Marele Premiu al Ungariei marchează ultima etapă înainte de pauza de vară de 4 săptămâni care a devenit tradițională în ultimii ani, într-un moment în care lupta pentru titlul mondial este mai tensionată ca niciodată.
După un debut excelent de sezon în care și-a construit un avans consistent, Sebastian Vettel și-a văzut avantajul năruit după ce Mercedes a obținut 3 victorii în ultimele 4 curse. Înainte de etapa maghiară, Vettel păstrează un avans fragil de un singur punct și a admis că principalul avantaj al rivalilor săi direcți este legat de performanțele mai bune obținute în calificări.
Rezultatele pe un singur tur de circuit sunt cu atât mai importante în Ungaria cu cât circuitul este unul lent și strâmt și oferă oportunități limitate de depășire, astfel că pilotul care va pleca din pole position are șanse majore să-și adjudece victoria în cursa de duminică.
Pe de altă parte, nu poate fi subestimat nici revirimentul celor de la Red Bull Racing, care au început să progreseze constant în ultima perioadă și au potențialul de a încurca cele două echipe de top pe anumite circuite pe care puterea motorului nu este esențială, așa cum este cazul celui de la Hungaroring. De altfel, pe configurația pistei mizează și cei de la McLaren, întrucât Fernando Alonso consideră că aceasta este cea mai bună cursă pentru ca echipa britanică să obțină puncte prețioase în clasamentul constructorilor.
Date generale circuit
Circuitul maghiar este unul dintre cele mai lente din calendarul competiţional: viteza medie este de numai 196 km/h, întrucât linia de start-sosire este relativ scurtă, iar cele 14 viraje sunt în mare parte lente. Combinaţia de viraje dese şi lente este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, întrucât piloţii nu au timp să se odihnească decât pe linia dreaptă de start-sosire.
Echipele care pot genera o forţă de apăsare aerodinamică ridicată vor fi avantajate, însă depăşirile sunt dificile pe acest circuit, mai ales că pista este îngustă.
Prin urmare, calificările şi startul vor juca un rol important, mai ales că nici sistemul DRS nu va avea efecte majore.De altfel, la fel ca şi anul trecut, FIA încearcă să impulsioneze depăşirile prin stabilirea a două zone de depăşire DRS: prima este cea clasică, de pe linia de start-sosire, în timp ce a doua a fost amenajată chiar după ieşirea din primul viraj. Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS.
Pneurile Pirelli
Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie medium, soft și supersoft cu ocazia cursei de la Hungaroring, în primul rând ca urmare a faptului că acestea nu au timp să se răcească din cauza naturii solicitante a circuitului. Strategiile opririlor la standuri vor avea un rol semnificativ aici, întrucât depăşirile sunt dificile la Hungaroring.
Vremea la Hungaroring
În mod obişnuit, Marele Premiu al Ungariei are loc la temperaturi ridicate, iar ediția din acest an nu va face excepție. Dacă vineri temperatura maximă va fi de 27 de grade, aceasta va urca până la 30 de grade în ziua calificărilor, în timp ce duminică piloții vor înfrunta temperaturi de 34 de grade.
Marele Premiu al Ungariei la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 28 iulie | 11:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 28 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 29 iulie | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 29 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 30 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/7/sauber_s-2018-deal-with-honda-cancelled.html
"Ferrari va avea ocazia să demonstreze că încă se poate lupta cu Mercedes – care în ultimele patru curse a făcut progrese masive – în ciuda unor „bețe în roate” puse de FIA prin două directive tehnice care au afectat vizibil comportamentul monopostului Ferrari SF70H"
FIA, cu "intervenia tehnica" de modificare a unor parti componente esentiale (podeaua) la monoposturile Ferrari, au reusit sa strice socotelile si performanta acestora. Au lovit bine, greu de crezut ca mai pot recupera sutimile/zecimile pe tur pierdute fata de Mercedes...si mai sunt si cei de la RBR, care de obicei reveneau spectaculos dupa pauza de vara...
Nu mă așteptam ca Williams , o echipă care a făcut istorie sa decada in asemenea hal. După ce Jacques Villeneuve a primit interdicția , de a se mai apropia de garajurile echipei pe motiv că la criticat pe Stroll , acum sunt de acord cu introducerea Halo-ului. Eu mă gândeam la Force India la Sauber sau la Haas dar nici nu îmi închipuiam că Williams a fost de acord.
Oricum cred ca sunt niste tampiti cei care zic ca Halo este ok si ca ar salva vieti, pentru ca unul dintre cei care a murit concura parca in Indy si nu-mi aduc aminte ca cei din Indy sa fi testat... vreun Halo? Oricum totul a plecat de la procesul intentat de fanilia lui Bianchi, care realmente nu pot accepta ca Jules a gresit acolo. Evident mai mor piloti dar putini prosteste ca Bianchi si ca tipa aia cu ochiul... care a intrat intr-o masina... parcata pe marginea pistei unde testa...
Ai perfecta dreptate în tot ceea ce ai spus , totuși nu Stroll aduce banii , tăticul lui plătește nota de plată la Williams. În IndyCar nu cred că vom vedea asta vreodată. Deși sunt salarii mult mai mici pilotii si proprietarii de echipe au parcă mai multa demnitate în F1. Îl apreciez pe brazilian a fost un pilot bun , dar vremea lui a trecut de mult si daca Nici Rosberg nu avea retragerea aia precipitată , Massa era probabil în studio la Globo Tv si comenta cursele , nemaivand timp să vorbească lucruri stupide.
https://youtu.be/qXKQezyl2Oo