamilton poate egală în Singapore palmaresul de 41 de victorii în 161 de curse deţinut de Ayrton Senna.

Sezon Castigator
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)

Marele Premiu al statului Singapore la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 18 septembrie 13:00 -
Antrenamente 2 vineri, 18 septembrie 16:30 -
Antrenamente 3 sambata, 19 septembriet 13:00 -
Calificari sambata, 19 septembrie 16:00 DolceSport, RTL Telekom TV
Cursa duminica, 20 septembrie 15:00 DolceSport, RTL Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (1)

  • gheorghe
    Corectie. Dolce Sport nu va transmite in direct calificarile de sambata. Calificarilor pot fi urmarite pe RTL fie online pe Sky.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru