Avancronică Mexic: revenire după 23 de ani, dar fără o miză reală

de Daniel Popescu
Miercuri, 28.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mexic revine în calendarul Formulei 1 după o pauză de 23 de ani exact în momentul în care ambele titluri mondiale au fost deja adjudecate.

Esential 1992 este ultimul an in care a avut loc Marele Premiu al Mexicului
Victoria lui Lewis Hamilton din Marele Premiu al Statelor Unite a pecetuit soarta titlului mondial din acest sezon, la numai două săptămâni după ce Mercedes îşi trecuse matematic în cont titlul constructorilor.

Prin urmare, Marele Premiu al Mexicului de la sfârşitul acestei săptămâni nu are o miză reală pentru fani, însă revenirea ţării în calendar după o absenţă de 23 de ani va ţine cu siguranţă capul de afiş.

Circuitul Herman Rodriguez şi regulamentul DRS

Circuitul Herman Rodriguez a fost modernizat la standardele actuale de securitate din Formula 1 şi, chiar dacă a găzduit curse din 1986 pana in 1992, reprezintă în mare parte o necunoscută pentru echipe. Circuitul a rămas în mare parte acelaşi, cu un prim sector de mare viteză urmat de un al doilea sector rapid, dar cu schimbări bruşte de direcţie care vor scoate în evidenţă eficienţa aerodinamică a monoposturilor.

În schimb, celebrul viraj Peraltada de la finalul turului de circuit, unul dintre cele mai temute în trecut, a fost reconfigurat din motive de siguranţă.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS, una după ieşirea din virajul 17, iar alta după trecerea de virajul 3. Ambele zone au un singur punct de detecţie a diferenţei de o secundă dintre piloţi, şi anume la ieşirea din virajul 15.

Totuşi, principala provocare pentru ingineri va fi altitudinea: la 2.250 de metri deasupra nivelului mării, motoarele vor avea de suferit.

Cifrele circuitului

Lungime tur 4304 metri
Cea mai lunga linie dreapta 1250 metri
Viteza de top 345 km/h
Consum de carburant 1.35 kg/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 71
Distanta cursei 305.354 km
Strategie tipica 2 opriri
Lungime pitlane 313 metri
Safety Car 60% (sezon)

Strategiile schimburilor de pneuri

Circuitul Herman Rodriguez reprezintă o noutate majoră şi pentru Pirelli, motiv pentru care producătorul de pneuri a adoptat o tactică preponderent precaută.

Piloţii vor avea la dispoziţie pneuri mediu şi soft, diferenţa dintre ele fiind estimată la circa 1.3 secunde. În principiu, cei de la Pirelli se aşteaptă ca piloţii să efectueze două opriri la boxe, însă efectele vremii ar putea influenţa semnificativ strategiile.

"Ca întotdeauna, avem ca obiectiv pentru două opriri la boxe în Marele Premiu al Mexicului, dar vremea incertă care afectează o mare parte din America de Nord va avea o mare influenţă", a precizat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.

Informaţii meteo: posibile furtuni în calificări şi cursă

După ce vremea a bulversat complet programul Marelui Premiu al Statelor Unite, acelaşi lucru, dar aparent la o scară mai redusă, se va petrece şi în Mexic. Meteorologii anunţă ploi sau chiar furtuni răzleţe în fiecare după-amiază din cadrul Marelui Premiu, adică inclusiv în calificări şi cursă. Temperatura maximă va fi de 21-22 de grade Celsius în cele trei zile, cu 10-13 grade pe parcursul nopţii.

Statistici pentru Marele Premiu al Mexicului

▶ Precedentele 15 ediţii ale Marelui Premiu al Mexicului au avut loc tot pe circuitul Herman Rodriguez;

▶ Herman Rodriguez este circuitul aflat la cea mai mare altitudine din calendar, 2.250 de metri;

▶ estimările inginerilor atâta de monoposturile ar putea înregistra viteze maxime de peste 330 de km/h;

Marele Premiu al Mexicului la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.

Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 30 octombrie 18:00 -
Antrenamente 2 vineri, 30 octombrie 22:00 -
Antrenamente 3 sambata, 31 octombrie 18:00 -
Calificari sambata, 31 octombrie 21:00 DolceSport, RTL Telekom TV
Cursa duminica, 1 noiembrie 21:00 DolceSport, RTL Telekom TV

Comentarii (7)

  • Adrian
    Deci se pare ca s-a schimbat sistemul de referință a altitudinii!
    Mai nou se pare ca se măsoară de la nivelul apei(nu se specifica care apa) poate chiar de la nivelul apei freatice și nu de la nivelul marii ca și pana acum!
    8 10
  • @Adrian

    "Totuşi, principala provocare pentru ingineri va fi altitudinea: la 2.250 de metri deasupra nivelului mării, motoarele vor avea de suferit"

    Scrie mare cat China :))
    7 0
  • Exista miza pentru locul 2 iar vettel va lupta cu inversunare pentru acest loc si sa nu uitam ca hamilton lupta pentru victorie cu aceeasi nebunie ca la inceput de campionat! Deci spectacol va fi.
    10 2
  • ce sa vad...un tigan care nu a fost penalizat pentru intrarea kamikaze asupra lui ROSBERG?Penalizare care luat-o KIKI in manevra identica?Un tigan care este facut campion pe naspa cum a mai fost facut campion la primul TITLU?Se uita primul titlu al lui HAM?
    10 10
  • lucky70
    Ce se intampla?Doar cate o stire pe zi?Nu mai este nimic de spus,nici o noutate,nimic despre noul motor Renault,despre RedBull,despre piloti?Am tot respectul pt Daniel Popescu,dar ceva se intampla cu el,sper ca e totul in regula...
    8 1
  • @GOPO...Diferenta intre cazuri : Kimi era in spate in punctul de franare. In schimb Hamilton era in fata...
    3 0
  • mobius
    Nu pot sa spun de ce, dar cred ca Hemilton il va ajuta pe Vettel sa ia locul doi in detrimentul lui Rosberg, probabil doreste sa-i arate coechipierului sau inca o data cine e seful. Echipa este de doi bani daca ii va permite asta.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru