Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Canadei

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 09.06.2011
Ferrari şi McLaren speră să oprească la Montreal dominaţia rivalilor de la Red Bull, pe un circuit pe care aerodinamica joacă un rol mai puţin important.

Formula 1 traversează în acest weekend oceanul pentru singura cursă ce se desfăşoară pe continentul nord-american: Marele Premiu al Canadei.

Chiar dacă Red Bull Racing a câştigat cinci dintre primele şase curse ale sezonului, circuitul Gilles Villeneuve promite să ofere spectacol datorită configuraţiei sale, a pneurilor supersoft şi soft pregătite de Pirelli, dar şi a noului regulament pentru sistemul Drag Reduction System (DRS).

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care fanii Formulei 1 trebuie să se aştepte la un weekend plin de evenimente neprevăzute.

 

FERRARI ŞI MCLAREN AMENINŢA SUPREMAŢIA RED BULL RACING

Marele Premiu al Canadei este ocazia perfectă pentru Ferrari şi McLaren să încerce să oprească dominaţia celor de la Red Bull Racing, prin prisma configuraţiei circuitului de la Montreal. În acelaşi timp, este şi una dintre ultimele ocazii pentru ambele echipe să rămână în plasa liderului din clasamentul constructorilor. Inevitabil, cele mai multe echipe vor introduce câteva noutăţi de natură tehnică pentru monoposturi, însă în general este vorba despre update-uri minore şi nu despre îmbunătăţiri semnificative capabile să mofifice radical ierarhiile.

 

CIRCUITUL DE LA MONTREAL

Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, iar acest lucru va reprezenta un dezavantaj major pentru Red Bull Racing. În schimb, puterea motoarelor este reprezentativă pentru configuraţia mai puţin obişnuită a circuitului, iar Ferrari şi McLaren utilizează unităţi superioare celor furnizate de Renault pentru Red Bull. Nu în ultimul rând, Ferrari mizează pe o tracţiune foarte bună a monopostului 150 Italia la ieşirea din virajele lente.

Pentru prima oară în acest sezon, piloţii vor avea la dispoziţie două zone distincte pentru activarea sistemului DRS.Astfel, în cursa de la Montreal, piloţii vor putea activa DRS-ul pe linia dreaptă dintre virajele 11 şi 12 şi pe linia dreaptă de start-sosire, în condiţiile în care cele două linii drepte sunt despărţite de un singur viraj. Zona de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre doi piloţi nu a fost încă anunţată, însă cel mai probabil va fi unică pentru ambele zone de activare.

Iată un tur virtual pe circuitul de la Montreal:

 

 

Date generale despre circuit:

 Lungime tur  4.361 km
 Numar tururi  70
 Distanta totala  305.270

 

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

La fel ca la Monte Carlo, Pirelli va furniza pneuri supersoft şi soft la Montreal. Totuşi, şansele ca unii dintre piloţi să fie capabili să repete strategiile cu o singură oprire la boxe sunt minime, din cauza naturii abrazive a circuitului.

De altfel, producătorul italian a refuzat să facă predicţii pe tema numărului optim de intreari la boxe pentru cursa de duminică.

 

INFORMAŢII METEO

Potrivit informaţiilor meteo disponibile la începutul acestei săptămâni, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura integral pe uscat. Cerul va fi mai mult noros pe parcursul antrenamentelor libere de vineri, când temperatura maximă a aerului va fi de aproximativ 23 de grade, înainte ca cerul să se însenineze pentru calificările de sâmbătă şi cursa de duminică. Pentru aceste două zile din urmă se anticipează temperaturi maxime de 24 de grade.

 

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Lewis Hamilton a obţinut două victorii în Canada, fiind pilotul cu cele mai bune performanţe din ultimele cinci ediţii (în 2009 cursa nu a fost inclusă în calendar):

 Sezon  Castigator
 2010  Lewis Hamilton (McLaren)
 2008  Robert Kubica (BMW-Sauber)
 2007  Lewis Hamilton (McLaren)
 2006  Fernando Alonso (Renault)
 2005  Kimi Raikkonen (McLaren)

 

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI

  • Sebastian Vettel a obţinut cinci victorii în ultimele şase curse şi opt victorii în ultimele 10 curse;
  • Sebastian Vettel a plecat de cinci ori din pole position în primele şase etape ale anului;
  • McLaren nu a mai obbtinut niciun pole position de la Marele Premiu al Canadei din 2010, iar Ferrari de la etapa din Singapore din acelaşi an;
  • Fernando Alonso, Heikki Kovalainen şi Vitantonio Liuzzi sunt singurii piloţi care şi-au surclasat coechipierii în toate sesiunile de calificări din 2011; Mark Webber a stabilit cel mai bun timp în cursa de patru ori în 2011;
  • Numai patru dintre ultimele 12 curse din Canada au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
  • Lewis Hamilton a participat de trei ori la Marele Premiu al Canadei. A obţinut trei pole position-uri şi două victorii, printre care şi prima victorie din carieră (2007).

 

PROGRAM

Marele Premiu al Canadei se va desfăşura la sfârşitul acestui weekend după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 10 iunie  17:00  DigiSport
 Antrenamente 2  vineri, 10 iunie  21:00  DigiSport
 Antrenamente 3  sambata, 11 iunie  17:00  DigiSport
 Calificari  sambata, 11 iunie  20:00  DigiSport
 Cursa  duminica, 12 iunie  20:00  DigiSport

 

Comentarii (7)

  • Canada
    hai si cu a 4-a Lewis....Weekend maxim McLaren!!!
    9 15
  • Andrei Alexandru
    @KaNe
    A patra ce?
    8 2
  • @Andrei
    Probabil cu a patra pozitie (primele 2 fiind ocupate de Ferrari, a treia de Mercedes) s-a consolat omul ce sa-i faci...
    10 9
  • Hammer
    spectacol marca ham. Hamilton sau Hammer
    hamilton-hits-raikkonen-in-pits-canada-2008/
    -specialist in scos piloti de pe pista-
    10 6
  • mobius
    sanse dar minime
    McLaren a avut in China, prin Hamilton ocazia de a-i opri pe cei de la Red Bull si au facut-o, acum este randul echipei Ferrari, cel mai probabil prin Alonso sa o faca. In acest moment este important ca in urmatoarele cinci, sase etape, cei de la Red Bull, (mai ales Vettel), sa nu se mai claseze pe podium (recunosc este un lucru aproape imposibil). Din pacate fara un al doilea pilot foarte bun, Ferrari are in momentul de fata, sanse reduse la piloti iar la constructori zero.
    2 1
  • MP al Canadei 2011
    Eu vad astfel situatia:in calificari RBR vor avea pole-ul(datorita si abilitatii de a folosi peste tot DRS-ul) probabil prin Vettel.In cursa va conta mult strategia si utilizarea corecta a pneurilor.In plus safety-car-ul e aproape sigur aici.Pentru victorie-sanse egale pt. Vettel, Hamilton, Webber si Button.
    P.S.S-ar putea ca Mercedes sa fie foarte buni aici, datorita faptului ca DRS-ul lor aduce un plus de 20km/h pe linia dreapta fata de 12 la celelalte echipe(afurmatia lui Button)
    2 1
  • Canada
    Nu stiu a cui a fost vina, dar practice 1 incepe de la ora 18:00 pe digisport. Numai in Romania se poate intampla asa ceva.

    18:00
    Formula 1: Practice 1
    Grand Prixdu Canada, Premieră
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru