Ediţia din acest an nu face nici ea excepţie în condiţiile în care miza este la fel de ridicată ca întotdeauna: titlul mondial. Lewis Hamilton s-a îndepărtat la 14 puncte de liderul Nico Rosberg în clasamentul general şi speră ca echipa maghiară să-i ofere o nouă oportunitate să reducă acest decalaj, pentru a intra mai optimist în ultima parte a campionatului.
Britanicul are însă nevoie şi de un monopost Mercedes fiabil, în special după ce abandonurile sau rezultatele mai slabe au avut drept cauze şi defecţiunile tehnice. Misiunea se anunţă complicată în contextul în care Rosberg a demonstrat abilitatea de a obţine măcar locul doi şi atunci când cursele sunt dominate de coechipierul său.
În plus, există speculaţii potrivit cărora Mercedes va impune piloţilor să aibă strategii similare la opririle la boxe, ceea ce ar înseamnă că Hamilton nu va mai putea opta pentru o strategie diferită atunci când nu pleacă din pole position.
Pe lângă lupta pentru titlul piloţilor, Marele Premiu al Ungariei propune şi o confruntare în trei pentru locul doi în clasamentul constructorilor. Pentru moment, această poziţie revine celor de la Red Bull Racing, care au un avans confortabil de 67 de puncte, însă Williams s-a evidenţiat prin cele trei podiumuri consecutive ale lui Valtteri Bottas.
Britanicii i-au surclasat deja cu cinci puncte pe cei de la Ferrari şi pregătesc un update semnificativ care va fi utilizat numai în cursa de la Budapesta. Din ecuaţie nu trebuie exclusă nici Force India, echipa care traversează unul dintre cele mai bune sezoane din istorie şi care se apropie ameninţător de Ferrari.
Circuitul de la Hungaroring şi regulamentul DRS
Circuitul maghiar este unul dintre cele mai lente din calendarul competiţional: viteza medie este de numai 196 km/h, întrucât linia de start-sosire este relativ scurtă, iar cele 14 viraje sunt în mare parte lente.
Combinaţia de viraje dese şi lente este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, întrucât piloţii nu au timp să se odihnească decât pe linia dreaptă de start-sosire.Echipele care pot genera o forţă de apăsare aerodinamică ridicată vor fi avantajate, însă depăşirile sunt dificile pe acest circuit, mai ales că pista este îngustă. Prin urmare, calificările şi startul vor juca un rol important, mai ales că nici sistemul DRS nu va avea efecte majore.
▶ Poveştile motorsportului: Hungaroring sau cum a ajuns Formula 1 în spatele Cortinei de Fier
De altfel, la fel ca şi anul trecut, FIA încearcă să impulsioneze depăşirile prin stabilirea a două zone de depăşire DRS: prima este cea clasică, de pe linia de start-sosire, în timp ce a doua a fost amenajată chiar după ieşirea din primul viraj. Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS.
Ideea este una interesantă în condiţiile în care se întâmplă frecvent ca piloţii să nu aibă posibilitatea să efectueze o depăşire nici atunci când au sistemul DRS activat pe linia de start-sosire. Întrucât cele două zone DRS sunt amplasate foarte aproape una de cealaltă, piloţii vor avea un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă, acesta urmând să fie situată înainte de intrarea în virajul 14.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4.381 km |
Numar de tururi | 70 |
Distanta totala | 306.63 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Hungaroring pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 3 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 4 |
Recuperarea energiei | 5 |
Consum de carburant | 3 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie medium şi soft cu ocazia cursei de la Hungaroring, în primul rând ca urmare a faptului că acestea nu au timp să se răcească din cauza naturii solicitante a circuitului.
Strategiile opririlor la standuri vor avea un rol semnificativ aici, întrucât depăşirile sunt dificile la Hungaroring. Vremea caniculară nu ar trebui să reprezinte o problemă pentru aceste specificaţii, iar producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe.
"Pneurile pe care le aducem în Ungaria sunt ceva mai dure (n.r - decât cele supersoft şi soft din Germania) pentru a face faţă solicitărilor mai mari, aşa că ne aşteptam la obişnuitele strategii cu două opriri la boxe, chiar dacă vom avea o idee mai bună după antrenamentele de vineri", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Informaţii meteo: posibile ploi în cursă
În mod obişnuit, Marele Premiu al Ungariei are loc la temperaturi ridicate, iar zilele de vineri şi sâmbătă nu vor face excepţie, atunci când se vor înregistra 30 şi, respectiv, 31 de grade Celsius.
În schimb, temperatura maximă de duminică va fi de circa 28 de grade, iar în cursul după-amiezii sunt prognozate furtuni sporadice.
În acest moment este prematur de anticipat dacă ploile vor afecta şi cursa, însă şansele în acest sens sunt destul de ridicate.Statistici pentru Hungaroring
▶ deşi depăşirile sunt dificile, o singură dată în ultimii nouă ani s-a întâmplat că pilotul din pole position să câştige cursa;
▶ McLaren a câştigat şase dintre ultimele nouă curse de la Hungaroring;
▶ Ungaria este cel mai lent circuit permanent din calendar (Monaco şi Singapore sunt circuite stradale);
▶ Adrian Sutil a devenit pilotul cu cele mai multe curse fără să urce pe podiumul de premiere (119).
▶ Ferrari a ajuns la 77 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;
Sezon | Castigator (Hockenheim) |
2013 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Lewis Hamilton (McLaren) |
Marele Premiu al Ungariei la TV
Marele Premiu al Ungariei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 25 iulie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 25 iulie | 15:00 | Dolce Sport |
Antrenamente 3 | sambata, 26 iulie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 26 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 27 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Comentarii (5)