Formula 1 ajunge la sfârșitul acestei săptămâni pe circuitul din Singapore după două victorii consecutive obținute de Charles Leclerc pentru Ferrari în Belgia și Italia.
Cu toate acestea, șansele ca Scuderia să repete performanțele din ultimele două curse sunt minime, ca urmare a numeroaselor schimbări cu care se confruntă în acest weekend.
În primul rând, Singapore este unul dintre cele mai lente circuite din calendarul competițional, iar echipa care s-a evidențiat cel mai bine pe astfel de piste este Red Bull Racing. Victoria obținută de Max Verstappen pe circuitul de la Hungaroring reprezintă un argument suplimentar în această direcție.
În schimb, Ferrari nu este la fel de competitivă pe circuitele lente, care necesită o forță de apăsare aerodinamică ridicată, așa cum au admis inclusiv oficialii echipei.
"Știm că următoarele curse vor fi mult mai dificile. Nu va fi ușor, în special în Singapore. Cred că va fi o surpriză frumoasă dacă ne vom descurca mai bine decât ne așteptăm.
Dar ne așteptăm să ne chinuim acolo", afirmă Leclerc.Nici Mercedes nu are șanse foarte mari să-și treacă în cont o victorie în Singapore, în ciuda dominației din acest sezon. Pentru echipa germana principală provocare va fi reprezentată de vremea caniculară, care în trecut a limitat puternic performantele echipei, în special în Marele Premiu al Austriei. Cu toate acestea, directorul de motorsport Toto Wolff consideră că Mercedes și Red Bull sunt în princiu pe aceeași lungime de undă în privința performanțelor.
"Pe hârtie ar trebui să fim puternici în Singapore, așa cum ar trebui să fie și Red Bull. Vom vedea dacă îi demolăm cu adevărat acolo", a explicat el.
Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul sezonului, echipele își definitivează liniile de piloți pentru anul viitor. Cel mai recent exemplu este Haas, care a anunțat joi că îi va păstra pe Romain Grosjean și Kevin Magnussen și în sezonul 2020.
Unul dintre locurile de la Haas era vizat și de Nico Hulkenberg, care va părăsi Renault la finalul anului.
Germanul are însă ca opțiuni Red Bull Racing, dacă echipa va renunța la Alexander Albon, sau Alfa Romeo, dacă italienii renunță la Antonio Giovinazzi.Între timp, Robert Kubica a anunțat că va părăsi Formula 1 la sfârșitul acestui sezon. Deși se vehiculează că încearcă să găsească o altă echipă, este greu de crezut că polonezul va reuși să convingă după ce a obținut un singur punct pentru Williams în acest sezon.
Marele Premiu din Singapore la TV:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 20 septembrie | 11:30 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 20 septembrie | 15:30 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sambata, 21 septembrie | 13:00 | - | F1 TV Pro |
Calificari | sambata, 21 septembrie | 16:00 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
Cursa | duminica, 22 septembrie | 15:10 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
Atat de mult conteaza gumele in ziua de azi, daca temperatura asfaltului scade in ultimile tururi s-a dus cu setariile unui monopost.
Am mai zis si o mai repet cu riscul de a-mi lua dislike aici, in urma cu 10-15 ani asa ceva nu era in acest sport, s-a ajuns sa fie un campionat al gumelor.
cine-i oare " temeraru' " care-mi terfeleste lexicu' ? fiindca is dispus sa-l cunosc pentru o conversatie lamuritoare iar pana atunci il invit sa ia la cunostinta rezultatele din FP1 care-mi confirma afirmatiile de ieri la adresa lui leclerc , un modest loc 19 la aproape 4 secunde de primul loc ocupat vremelnic de acneea olandeza iar sebastian vettel ,hulitul de serviciu al "emeritilor" de pe AM , pe locul 2 la o banala zecime de secunda de batav
Probabil ca va fi o lupta in 4, daca il punem la socoteala si pe secundul Bottas.
In rest fortza Ferarri orice ar fi!