Avancronica Marelui Premiu al Statelor Unite: luptă acerbă cu efectiv redus

de Daniel Popescu
Joi, 30.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg vor continua lupta pentru titlul mondial în fruntea unei grile de start reduse la numai 18 monoposturi ca urmare a absenţei celor de la Caterham şi Marussia.

Esential 17 puncte este diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in clasamentul general
100 este numarul maxim de puncte pe care il mai poate castiga un pilot in sezonul 2014
4 victorii consecutive a obtinut Lewis Hamilton incepand cu Marele Premiu al Italiei
2012 este anul in care a debutat circuitul de la Austin in calendarul Formulei 1
9 este numarul curselor din sezonul 2014 in care Mercedes a ocupat primele doua pozitii
După călătoria în premieră în Rusia, Formula 1 se deplasează la sfârşitul acestei săptămâni în Statele Unite ale Americii, pe circuitul de la Austin care a debutat în calendar cu numai doi ani în urmă.

Cursa americană s-a bucurat de un succes neaşteptat prin prisma popularităţii sale în rândul fanilor locali şi a spectacolului de pe circuit, iar în acest an promite o nouă ediţie interesantă.

Aşa cum s-a întâmplat şi în ultimele curse, întreaga atenţie se va concentra asupra duelului dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru titlul mondial. Britanicul are avantajul moral după patru victorii consecutive care l-au propulsat pe primul loc cu un avans de 17 puncte, în timp ce germanul este conştient că are nevoie de o victorie pentru a rămâne în imediata apropiere a coechipierului său de la Mercedes.

În rest, luptele pentru o poziţie cât mai bună în clasamentul constructorilor încep să se limpezească, întrucât Red Bull Racing se bucură de un avantaj consistent în faţa celor de la Williams, care se îndreaptă spre un loc trei în detrimentul Scuderiei Ferrari, în timp ce McLaren se apropie tot mai mult de locul cinci.

Totuşi, situaţia precară a celor de la Caterham şi Marussia va reprezenta un subiect central de discuţie la Austin: cele două echipe vor absenta în această etapă după ce au intrat în insolvenţă din cauza problemelor financiare. Astfel, pe grila de start de la Austin se vor alinia doar 18 monoposturi, cel mai mic numărul de maşini de la Marele Premiu al statului Monaco din 2005, motiv pentru care formatul calificărilor ar putea suferi unele modificări.

În plus, este foarte posibil ca Sebastian Vettel să nu participe la calificări din cauza faptului că va pleca oricum din pitlane pentru utilizarea unei a şasea unităţi de propulsie, astfel că în această fază a Marelui Premiu vor fi doar 17 monoposturi pe circuit.

Circuitul de la Austin şi regulamentul DRS

Circuitul de la Austin şi-a făcut prima apariţie în calendarul Formulei 1 în sezonul precedent.

 Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire.

Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.

Cele mai bune oportunităţi de depăşire se află pe cele două zone DRS, similare cu cele de anul trecut. Prima dintre ele este situată între virajele 11 şi 12, cu punctul de detecţie situat înainte de intrarea în virajul 11. A doua zonă DRS este poziţionată pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul 19.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5.513 km
Numar de tururi 56
Distanta totala 308.405 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Austin pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 4
MGU-K 4
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 4
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Spre deosebire de precedentele două ediţii, Pirelli va furniza în Marele Premiu al Statelor Unite pneuri de compoziţie medium şi soft. Decizia de a renunţa la cauciucurle hard în favoarea celor soft a fost luată datorită îmbunatăţirii aderenţei, iar producătorul italian anticipează două opriri la boxe în timpul cursei.

"Suprafaţa circuitului are trei ani şi a devenit mai matură, astfel că teoretic oferă o aderenţă mai bună decât în anii precedenţi. Pneurile medium şi soft ne vor pune în drumul spre o cursă cu două opriri la boxe, însă trebuie să confirmăm aceste date după antrenamente. Multe vor depinde de vreme", a explicat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo

Piloţii vor avea parte de o vreme frumoasă pe parcursul Marelui Premiu al Statelor Unite.

Potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, cerul va fi senin vineri şi sâmbătă, iar duminică îşi vor face apariţia şi norii, însă şansele de ploaie sunt minime. Temperatura maximă va fi de 24 de grade în zilele de vineri şi duminică, cu 21 de grade pentru sâmbăta, în timp ce temperatura minimă va fi de aproximativ 5 grade Celsius.

Rezultate în ultimii doi ani

Lewis Hamilton a câştigat ediţia inaugurală a cursei de la Austin, în timp ce anul trecut victoria i-a revenit lui Sebastian Vettel. 

Max Verstappen va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care participă la un Mare Premiu. Olandezul va concura pentru Toro Rosso în prima sesiune de antrenamente libere, când va avea 17 ani şi trei zile. Precedentul record era deţinut de Vettel cu 19 ani şi 53 de zile.

Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Lewis Hamilton (Mercedes)

Statistici pentru Austin

▶ Lewis Hamilton poate obţine la Austin a cincea victorie consecutivă din acest sezon. Pilotul echipei Mercedes a mai avut o serie de patru victorii consecutive în acest sezon, între etapele din Malaysia şi Spania;

▶ Mercedes a ocupat primele două locuri în cursa în nouă Mari Premii din acest sezon. Recordul le aparţine celor de la McLaren, cu 10 astfel de performanţe în sezonul 1988;

▶ Sebastian Vettel este singurul pilot care a obţinut pole position-ul pe circuitul de la Austin, însă sâmbătă ar putea lipsi din calificări din cauza unei penalizări pe grila de start;

▶ dintre cele două curse desfăşurate până acum la Austin, una a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position.

Program

Marele Premiu al Statelor Unite va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 31 octombrie 17:00 -
Antrenamente 2 vineri, 31 octombrie 21:00 -
Antrenamente 3 sambata, 1 noiembrie 17:00 -
Calificari sambata, 1 noiembrie 20:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 2 noiembrie 22:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (5)

  • Au americanii astia o bafta ...
    In 2005 la Interlagos au venit sa vada 6 masini pe circuit
    Acum tot ei au parte de "efectiv redus"
    9 1
  • *INDIANAPOLIS
    7 2
  • ca sint putine nu ar fi problema , problema este ca nu au ce sa vada , niste masini ,,constipate,,care sau testat tot anul pe ele ,eu cred ca la anul va fi altceva
    4 2
  • @Daniel

    in 2012 Hamilton a castigat cu McLaren
    7 0
  • http://www.automarket.ro/formula1/verstappen-nu-mi-am-atins-limitele-la-debutul-n-formula-1-58228.html
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru