Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Germaniei

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 21.07.2011
Cursa de la Nurburgring va evidenţia dacă Ferrari poate reprezenta o ameninţare la suprematia Red Bull şi după revenirea la regulamentul tehnic anterior.

Ferrari a obţinut în etapa precedentă de la Silverstone prima victorie din acest sezon, însă o parte din acest succes se datorează şi controverselor generate de schimbarea regulamentului tehnic pentru sistemul de evacuare.

Totuşi, FIA a revenit asupra deciziei, iar monoposturile vor reveni la configuraţiile agresive pentru eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează, iar acest lucru ar putea reprezenta un handicap pentru Scuderia, în timp ce cele mai multe echipe vor fi avantajate de noua situaţie.

Astfel, Marele Premiu al Germaniei tinde să devină un important punct de reper pentru restul sezonului, întrucât va evidenţia dacă Ferrari este capabilă să lupte în continuare de le egal la egal cu Red Bull Racing.

 

IMPACTUL REGULAMENTULUI ASUPRA PLUTONULUI

Toată atenţia este îndreptată asupra duelului dintre Ferrari şi Red Bull Racing, însă un alt punct de reper va fi McLaren. În mod surprinzător, echipa britanică a fost cea mai afectată de regulamentul la de Silverstone dintre cele care luptă pentru victorii, motiv pentru care Lewis Hamilton şi Jenson Button ar putea reveni în acest weekend în lupta pentru primele poziţii.

La fel de interesant va fi şi duelul dintre Renault şi Mercedes GP, în condiţiile în care ultimii speră să revină pe poziţia a patra în clasamentul constructorilor pe care au pierdut-o la Silverstone.

Totuşi, indiferent de rezultatele de la Nurburgring, Red Bull Racing va continua să domine autoritar ambele clasamente, în special dacă Sebastian Vettel şi Mark Webber vor termina în puncte.

 

CIRCUITUL DE LA NURBURGRING

 

Cel puţin la prima vedere, Red Bull Racing este principala beneficiară a configuraţiei circuitului de la Nurburgring, caracterizat de viraje rapide şi ace de păr strânse.Linia de start-sosire a fost mutată cu 240 de metri mai aproape de primul viraj pentru ca toate cele 24 de monoposturi să încapă pe grilă. În absenţa unor linii drepte foarte lungi, monoposturile trebuie să utilizeze o forţă de apăsare aerodinamică cât mai mare, iar Red Bull Racing este echipa care stă cel mai bine la acest capitol.

Circuitul va beneficia de o singură zonă de activare pentru sistemul Drag Reduction System (DRS), ce va fi amplasată imediat după ieşirea din virajul 11.

Detectarea diferenţei de maxim o secundă între doi piloţi se va face înainte de intrarea în virajul 10.

Iată un tur virtual pe circuitul de la Nurburgring:

 

Date generale despre circuit:

 Lungime tur  5.148 km
 Numar tururi  60
 Distanta totala  308.863 km

 

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza pneuri soft şi medium pentru cursa din acest weekend, iar producătorul italian anticipează că degradarea acestora nu se va petrece în ritm accelerat. Din acest motiv, Pirelli anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu câte două opriri la boxe în cazul în care cursa va avea loc pe un circuit uscat. Totuşi, din acest punct de vedere, există şanse mari pentru o surpriză.

 

O NOUĂ CURSA PE PLOAIE

Primele informaţii meteo indică faptul că cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri se vor desfăşura pe ploaie, întrucât norii se vor descărca de dimineaţă şi până spre finalul după-amiezii. Temperatura maximă va fi de numai 16 grade şi va creşte sâmbătă cu numai două grade, însă calificările ar putea avea loc pe un circuit uscat, dacă prognoza privind apariţia ploilor doar la finalul după-amiezii va fi corectă. În schimb, duminică se aşteaptă precipitaţii încă din cursul dimineţii şi există şanse moderate ca o ploaie torenţială să afecteze cursa, motiv pentru care rezultatele vor deveni imprevizibile.

 

REZULTATE ÎN ULTIMELE CINCI EDIŢII

În ultimele cinci ediţii, cursa de la Nurburgring a fost adjudecată numai de echipe de top: Ferrari, McLaren, Renault şi Red Bull Racing.

 Sezon  Castigator
 2009  Mark Webber (Red Bull)
 2007  Fernando Alonso (McLaren)
 2006  Michael Schumacher (Ferrari)
 2005  Fernando Alonso (Renault)
 2004  Michael Schumacher (Ferrari)

 

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL GERMANIEI

  • Sebastian Vettel a devenit pilotul cu cel mai bun start într-un sezon din întreaga istorie a Formulei 1. În primele nouă etape, germanul a câştigat 204 puncte dintr-un maxim posibil de 225, corespunzătoare unui procent de reuşită de 90.7%.
    Totuşi, pilotul Red Bull nu a câştigat niciodată în Germania;
  • Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon, însă pentru a doborî recordul de 24 de pole position-uri consecutive al celor de la Williams din 1992-1993 are nevoie de încă 15 performante similare;
  • Vettel a plecat de pe prima linie a grilei de start în ultimele 14 curse;
  • Felipe Massa este singurul pilot care nu a reuşit niciodată în acest sezon să-şi învingă coechipierul în calificări;
  • Din 1995, pilotul care a plecat din pole position a câştigat cursa de la Nurburgring în numai trei ocazii: 2001, 2004 şi 2009.

 

PROGRAM

Marele Premiu al Germaniei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 22 iulie  11:00  DigiSport 1
 Antrenamente 2  vineri, 22 iulie  15:00  DigiSport 1
 Antrenamente 3  sambata, 23 iulie  12:00  DigiSport 1
 Calificari  sambata, 23 iulie  15:00  DigiSport 1
 Cursa  duminica, 24 iulie  15:00  DigiSport 1

 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru