Avancronica sezonului 2013 al Formulei Renault 3.5, competiţia în care concurează Marinescu

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pilotul român Mihai Marinescu începe la sfârşitul acestei săptămâni o nouă aventură în competiţia Formula Renault 3.5.

Esential 530 de cai putere are motorul monopostului de Formula Renault 3.5
3.4 litri are motorul V8 furnizat de Cosworth in Formula Renault 3.5
2 este numarul de curse din cadrul unei etape de Formula Renault 3.5
Mihai Marinescu îşi continuă cariera în sporturile cu motor şi în sezonul 2013, urmând să ia startul în competiţia Formula Renault 3.5. Ajuns la vârsta de 24 de ani, braşoveanul pare să facă un pas înapoi după trei sezoane consecutive petrecute în Formula 2, perioadă de timp în care şi-a trecut în cont trei victorii şi patru pole position-uri.

Mutarea în Formula Renault 3.5 a fost însă forţată de o serie de împrejurări: sezonul 2013 al Formulei 2 a fost anulat din cauza interesului scăzut manifestat de piloţi pentru această competiţie, iar progresul natural spre GP2 a fost împiedicat de bugetul semnificativ mai mare de care ar fi avut nevoie.

Marinescu a mai concurat în Formula Renault 3.5 şi în sezonul 2009, însă acest lucru are o relevanţă mai mică în prezent după introducerea unui nou monopost şi o grilă de start complet schimbată.

Competiţia este inclusă în programul World Series by Renault, din care mai fac parte şi Eurocup Formula Renault 2.0 şi Eurocup Megane Trophy, iar în ultimii ani a reprezentat o bază de creştere pentru numeroşi piloţi din Formula 1, precum Robert Kubica (campion în 2005) sau Sebastian Vettel, care a dominat prima parte a sezonului 2007 înainte de a semna cu Toro Rosso.

Castigatorul titlului primeste un test in Formula 1

RIVALII LUI MARINESCU

În ultimii ani, Formula Renault 3.5 a devenit o pepinieră pentru Red Bull Junior, întrucât numeroşi piloţi din programul producătorului de băuturi energizante au cunoscut succesul aici: Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo şi Jean-Eric Vergne.

Sezonul 2013 nu face nici el excepţie, iar favorit la titlu este considerat portughezul Felix Antonio da Costa, cel care în sezonul trecut a ocupat doar locul patru în clasamentul general.

De altfel, primii trei clasaţi din sezonul 2013 au plecat din competiţie, astfel că unul dintre principalii săi rivali va fi Mikhail Aleshin, rusul care a câştigat titlul în 2010.

Pe grila de start mai sunt prezenţi Kevin Magnussen, care face parte din programul de dezvoltare al celor de la McLaren şi Arthur Pic, fratele lui Charles Pic, pilot al echipei Caterham din Formula 1 în acest an. În competiţie sunt înscrise 13 echipe, însă nu toate au confirmat linia completă de piloţi pentru acest sezon. Este şi cazul celor de la Zeta Corse, echipa pentru care va concura Marinescu, care a preluat locul celor de la BVM Target şi l-a anunţat drept coechipier al braşoveanului pe Emmanuel Piget doar pentru prima rundă. Probabil cea mai cunoscută echipă din competiţie este Carlin, pentru care concurează de obicei piloţii Red Bull Junior, şi Arden Caterham.

Mihai Marinescu se pregateste pentru o noua provocare in Formula Renault 3.5

MONOPOSTUL DE FORMULA RENAULT 3.5

Marinescu va concura la volanul unui monopost realizat de constructorul italian Dallara cu o greutate minimă de 616 kg echipat cu motor Cosworth V8 de 3.4 litri care furnizează 530 CP şi rulează la cel mult 9500 de rotaţii pe minut. Cutia de viteze este de tip semi-automată în şase trepte, iar rezervorul are o capacitate maximă de 110 litri. Ampatamentul monopostului este de 3125 mm, iar pneurile sunt furnizate de producătorul francez Michelin.

Într-o încercare de a face competiţia şi mai atractivă pentru piloţi, Formula Renault 3.5 a adoptat o serie de inovaţii din Formula 1, cea mai interesantă dintre acestea fiind sistemul Drag Reduction System (DRS). Acesta poate fi utilizat fără restricţii în antrenamente şi calificări, dar numai în anumite zone prestatibilite pe parcursul curselor. Aşa cum se întâmplă în toate competiile inferioare, piloţii vor avea la dispoziţie monoposturi identice, însă diferenţa va fi făcută atât de abilităţile de pilotaj, cât şi de setările adoptate de piloţi împreună cu inginerii.

Cursele pe ploaie din Formula Renault 3.5 sunt spectaculoase

FORMATUL UNUI WEEKEND DE CURSA

O etapă de Formula Renault 3.5 are un format asemănător cu cel din Formula 1.

Vinerea au loc două sesiuni de antrenamente de 60 de minute fiecare, iar sâmbăta şi duminica sunt programate cele două manşe, care au acelaşi format: o sesiune de calificări de 30 de minute şi o cursă desfăşurată pe parcursul a 44 de minute. Singura diferenţa este că în cursa de duminică piloţii sunt obligaţi să intre la boxe pentru a efectua un schimb de pneuri.

Singura excepţie de la acest format este la Monaco, acolo unde există o singură sesiune de antrenamente şi de calificări şi o singură cursă.

Sistemul de punctare este similar cu cel din Formula 1, astfel că primii 10 piloţi sunt recompensaţi cu puncte după grila 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Câştigătorul titlului primeşte ca premiu un test cu unul dintre partenerii Renault din Formula 1, şi anume Red Bull Racing, Lotus, Williams sau Caterham.

Cursele de Formula Renault 3.5 sunt echilibrate

CALENDAR ŞI TRANSMISII TV

Formula Renault 3.5 vizitează în acest an nouă circuite, dintre care cinci sunt incluse şi în calendarul Formulei 1: Monza, Monaco, Spa-Francorchamps, Hungaroring şi Barcelona. Sezonul începe la sfârşitul acestei săptămâni cu etapa programată pe circuitul de la Monza, acolo unde Marinescu a obţinut în 2011 prima victorie în Formula 2, şi se va încheia în weekendul 19-20 otombrie la Barcelona.

Drepturile TV pentru această competiţie sunt deţinute de postul de televiziune Eurosport, care transmite de regulă în direct ambele curse din cadrul unei etape.

Etapa Circuit Perioada
1 Monza (Italia) 6-7 aprilie
2 Aragon (Spania) 27-28 aprilie
3 Monaco 26 mai
4 Spa-Francorchamps (Belgia) 1-2 iunie
5 Moscova Raceway (Rusia) 22-23 iunie
6 Red Bull Ring (Austria) 20-21 iulie
7 Hungaroring (Ungaria) 14-15 septembrie
8 Paul Ricard (Franta) 28-29 septembrie
9 Barcelona (Spania) 19-20 octombrie

Comentarii (2)

  • gicuta
    Aceasta mutare nu reprezinta nici pe departe un pas inapoi. este un mare castig pentru Mihai. FR 3.5 este, dupa GP2 si GP3, cea mai importanta competiei suport F1 din lume...
    2 1
  • iceman
    Formula Renault 3.5 este putin sub GP2 si mult peste GP3
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru