În plus, Singapore deschide o serie de curse în care Red Bull Racing este principala favorită la victorie, lucru confirmat de altfel şi de victoriile obţinute de german la Marina Bay în ultimii doi ani.
Aflat la 53 de puncte în spatele său, Fernando Alonso ştie că are nevoie de o clasare în faţa rivalului său pentru a putea rămâne în cursa pentru titlul mondial, cu atât mai mult cu cât Ferrari a admis că după această etapă va decide cât de mult va mai dezvoltă actualul monopost până la finalul sezonului.
Între timp, Lewis Hamilton şi Kimi Raikkonen au ieşit practic din cursa pentru titlul mondial, însă amândoi sunt determinaţi să obţină un rezultat cât mai bun pentru a-şi ajuta echipele în lupta din clasamentul constructorilor. Mercedes vizează un loc doi în detrimentul celor de la Ferrari, în timp ce Lotus speră să ocupe locul trei după ce în ultimele curse a obţinut doar patru puncte prin Romain Grosjean.
De asemenea, lupta pentru locul cinci dintre McLaren şi Force India continuă, diferenţa dintre cele două echipe fiind de numai cinci puncte.
CIRCUITUL MARINA BAY
Marina Bay este pe locul doi într-un clasament neoficial al celor mai lente circuite din calendarul competiţional, fiind "surclasat" doar de Monaco. Acest lucru este evidenţiat de faptul că doar patru dintre cele 22 de viraje ale circuitului sunt abordate într-o treaptă de viteze mai mare de 2, dar şi pentru că în cele cinci ediţii de până acum cursa nu s-a încheiat niciodată în mai puţin de o oră şi 56 de minute.
Până acum, niciuna dintre curse nu a fost spectaculoasă (deşi putem menţiona ediţia inaugurală din 2008, când Alonso a câştigat cu ajutorul accidentului deliberat provocat de Nelson Piquet Jr), astfel că toate speranţele pentru depăşiri se leagă de eficienţa sistemului DRS.
Astfel, la fel ca şi în ediţiile precedente, piloţii vor putea activa tehnologia intre virajele 5 şi 7, pe secţiunea cunoscută sub numele de Bulvardul Raffles, punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă fiind situat în virajul 4.
În plus, FIA a implementat şi o a doua zonă pentru DRS pe linia dreaptă de start-sosire, chiar dacă aceasta are o lungime mai mică decât în cazul celor mai multe circuite. Pentru această zonă, punctul de detecţie a fost stabilit înainte de intrarea în virajul 22. Totuşi, cei de la Lotus anticipează deja că sistemul DRS nu va fi deloc eficient.SINGAPORE - TUR EXPLICAT DE ALONSO
DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur | 5.065 km |
Numar tururi | 61 |
Distanta totala | 308.828 |
STRATEGII PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza pneuri de compoziţie supersoft şi medium în Marele Premiu al statului Singapore. Teoretic, circuitul nu este unul foarte solicitant pentru pneuri, dar există câţiva factori care influenţează semnificativ degradarea acestora.
Piloţii ar putea fi nevoiţi să facă mai multe opriri la boxe decât în mod obişnuit, întrucât cursa se desfăşoară pe parcursul a aproape două ore, iar o altă provocare va fi scăderea bruscă a temperaturii pe parcursul cursei (din cauza disputării pe timp de noapte), fenomen invers decât cel întâlnit în restul sezonului.
Întrucât depăşirile sunt dificile, momentul intrării la boxe va fi crucial, întrucât un pilot care revine pe traseu în spatele unui pilot lent va avea dificultăţi în a-şi recăpăta poziţia. Timpul petrecut pe linia boxelor este unul dintre cele mai mari de pe parcursul sezonului, întrucât viteza în pitlane-ul de 404 metri este limitată la numai 60 km/h.
INFORMAŢII METEO
Potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, este posibil ca piloţii să concureze pentru prima oară pe ploaie pe timp de noapte sau cel puţin pe un circuit umed.
Prognoza actuala indică faptul că zilele de vineri şi sâmbătă vor fi afectate de câteva furtuni în cursul după-amiezelor, însă rămâne de văzut dacă acestea se vor opri până la ora începerii evenimentelor oficiale. O altă furtună este aşteptată pentru duminică dimineaţă, însă probabil că ploaia va ocoli cursa care va avea loc după lăsarea întunericului. Temperatura maximă în cele trei zile va fi de 31-32 de grade, iar cea minimă nu va scădea sub 25 de grade.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
În cele cinci ediţii de până acum, Fernando Alonso şi Sebastian Vettel şi-au adjudecat câte două victorii.
Sezon | Castigator |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2008 | Fernando Alonso (Renault) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI SINGAPORE
▶ Singapore este singura cursă din calendarul Formulei 1 care are loc integral pe timp de noapte;
▶ în trei dintre cele cinci ediţii, cursa a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Safety Car-ul a intrat pe circuit în fiecare Mare Premiu al statului Singapore de până acum.
În total, maşina de securitate a intervenit de opt ori în cinci curse;▶ cursa din Singapore a fost câştigată numai de campioni mondiali (Vettel, Alonso şi Hamilton).
PROGRAM
Marele Premiu al statului Singapore va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 20 septembrie | 13:00 | DigiSport 2 |
Antrenamente 2 | vineri, 20 septembrie | 16:30 | DigiSport 2 |
Antrenamente 3 | sambata, 21 septembrie | 13:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 21 septembrie | 16:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 22 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
"In 2013 season FIA approved track configuration changes. Turn 10 chicane, known as 'Singapore Sling' has been removed and replaced with a single-apex left-hand bend. Corner entry speed is to be about 40 kmh faster. To compensate for the increase in speed, an extra layer of TecPro barriers will line the end of the Turn 10 run-off as an added safety measure"