Prin urmare, Marele Premiu al Mexicului de la sfârşitul acestei săptămâni nu are o miză reală pentru fani, însă revenirea ţării în calendar după o absenţă de 23 de ani va ţine cu siguranţă capul de afiş.
Circuitul Herman Rodriguez şi regulamentul DRS
Circuitul Herman Rodriguez a fost modernizat la standardele actuale de securitate din Formula 1 şi, chiar dacă a găzduit curse din 1986 pana in 1992, reprezintă în mare parte o necunoscută pentru echipe. Circuitul a rămas în mare parte acelaşi, cu un prim sector de mare viteză urmat de un al doilea sector rapid, dar cu schimbări bruşte de direcţie care vor scoate în evidenţă eficienţa aerodinamică a monoposturilor.
În schimb, celebrul viraj Peraltada de la finalul turului de circuit, unul dintre cele mai temute în trecut, a fost reconfigurat din motive de siguranţă.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS, una după ieşirea din virajul 17, iar alta după trecerea de virajul 3. Ambele zone au un singur punct de detecţie a diferenţei de o secundă dintre piloţi, şi anume la ieşirea din virajul 15.
Totuşi, principala provocare pentru ingineri va fi altitudinea: la 2.250 de metri deasupra nivelului mării, motoarele vor avea de suferit.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4304 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1250 metri |
Viteza de top | 345 km/h |
Consum de carburant | 1.35 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 71 |
Distanta cursei | 305.354 km |
Strategie tipica | 2 opriri |
Lungime pitlane | 313 metri |
Safety Car | 60% (sezon) |
Strategiile schimburilor de pneuri
Circuitul Herman Rodriguez reprezintă o noutate majoră şi pentru Pirelli, motiv pentru care producătorul de pneuri a adoptat o tactică preponderent precaută.
Piloţii vor avea la dispoziţie pneuri mediu şi soft, diferenţa dintre ele fiind estimată la circa 1.3 secunde. În principiu, cei de la Pirelli se aşteaptă ca piloţii să efectueze două opriri la boxe, însă efectele vremii ar putea influenţa semnificativ strategiile."Ca întotdeauna, avem ca obiectiv pentru două opriri la boxe în Marele Premiu al Mexicului, dar vremea incertă care afectează o mare parte din America de Nord va avea o mare influenţă", a precizat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.
Informaţii meteo: posibile furtuni în calificări şi cursă
După ce vremea a bulversat complet programul Marelui Premiu al Statelor Unite, acelaşi lucru, dar aparent la o scară mai redusă, se va petrece şi în Mexic. Meteorologii anunţă ploi sau chiar furtuni răzleţe în fiecare după-amiază din cadrul Marelui Premiu, adică inclusiv în calificări şi cursă. Temperatura maximă va fi de 21-22 de grade Celsius în cele trei zile, cu 10-13 grade pe parcursul nopţii.
Statistici pentru Marele Premiu al Mexicului
▶ Precedentele 15 ediţii ale Marelui Premiu al Mexicului au avut loc tot pe circuitul Herman Rodriguez;
▶ Herman Rodriguez este circuitul aflat la cea mai mare altitudine din calendar, 2.250 de metri;
▶ estimările inginerilor atâta de monoposturile ar putea înregistra viteze maxime de peste 330 de km/h;
Marele Premiu al Mexicului la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.
Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 30 octombrie | 18:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 30 octombrie | 22:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 31 octombrie | 18:00 | - | |
Calificari | sambata, 31 octombrie | 21:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 1 noiembrie | 21:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Mai nou se pare ca se măsoară de la nivelul apei(nu se specifica care apa) poate chiar de la nivelul apei freatice și nu de la nivelul marii ca și pana acum!
"Totuşi, principala provocare pentru ingineri va fi altitudinea: la 2.250 de metri deasupra nivelului mării, motoarele vor avea de suferit"
Scrie mare cat China :))