Prin urmare, unica speranţă a rivalilor este că vor putea reprezenta o ameninţare în lupta pentru victorie pe acele circuite care nu favorizează prea mult monoposturile celor de la Mercedes.
Circuitul de la Monte Carlo, gazda celui de-al şaselea Mare Premiu al sezonului, este o astfel de pistă, întrucât aici puterea motorului nu este nici pe departe atât de importantă, prin prisma numeroase viraje lente. În contextul unei lupte pentru titlu tot mai acerbe între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, oficialii Mercedes speră însă într-o nouă victorie.
"Bănuiesc că puterea motorului nu este atât de importantă, iar Monaco este întotdeauna diferit. Există cu siguranţă o echipă care are avantaj în acest moment, iar pe un circuit stradal precum Monaco totul poate fi diferit. Dar am câştigat acolo şi anul trecut. A fost prima noastră creştere şi ne-ar plăcea să facem asta din nou", a precizat Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport.
Rosberg a pierdut în Spania poziţia de lider în clasamentul general, de care îl despart acum trei puncte, şi are unele probleme cu starturile pe care spera că le-a rezolvat în testele de după cursa de la Barcelona. Problemele sale ar putea fi însă speculate la Monaco de Red Bull Racing şi Ferrari, singurele echipe care, în acest moment, par capabile să lupte cu Mercedes pe un astfel de circuit, cu condiţia ca totul să decurgă conform planurilor.Un semnal de alarmă este însă tras de cei de la Renault, care nu anticipează schimbări majore în ordinea de pe grila de start. "Nu cred că se va schimba ceva şi nu cred că ar trebui să ne bazăm că vorbim despre Monaco, Montreal sau Monza, pur şi simplu trebuie să ne descurcăm mai bine.
Dacă vom fi în pole la Monaco nu va fi o măsură a performanţelor noastre. Doar pentru că este un circuit specific nu înseamnă că va fi o schimbă majoră în clasament", spune Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.Circuitul de la Monaco şi regulamentul DRS
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.
Piloţii vor beneficia de avantajul sistemului DRS numai pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre piloţi amplasat cu 80 de metri după virajul 16, însă eficienţa tehnologiei va fi limitată de lungimea scăzută a acesteia şi de faptul că nu este perfect dreaptă. De altfel, absenţa liniilor drepte este şi motivul pentru care Monaco este primul circuit care nu beneficiază de două zone DRS, aşa cum s-a întâmplat la fiecare cursă din acest debut de sezon.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 3.340 km |
Numar tururi | 78 |
Distanta totala | 260.52 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Monaco pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 1 |
MGU-K | 4 |
MGU-H | 3 |
Unitatea de stocare a energiei | 4 |
Recuperarea energiei | 4 |
Consum de carburant | 1 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Marele premiu al statului Monaco pneuri decompoizitie supersoft şi soft, cele mai moi din gamă. Alegerea este una tipică pentru circduitul monegasc şi are la bază caracteristicile circuitului: este circuitul cu cea mai mică viteza medie şi cu cele mai lente viraje. De altfel, monoposturile se bazează integral pe aderenta de tip mecanic în locul aderenţei aerodinamice, care este generată integral de cauciucuri.
"Degradarea şi consumarea pneurilor sunt, de regulă, foarte lente la Monaco, aşa că este posibil să parcurgi cursa cu o singură oprire la boxe.
Totuşi, aceasta nu este întotdeauna cea mai rapidă cale, astfel că strategia va juca un rol important, mai ales că la Monaco depăşirile sunt atât de dificile", spune Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Informaţii meteo: posibile furtuni joi
Piloţii vor avea parte de o vreme predominant frumoasă la Monaco la sfârşitul acestei săptămâni. Totuşi, Marele Premiu va debuta joi sub spectrul unor furtuni, însă nu este clar dacă acestea vor afecta antrenamentele. În schimb, sâmbăta şi duminica vremea se anunţă mult mai bună, cu temperaturi maxime de 22-23 grade şi câţiva nori pe cer, însă şansele de ploaie sunt infime.
Statistici pentru Monaco
▶ 1929 este anul în care a avut loc primul Mare Premiu la Monaco;
▶ 8 dintre ultimele 10 curse de la Monaco au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ în 1996, Olivier Panis a câştigat la Monaco după ce a plecat de pe locul al 14-lea al grilei de start
Sezon | Castigator |
2013 | Nico Rosberg (Mercedes) |
2012 | Mark Webber (Red Bull) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
Marele Premiu al statului Monaco la TV
În România, Marele Premiu al statului Monaco se va desfăşura la orele tradiţionale, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de numai o oră. Ca în fiecare an, primele două sesiuni de antrenamente libere de la Monaco se vor desfăşura joi, şi nu vineri.
Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | joi, 22 mai | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | joi, 22 mai | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 24 mai | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 24 mai | 15:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Cursa | duminica, 25 mai | 15:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Comentarii (0)