Circuitul stradal din Baku găzduiește la sfârșitul acestei săptămâni a patra ediție a Marelui Premiu de Formula 1 al statului Azerbaidjan, după debutul în competiție din 2016.
Mercedes este considerată favorită și în această cursă după cele trei victorii obținute în debutul campaniei. Valtteri Bottas a câștigat cursa inaugurală, iar acum speră să recapete prima poziție în clasamentul general după cele două victorii înregistrate de Lewis Hamilton în Bahrain și China.
"Cu siguranță aș prefera să fiu la conducere, dar dacă voi continua să obțin rezultate pot inversa situația. Acesta este obiectivul pentru Baku", a declarat finlandezul aflat la șase puncte în spatele lui Hamilton.
Între timp, Ferrari a anunțat că pregătește o serie de îmbunătățiri pentru monopost în încercarea de a lupta de la egal la egal cu Mercedes, mai ales că echipa a ratat victoria în Bahrain în urma unor defecțiuni tehnice suferite de Charles Leclerc la unitatea de propulsie. Pentru moment nu este însă clar ce componente vor fi îmbunătățite în perspectiva cursei de duminică.
"Aducem câteva update-uri la Baku, ca prim pas în dezvoltarea monopostului SF90.
Această cursă este importantă pentru noi, mai ales că primele trei nu au decurs așa cum am dorit. Ne-am pregătit foarte bine, am analizat unde putem îmbunătăți și am adaptat setările și motorul la caracteristicile circuitului", a declarat Mattia Binotto, șeful Ferrari.O serie de update-uri a anunțat deja și Honda, de data aceasta în privința motorului cu combustie internă folosit de Red Bull Racing. Principalele noutăți sunt mai degrabă cele legate de fiabilitate, însă japonezii anticipează și un ușor spor de performanță. "Motorul va avea o fiabilitate îmbunătățită și o ușoară creștere de performanță", menționează Honda într-un comunicat de presă.
La cei 6.003 km ai săi, Baku este al doilea cel mai lung circuit din calendarul competiţional, are 20 de viraje şi este considerat cel mai rapid circuit stradal din lume. În plus, circuitul beneficiază de două lini drepte lungi, care în teorie vor favoriza monoposturile Ferrari, potrivit unor declarații făcute de Hamilton.
Între timp, Alfa Romeo a anunțat că Antonio Giovinazzi va suporta o penalizare de 10 poziții pe grila de start ca urmare a faptului că va utiliza a treia unitate de control a electronicii din acest sezon.
Regulamentul tehnic prevede că un pilot poate folosi maxim două astfel de componente pe sezon.
Noua unitate este o versiune îmbunătățită oferită de Ferrari, iar aceasta va fi utilizată și de Kimi Raikkonen, aflat însă abia la a doua unitate de acest fel. De asemenea, Williams a anunțat semnarea unui contract de sponsorizare cu publicația financiară Financial Times.Marele Premiu al Azerbaidjanului la TV:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 26 aprilie | 12:00 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 26 aprilie | 16:00 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sambata, 27 aprilie | 13:00 | - | F1 TV Pro |
Calificari | sambata, 27 aprilie | 16:00 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
Cursa | duminica, 28 aprilie | 15:10 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
1.Vettel
2.Hamilton
3.Leclerc
2: https://acestreamid.com/channel/sky-sports-f1
3: Open Ace stream Content ID 2019
4: Enjoy
parerea mea ii ca te hazardezi cand il asezi pe lewis pe locul 2 si asta numai dintr-o politete excesiva manifestata la adresa unui pilot care nu merita aceasta consideratie , FP2 certificandu-mi ca un altfel de rezultat ii posibil in calificari numai daca Mercedes beneficiaza de ingaduinta FIA privind o dispensa mai mult decat necesara in ceea ce priveste folosirea sistemului 4Control pe masinile lui bottas si hamilton pentru a diminua intr-o oarecare masura imobilitatea generata de ampatamentul enorm si supliciul vizual ce vine odata cu aceasta pe exigentul traseu azer si totodata , ceea ce ii cel mai important pentru cei din Brackley , ecartul covarsitor fata de monopostul ferrari care se prezinta intr-o compatibilitate deplina cu traseul din Baku
in eventualitatea in care forul de la Paris manifesta intransigenta asupra unui aspect care ar genera o oarecare incertitudine /suspans privind rezultatul cursei de duminica atunci Jean Todt ii musai sa-si asume toata culpa care rezida din aceasta opacitate , deznodamantul acestui gp confirmand doar galopul de sanatate oferit de scuderia ferrari