Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Spaniei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Spaniei de la sfârşitul acestei săptămâni este aşteptat cu nerăbdare în lumea Formulei 1 din cel puţin două motive.
În primul rând, aproape toate echipele vor aduce îmbunătăţiri semnificative pentru monoposturi, inclusiv cele din coada plutonului, motiv pentru care ierarhia s-ar putea schimba radical. Evident, toată atenţia este concentrată la vârf, acolo unde Red Bull Racing speră să rămână în frunte în ciuda progreselor preconizate din partea celor de la McLaren, Ferrari sau Mercedes GP.
În al doilea rând, cursa de la Barcelona este considerată cea mai plictisitoare din calendar cu excepţia celei de la Monte Carlo, însă fanii speră ca lucrurile să se schimbe în bine în acest an datorită noului regulament tehnic, care a produs numeroase depăşiri în primele patru etape ale sezonului.
CINE ÎI POATE OPRI PE RED BULL RACING?
După patru pole position-uri şi trei victorii în primele patru etape, Red Bull Racing speră să rămână în fruntea Formulei 1 şi în Spania, acolo unde echipa va introduce o serie de update-uri care rămân însă învăluite în mister. O situaţie similară regăsim şi la Mercedes GP, cu deosebirea că germanii au ca obiectiv să dezvolte un monopost capabil să lupte pentru primele poziţii cu McLaren sau Ferrari.
În schimb, McLaren se concentrează pe o serie de 10-12 upgrade-uri de anvergura mai mică, care însă ar putea marca progrese semnificative dacă vor da rezultatele scontate, în timp ce Ferrari mizează pe o nouă configuraţie pentru podea şi modificări pentru aripile fată şi spate. Obiectivul principal al italienilor rămâne îmbunătăţirea performanţei în calificări, în condiţiile în care forma din curse a fost cel puţin satisfăcătoare.
Alte echipe care mizează pe îmbunătăţiri sunt Renault, care speră la un progres de până la două zecimi de secundă pe tur, Williams sau Lotus, care are drept obiectiv un progres de până la o secundă pe tur.
CIRCUITUL DE LA BARCELONA
Circuitul de la Barcelona oferă o linie dreaptă de start-sosire în lungime de 880 de metri şi viraje lente şi de mare viteză. Cu toate acestea, oportunităţile de depăşire sunt extrem de limitate din două motive: pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuit, este precedată de un viraj rapid.
Din acest motiv, pentru un pilot este foarte dificil să se poziţioneze în spatele unui rival la intrarea pe linia dreaptă, motiv pentru care nu are timp suficient să încerce o depăşire în primul viraj.Până la ora redactării acestei avancronici, FIA nu a confirmat regulamentul sistemului DRS pentru acest Mare Premiu, însă în mod cert zona de activare a aripii spate ajustabile va fi amplasată pe linia de start-sosire. Iată un tur virtual pe circuitul de la Barcelona:
Date generale despre circuit:
Lungime tur | 4.655 km |
Numar tururi | 66 |
Distanta cursa | 307.104 |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
La fel ca şi în primele patru etape, Pirelli va furniza în Spania pneuri hard şi soft. Pneurile hard beneficiază însă de o construcţie mai dură, motiv pentru care diferenţa de rezistenţă dintre cele două specificaţii va fi mai mare. Totuşi, în termeni de strategie, producătorul italian nu anticipează modificări majore spre deosebire de startul sezonului: în medie vom vedea câte trei opriri la boxe pentru schimbul de pneuri.
INFORMAŢII METEO
Previziunile pentru acest weekend indică faptul că Marele Premiu al Spaniei se va desfăşura integral pe un circuit uscat. Vineri cerul va fi mai mult noros, iar temperatura maximă va fi de 22 de grade, în timp ce sâmbătă se vor înregistra 23 de grade, în condiţiile în care pe cer vor fi doar câţiva nori. Ziua de duminică aferentă cursei se anunţă şi cea mai frumoasă, cu un cer complet senin şi temperaturi de 24-25 de grade.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
În ultima jumătate de deceniu, niciun pilot nu a reuşit să se impună de două ori în Marele Premiu al Spaniei, însă Ferrari este singura echipă care în acelaşi interval de timp a triumfat de două ori.
Sezon | Castigator |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
2008 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
2007 | Felipe Massa (Ferrari) |
2006 | Fernando Alonso (Renault) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL SPANIEI
- Sebastian Vettel are oportunitatea de a obţine al şaselea pole position consecutiv, după cele realizate în Abu Dhabi (2010), Australia, Malaezia, China şi Turcia. Recordul pentru cele mai multe pole position-uri consecutive este deţinut de Ayrton Senna, cu opt astfel de reuşite în perioada 1988-1989;
- Mark Webber a stabilit cel mai bun timp în cursa în ultimele trei Mari Premii;
- Sebastian Vettel (Red Bull), Fernando Alonso (Ferrari), Nico Rosberg (Mercedes GP), Heikki Kobvalainen (Lotus) şi Vitantonio Liuzzi (Hispania) sunt singurii piloţi care şi-au surclasat de fiecare dată coechipierii în calificări în acest sezon;
- în medie, Marele Premiu al Spaniei a oferit numai 2.3 depăşiri pe cursa. Anul trecut au avut loc 10 depăşiri, iar în 2009 doar două. În comparaţie, Marele Premiu al Turciei a beneficiat de 112 depăşiri, dintre care 71 s-au datorat sistemului DRS;
- ultimele 10 curse de la Barcelona au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position, iar din cele 20 de curse desfăşurate aici 16 au fost câştigate de pilotul care a ocupat prima poziţie pe grila de start;
- Michael Schumacher este singurul pilot care a câştigat la Barcelona fără să plece de pe prima linie a grilei de stat (1996). În total, actualul pilot de la Mercedes GP a triumfat în Spania de şase ori.
PROGRAM
Marele Premiu al Spaniei se va desfăşura la sfârşitul acestui weekend după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 20 mai | 11:00 | DigiSport |
Antrenamente 2 | vineri, 20 mai | 15:00 | DigiSport |
Antrenamente 3 | sambata, 21 mai | 12:00 | DigiSport |
Calificari | sambata, 21 mai | 15:00 | DigiSport |
Cursa | duminica, 22 mai | 15:00 | DigiSport |
Comentarii (4)