Sezonul 2018 al Formulei 1 a început cu două victorii pentru Sebastian Vettel și una pentru Daniel Ricciardo, însă Mercedes a reușit să revină în forță în etapele programate în Azerbaidjan și Spania și a înregistrat două victorii consecutive prin Lewis Hamilton.
Acestea i-au permis pilotului britanic să-și construiască un avans de 17 puncte în clasamentul general în fața lui Vettel. Ferrari și Red Bull speră însă să revină pentru cel puțin o etapă cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco.
Specialiștii anticipează că Red Bull Racing va fi capabilă să obțină performanțe bune, întrucât monopostul austriecilor este printre cele mai bine adaptate la circuitul caracterizat de o forță de apăsare aerodinamică ridicată.
De altfel, inclusiv Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, pare resemnat că rivalii vor obține victoria în cursa de duminică. "Nu suntem favoriți în acest weekend. Favoriții sunt Red Bull și Ferrari. Red Bull sunt puternici în virajele lente și acolo unde viteza pe linia dreaptă este mai puțin importantă, în timp ce Ferrari a dominat anul trecut", a precizat el.
Circuitul de la Monaco şi regulamentul DRS
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.
Monaco este cel mai lent circuit din calendarul competițional și, în cele mai multe cazuri, oferă un număr foarte scăzut de depășiri. Unica zona de depășire DRS nu a fost prea eficientă în sezoanele anterioare, astfel că fanii nu-și pun mari speranțe nici din acest punct de vedere.
Și în acest an există o singură zonă DRS, cu punctul de detecție amplasat cu 80 de metri înainte de intrarea în virajul 16, în timp ce activarea sistemului se poate face la 18 metri după virajul 19.Pneurile Pirelli: debut pentru hypersoft
Monaco este prima cursă a sezonului în care piloții vor putea folosi pneurile de compoziție hypersoft, cea mai moale din întreaga gamă. De altfel, piloții au optat pentru 9, 10 sau 11 seturi de hypersoft și este de așteptat ca acestea să fie preferate în detrimentul cauciucurilor ultrasoft și supersoft. Potrivit unor date estimative, pneurile hypersoft sunt cu circa o secundă pe tur mai rapide decât cele ultrasoft. În mod tradițional, piloții efectuează o singură oprire la boxe la Monaco, întrucât circuitul nu este unul solicitant pentru pneuri.
Potrivit datelor furnizate de AccuWeather, vremea va fi predominant frumoasă la Monaco în fiecare dintre cele 3 zile, cu temperaturi maxime de 23-26 de grade. Pentru antrenamentele de joi și calificările de sâmbătă exista unele șanse de ploaie, însă este puțin probabil că acestea să afecteze semnificativ desfășurarea sesiunilor.
Marele Premiu al statului Monaco la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | joi, 24 mai | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | joi, 24 mai | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 26 mai | 13:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 26 mai | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 27 mai | 16:10 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
https://www.f1today.net/en/news/f1/238764/fia-monitoring-ferrari-over-cheat-rumours
Restul echipelor au probleme mai mari si oricum nu conteaza la victorie.