Sezonul 2018 al Formulei 1 se va încheia duminică cu Marele Premiu din Abu Dhabi, însă acesta nu are practic nicio miză reală după ce Lewis Hamilton și-a adjudecat prematur titlul mondial, iar Mercedes a cucerit trofeul alocat constructorilor la finalul cursei precedente din Mexic.
În acest context, întreaga atenție se va concentra practic pe retragerea lui Fernando Alonso din Marele Circ.
McLaren a pregătit deja un monopost care include culorile Spaniei în partea din spate, în timp ce spaniolul a prezentat o versiune specială pentru casca pe care o va purta pe parcursul weekendului. Alonso se gândește însă deja la ceea ce va face anul viitor, iar programul său se anunță unul încărcat.
"Prima cursă este Indy. Pe lângă cele 3 curse care au mai rămas din Campionatul Mondial de Anduranță, cred că mai sunt încă 4 teste. Dacă adăugăm cele 3 curse sunt deja 7 evenimente până în iunie, plus testele din IndyCar și cele două săptămâni de Indy 500. Dacă ne uităm la calendar, până în iunie sunt doar 2-3 weekenduri libere", a declarat el.
Circuitul Yas Marina din Abu Dhabi
Circuitul Yas Marina este considerat o facilitate de cinci stele datorită extravaganţei şi dotărilor de ultimă oră, printre care se numără şi tunelul care face legătura între ieşirea de boxe şi pistă.
Totuşi, configuraţia acestuia este departe de a impresiona, întrucât oportunităţile de depăşire sunt aproape inexistente, element de altfel caracteristic celor mai multe circuite care au debutat recent în calendarul competiţional.
De aceea, FIA a decis să păstreze şi în acest an regulamentul cu două zone de detecţie şi activare pentru sistemul DRS.
Prima zonă de activare pentru sistemul DRS a fost stabilită pentru ultima jumătate a liniei drepte dintre virajele şapte şi opt, punctul de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi piloţi urmând să fie cronometrată înainte de intrarea în virajul şapte.Imediat după ieşirea din virajul opt a fost stabilită a doua zonă de detecţie, iar sistemul DRS va putea fi activat pentru a doua oară pe aproximativ jumătate din distanţa dintre virajele nouă şi 10.
Pentru ultima cursă a sezonului, Pirelli a optat pentru cele mai moi compoziții de pneuri: supersoft, ultrasoft și hyersoft, în special ca urmare a faptului că circuitul din Abu Dhabi nu este foarte solicitant pentru cauciucuri.
Ca de obicei, vremea va fi frumoasă pe tot parcursul weekendului, cu cer senin și câțiva nori. Vineri, temperatura maximă va fi de 29 de grade, iar aceasta va urca sâmbătă la 32 de grade. În ziua cursei, piloții vor experimenta temperaturi maxime de circa 34 de grade.
Marele Premiu din Abu Dhabi la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 23 octombrie | 11:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 23 octombrie | 15:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 24 octombrie | 12:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 24 octombrie | 15:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 25 octombrie | 15:10 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
2 Daniel RICCIARDO Red Bull Racing +0.454
3 Valtteri BOTTAS Mercedes +0.961
4 Lewis HAMILTON Mercedes +1.052
5 Esteban OCON Racing Point +1.611
6 Kevin MAGNUSSEN Haas Echipa F1 +1.744
7 Kimi RÄIKKÖNEN Ferrari +1.926
8 Sebastian VETTEL Ferrari +1.962
9 Carlos SAINZ Renault +2.097
10 Romain GROSJEAN Haas Echipa F1 +2.172
11 Pierre GASLY Toro Rosso +2.180
12 Nico HULKENBERG Renault +2.532
13 Sergio PEREZ Racing Point +2.584
14 Brendon HARTLEY Toro Rosso +2.646
15 Lance STROLL Williams +3.002
16 Antonio GIOVINAZZI Sauber +3.171
17 Marcus ERICSSON Sauber +3.437
18 Stoffel VANDOORNE McLaren +3.623
19 Fernando ALONSO McLaren +3.822
20 Robert KUBICA Williams +4.501
Eu stiu ca britanicul are contract pana la sfarsitul lui 2020, la fel ca si Vettel.
A declarat Hamilton ca se gandeste la retragere? De unde ideile astea cu „se retrage Hamilton”???
In actuala competitie poti concura lejer pana la 45 de ani si sa fii in top. Singura problema e daca intrerupi competitia cativa ani, cum a facut Schumacher. Daca ai continuitate poti sa te lupti si la 45 de ani la titlu cu o masina foarte buna.
Hamilton o sa faca in ian 34 de ani. Mai are cel putin 5 ani de cariera la cel mai inalt nivel, fara sa se chinuie prea mult. Dupa 40 de ani e alta poveste, trebuie niste sacrificii.
Alonso are 37 de ani. Varsta nu e deloc o problema. Masina si competitia in sine. Are dreptate cand spune ca F1 a evoluat intr-o directie care reduce foarte mult contributia pilotului.
Si nu cred ca o sa mai revina pentru ca nu va mai avea loc la o echipa de top. Ar fi Mercedes, Ferrari sau Red Bull. Nu cred ca in 2 ani o sa apara McLaren in top sau Renault. Dar la astea 3 nu are loc, pentru ca ar fi semnat deja pentru ele. Si nici nu cred ca anul viitor se va baga in prea multe competitii. Dupa atatea dezamagiri si frustrari la Ferrari si McLaren, omul asta chiar are nevoie de o pauza.
Eu tind sa cred ca e ultima cursa in care il mai vedem in F1. Fara el si cu nivelul asta, anul viitor McLaren abia daca mai strange 10 puncte.