Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan: în așteptarea unei victorii Mercedes

de Daniel Popescu
Joi, 26.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes nu a obținut încă nicio victorie în sezonul 2018, însă echipa speră să "spargă" blocada formată de Ferrari și Red Bull printr-un succes pe circuitul de la Baku.

Mercedes este lider în clasamentul constructorilor cu un punct în fața rivalilor de la Ferrari, însă nu a obținut nicio victorie în primele 3 curse ale sezonului.

De altfel, este pentru prima oară după 2014 când Mercedes are un "palmares" atât de negativ, însă germanii speră să recupereze terenul pierdut cu ocazia Marelui Premiu al Azerbaidjanului.

Oficialii echipei încearcă să păstreze aparența că totul este sub control, în contextul în care directorul de motorsport Toto Wolff afirmă că sezonul este o sărbătoare datorită implicării a trei echipe în lupta pentru trofeu. "Sezonul 2018 este pe punctul de a deveni o sărbătoare a tot ceea ce iubim în sporturile cu motor. Trei echipe luptă din greu pentru victorii. Suntem martorii unor curse spectaculoase cu depășiri emoționante", spune el.

Între timp, Sebastian Vettel își propune o extindere a avansului de 9 puncte din clasamentul general după victoriile obținute în Australia și Bahrain. Germanul a plătit tribut unei curse pline de probleme în China, când a terminat pe locul 8, după victoria obținută de Daniel Ricciardo.

Pilotul celor de la Red Bull s-a aflat în ultimele două săptămâni în centrul atenției ca țintă principală a rivalilor pentru sezonul 2019.

În ultimele zile au apărut chiar informații despre un acord de negocieri exclusive semnat cu Ferrari, însă pilotul a negat această știre. "Nu este adevărat. Am avut discuții doar cu Red Bull. Sunt la curent cu zvonurile, dar nu s-a întâmplat nimic altceva. Cel puțin nu până acum", a explicat el.

Circuitul stradal de la Baku a debutat în Formula 1 cu numai doi ani în urmă și este caracterizat de lățimea foarte îngustă din anumite zone: intre virajele 8, 9 și 10, lățimea scade până la numai 7.6 metri, astfel că orice eroare poate conduce la un abandon, mai ales că circuitul este împrejmuit cu ziduri. În plus, este al doilea circuit ca lungime din calendarul competițional: 6003 metri. O treime din distanță este ocupată numai de o linie dreaptă pe care Valtteri Bottas a fost înregistrat în 2016 cu o viteză maximă de 378 km/h.

Pirelli va furniza pneuri de compoziție soft, supersoft și ultrasoft, cu două trepte mai moi decât anul trecut, întrucât cursa a fost mutată din iunie în aprilie. Vremea va fi predominant frumoasă, cu 21 de grade vineri și 24 de grade anticipate pentru sâmbăta și duminică, șansele de ploaie fiind minime.

Marele Premiu al Azerbaidjanului la TV:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 27 aprilie 12:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 2 vineri, 27 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 3 sambata, 28 aprilie 13:00 Digi Sport, Telekom Sport
Calificari sambata, 28 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Cursa duminica, 29 aprilie 15:10 Digi Sport, Telekom Sport

Comentarii (10)

  • domnilor de la automarket, in drepta paginii ne apare calendarul 2018 si de doi ani de zile va tot spun: chiar nu puteti pune si amaratul de steag al Azerbaidjanului?
    9 2
  • Ha,ha,ha...
    Am vazut alegerea pneurilor pentru fiecare pilot pentru aceasta cursa, nu aici,bineanteles. Posibil ca RBR sa aibe o strategie castigatoare cu trei seturi se supersoft, la fel ca Bottas, dintre cei din top. Vremea, temperaturile cat si faptul ca circuitul este umbrit de copaci in mare parte, posibil sa se plieze pe caracteristicile acestui tip de pneu...
    0 8
  • E posibil sa vina aceasta victorie; oricum, trebuie intrebat Vettel daca e de acord ...
    5 9
  • Mercedes F1
    da, o sa-i ceara lui fetel voie...asa cum au facut-o si anul trecut...
    6 10
  • Nu vad cum ar castiga Mercedes in Azerbaidjan. In momentul de fata Ferrari sunt peste ei atat in calificari cat si in cursa, in conditii normale. Poate dupa testele din 15-16 mai sa vina cu ceva nou la marele premiu al principatului monegasc, sau sa isi rezolve problemele cu pneurile.
    4 2
  • Circuitul acesta este lent si cu multa apasare aerodinamica, anii trecuti Ferrari avea un plus fata de Mercedes, poate acum ca au fortat pe linia dreapta, nu mai au aceiasi apasare aerodinamica, eu tin minte anul trecut ca Mercedes era pe primul loc aici pana la rocadele respective.
    3 1
  • lolescu
    Doar v-a spus un cetatean de la Mercedes ca in functie de vreme si temperaturi vom vedea in fata Mercedes, Ferrari sau RBR.
    6 0
  • Ora 12 pe DIGI3 antrenamente libere.
    1 3
  • Pam pam, cum ziceam pe circuitele lente, anul acesta Rbr au un plus, se pare ca i peste Ferrari sau Mercedes isi ascunde adevarata forma, n-ar fi prima data.
    2 0
  • Dupa FP1 & 2... Red Bull vs Ferrari, cu mentinea ca Vettel a avut cea mai buna simulare de cursa din pilotii de top. Pilotii Red Bull au mers pe tururi de calificare, Mercedes cumva intre ei si Ferrari, iar Ferrari a impartit treaba, Raikkone cu cateva tururi foarte bune, Vettel cu stinturi lungi. Este posibil ca pilotii Ferrari sa fi avut un pic mai multa benzina comparativ cu cei de la Red Bull.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru