De altfel, echipa are mai multe bătăi de cap cu modul în care cei doi piloţi vor lupta pentru victorie, în condiţiile în care oficialii Mercedes vor face totul pentru a evita apariţia unui incident pe circuit. Pentru moment, echipa este determinată să-i lase pe cei doi să lupte unul împotriva altuia doar atât timp cât rivalii rămân departe de ei.
"Nu trebuie să gestionăm nimic, ci doar să-i lăsăm să concureze. Vrem doar să ne asigurăm că nu va fi implicat şi un al treilea pilot. Atunci voi fi fericit. În acest moment suntem pe drum cel bun, dar lucrurile se pot schimba", explică Niki Lauda, preşedintele Mercedes.
Red Bull, principala ameninţare
Cele mai mari temeri pentru Mercedes vin din partea rivalilor de la Red Bull Racing, care ocupă locul doi în clasamentul constructorilor cu ceva mai mult de o treime din punctajul germanilor.
Monopostul RB10 este unul performant, iar Sebastian Vettel va primi un nou şasiu, însă echipa este trasă în jos de performanţele mai puţin satisfăcătoare ale motoarelor Renault. Deşi constructorul italian spera iniţial ca în Spania să ajungă la capacitate maximă, acest lucru s-ar putea petrece abia în Canada, adică peste trei curse.
"Este corect să spunem că Barcelona sau Monaco nu sunt circuite foarte importante pentru motor, ci pentru energie. În curse va fi important ca unităţile de propulsie să funcţioneze corect. Cel puţin avem trei săptămâni pentru a continua să muncim şi apoi la Montreal poate vom avea ceva aproape de 100%", spune Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.
Ferrari stă la pândă
Considerată echipa cu al doilea cel mai bun motor de pe grila de start, Ferrari nu a reuşit până în prezent să lupte pentru victorie, iar presa italiană susţine că o greşeală de design este responsabilă pentru aceste rezultate modeste. Oficialii Scuderiei nu au confirmat informaţiile, însă admit că există unele probleme care trebuie corectate în timp util pentru a permite creşterea de performanţă."Învăţăm cum să obţinem mai multă performanţă din acest nou set de reguli şi sperăm să facem monopostul mai competitiv. Cheia pentru un sezon de succes este să îmbunătăţim monopostul la fiecare cursă. Dacă putem face asta şi putem aduce noi performanţe la fiecare dintre aceste curse, vom face paşi înainte. Iar asta va defini adevăratul F14 T, nu o singură cursă", spune James Allison, directorul tehnic al echipei.
Ferrari pare însă mai degrabă angrenată într-o luptă cu Force India pentru locul trei, în timp ce McLaren şi Williams sunt undeva spre locul cinci, iar Lotus şi Sauber speră să obţină primele puncte. Singurul lucru cert este că aproape toate echipele, cu excepţia celor de la Toro Rosso, vor introduce update-uri semnificative cu care speră să înregistreze progrese.
În plus, Barcelona este de regulă circuitul care evidenţiază cel mai bine performanţele, întrucât un monopost cu rezultate bune aici este considerat bun pe orice alt circuit.
Circuitul de la Barcelona şi regulamentul DRS
Circuitul de la Barcelona oferă o linie dreaptă de start-sosire în lungime de 880 de metri şi viraje lente şi de mare viteză. Cu toate acestea, oportunităţile de depăşire sunt extrem de limitate din două motive: pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid.
Din acest motiv, pentru un pilot este foarte dificil să se poziţioneze în spatele unui rival la intrarea pe linia dreaptă, motiv pentru care nu are timp suficient să încerce o depăşire în primul viraj.
Prin urmare, speranţele se leagă de eficienţa sistemului DRS, care va putea fi activat în timpul cursei pe această linie dreaptă de start-sosire, dar şi pe o linie dreaptă mai scurtă amplasată între virajele noua şi 10.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4.655 km |
Numar tururi | 66 |
Distanta totala | 307.104 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul din Spania pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 3 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 3 |
Unitatea de stocare a energiei | 3 |
Recuperarea energiei | 4 |
Consum de carburant | 2 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va oferi piloţilor cele mai dure compoziţii de pneuri pentru Marele Premiu al Spaniei, medium şi hard. Prin prisma faptului că circuitul este unul abraziv, iar temperaturile aerului sunt relativ ridicate, cauciucurile se degradează într-un ritm accelerat, aceasta fiind şi explicaţia pentru care cursa de anul trecut a fost câştigată cu o strategie cu patru opriri la boxe. Pirelli speră însă ca de data aceasta piloţii să efectueze cel mult trei opriri pe la boxe."În trecut am văzut până la patru opriri la boxe în Spania. Cu schimbările pe care le-am făcut la pneuri în acest an, sperăm să nu vedem mai mult de trei opriri pentru cei mai mulţi piloţi", spune Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al producătorului italian.
