Ferrari a luptat de la egal la egal cu rivalii de la Mercedes pe tot parcursul acestui sezon, însă o serie de defecțiuni tehnice l-au propulsat pe Lewis Hamilton în postura de mare favorit la cucerirea titlului mondial.
Cu numai 4 curse înainte de finalul campaniei, pilotul echipei Mercedes are un avans de 59 de puncte, care îi permite să devină campion chiar la finalul Marelui Premiu al Statelor Unite de la finalul acestei săptămâni.
Pentru a-și îndeplini acest obiectiv, Hamilton are nevoie de o victorie în cursă și de o clasare cel mult pe locul 6 din partea lui Sebastian Vettel. De asemenea, titlul se va decide prematur și în cazul în care Hamilton termină pe locul doi, iar Vettel ocupă cel mult poziția a noua. Totuși, în această din urmă situație, Valtteri Bottas poate rămâne în cursa pentru trofeu în cazul unei victorii.
În plus, Mercedes are un avans de 138 de puncte în clasamentul constructorilor și își va adjudeca un nou trofeu în cazul în care obține mai multe puncte decât Ferrari sau dacă ambii piloți ai Scuderiei termina cel mult pe poziția a șasea.
Circuitul de la Austin şi regulamentul DRS
Circuitul de la Austin şi-a făcut prima apariţie în calendarul Formulei 1 în sezonul precedent.
Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire.Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.
Cele mai bune oportunităţi de depăşire se află pe cele două zone DRS, similare cu cele de anul trecut. Prima dintre ele este situată între virajele 11 şi 12, cu punctul de detecţie situat înainte de intrarea în virajul 11. A doua zonă DRS este poziţionată pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul 19.
Piloții vor avea la dispoziție pneuri de competiție ultrasoft, supersoft și soft. Cea mai moale compoziție va fi utilizată pe parcursul calificărilor, iar cele supersoft și soft vor fi folosite în cursă, în funcție de strategiile piloților, care ar putea fi însă bulversate de ploaie.
Piloții vor fi întâmpinați de posibile averse de ploaie pe parcursul zilelor de vineri și sâmbătă.
Cel mai probabil, calificările se vor desfășura pe un circuit uscat, iar temperatura maximă va ajunge la 31 de grade.Vremea se va înrăutăți însă ulterior, iar ploaia va afecta circuitul în dimineața zilei de duminică. În plus, este posibil ca vremea capricioasă să continue până la ora startului cursei, iar temperatura maximă va fi de 26 de grade Celsius.
Marele Premiu al Statelor Unite la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 20 octombrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 20 octombrie | 22:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 21 octombrie | 19:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 21 octombrie | 00:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 22 octombrie | 22:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Va rog sa prezentati si aceasta optiune celor care se informeaza din articolul dumneavoastra.
e 22 octombrie nu 1 octombrie!! si sunt seara nu dimineata.