Informaţii meteo: primăvară autentică
După ploile care au bulversat în special calificările în debutul sezonului, piloţii vor avea parte de o vreme favorabilă la sfârşitul acestei săptămâni. Cerul va fi preponderent senin în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei, iar temperaturile maxime vor oscila de la 21 de grade vineri la 23 de grade pentru sâmbătă şi 20 de grade pentru ziua cursei.
Statistici pentru Spania
▶ 10 dintre ultimele 12 curse şi 17 dintre cele 23 de curse de la Barcelona au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ doar doi piloţi au câştigat la Barcelona fără să plece din prima linie a grilei de start: Michael Schumacher (locul trei pe grilă în 1996) şi Fernando Alonso (locul cinci pe grilă în 2013);
▶ Ferrari are cel mai mare număr de victorii la Barcelona (8) în cele 23 ediţii ale cursei; Ferrari a ajuns la 71 de curse consecutive în care a câştigat cel puţin un punct, o serie care a început la Marele Premiu al Germaniei din 2010.
Sezon | Castigator |
2013 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2012 | Pastor Maldonado (Williams) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
Marele Premiu al Spaniei la TV
În România, Marele Premiu al Spaniei se va desfăşura la orele tradiţionale, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de numai o oră: Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 18 aprilie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 18 aprilie | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 19 aprilie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 19 aprilie | 15:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Cursa | duminica, 20 aprilie | 15:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
anul trecut amintesteti ca ferrarirevenise bine in lupta in prima jumatete de sezon apoi s-a schimbat regulamentul in privinta pneurilor si de acolo a inceput declinul ferrari si au revenit RB, amintesteti ce RB in prima parte a sezonului nu prea se intelegea cu pneurile apoi au reusit doar ei stiu cum sa ii faca pe cei de la FIA sa schimbe regulamentul si sa revina la vechile pneuri
"Deşi constructorul italian spera iniţial ca în Spania să ajungă la capacitate maximă ...". Fiind vorba de Renault producatorul este francez.
@jul Adevarat. Stiu foarte bine. Schimbarea pneurilor a fost cea mai mare dezamagire din ultimii ani, puteau doar sa renunte la anumite tipuri de pneu si sa le foloseasca pe cele care rezistau mai mult. In fine, Alonso n-a facut mare lucru la Monaco sau Silverstone, unde a concurat cu pneuri 2013. Abia dupa Silverstone s-au schimbat pneurile. La Monaco a obtinut locul 7, iar in Anglia a ajuns pe podium dupa ce a abandonat Vettel(parca) si dupa ce i-au bubuit pneurile lui Hamilton. Si nici in Canada n-a fost exceptional, tinand cont ca a termina pe 2 la vreo o diferenta mare de Vettel si era sa-l bata si Hamilton. Nu sunt atat de sigur ca Ferrari se putea bate la victorie pe orice circuit.
In articol s-a strecurat o greseala referitor la nationalitatea Renault.
La asta m-am referit.
Cat priveste Ferrari ... cred ca sint pe drumul bun.
In teste au pus pe monopost tot felul de senzori care monitorizau tot felul de date. Cu un tunel de vant performant si ingineri capabili ar trebui sa cresca performantele de la cursa la cursa.
Interesant e ca odata cu schimbarea conducerii Ferrari s-a schimbat destul de mult si modul ce comportament fata de presa si fani. In China nu au mai fost delcaratii sforaitoare, nu au mai fost nici un fel de promisiuni, de laude.
De la Sauber am aflat ca Ferrari are un update la motor pentru Montmelo. Echipa Ferrari nu a spus nimic despre asta.
Altfel spus mai putina vorbarie si mai multa munca?
Ar fi bine. Dar Merc sint prea puternici deocamdata.
Aproape de 100% din ce? Sa inteleg ca ajung la punctul unde nu mai pot dezvolta, sau i-au ajuns pe Mercedes?