Sezonul 2017 al Formulei 1 se apropie cu pași mari de final, iar antepenultima etapa se va desfășura în Mexic. După victoria obținută în Statele Unite, Lewis Hamilton și-a consolidat poziția de lider și are un avans de 66 de puncte în fața lui Sebastian Vettel.
În condițiile în care în joc mai sunt doar 75 de puncte, rivalul său de la Ferrari trebuie să câștige cu 17 puncte în plus pentru a rămâne în cursa pentru trofeu.
Astfel, Hamilton va fi campion dacă:
● termină cel puțin pe locul 5, iar Vettel câștigă cursa;
● termină cel puțin pe locul 9, iar Vettel pe locul 2.
În orice altă situație, Hamilton va fi campion mondial pentru a patra oară în carieră.
"Îmi pot imagina orice scenariu. Vorbim despre sporturile cu motor. Vettel a abandonat în Singapore, a obținut câteva puncte în Malaysia și a abandonat la Suzuka. Așa că nu se termină până când nu-l obținem matematic", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
Circuitul din Mexic a revenit în calendarul competițional în 2015 și este situat la cea mai înaltă altitudine din întregul sezon, 2200 metri.
Piloții înfruntă forțe de apăsare aerodinamică scăzute, asemănătoare cu cele de la Monza, iar circuitul este foarte solicitant pentru frâne.Pirelli a optat pentru pneuri de compoziție ultrasoft, supersoft și soft, iar anul trecut cea mai frecventă strategie a fost cea cu o singură oprire pe la boxe. Vremea se anunță ideală pentru Formula 1, cu temperaturi maxime de 22-24 de grade în fiecare dintre cele 3 zile, iar cerul va fi parțial noros cu șanse minime de ploaie.
Marele Premiu al Mexicului la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 27 octombrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 27 octombrie | 22:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 28 octombrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 28 octombrie | 21:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 29 octombrie | 21:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
merita urmarit
Un interviu din Republicca care arata cum la varful Formulei 1 si al FIA s-a dorit mereu sa fie ajutati Ferrari. Bine, hai ca in ultima instanta am intelege ca primesc mai multi bani, pentru istoria lor, dar ajutorul ar trebui sa se opreasca aici, este mai mult decat suficient, acest ajutor nu trebuie suplimentat si de ajutor politic sau tehnic. Desi Eclestone face greseli incadrandu-l pe Brasn la Ferrari intr-o epoca cand nu mai era, intentia este clara: ca Ferrari sa fie ajutata, sa influenteze tipul de motor, si sa stie mai multe si mai repede decat ceilalti. O cangrena, un cancer. Sper sa moara si el si Mosley si toti mafiotii lor in cele mai groaznice chinuri si urmasii urmasilor lor, de gunoaie, asta merita. Nu goliti de substanta articolul pentru greseala cu Brawn sau pentru ca in ziua de azi, de faptul ca azi noii proprietari si-au cam luat mana de pe Ferrari, e vorba de o intentie, de de o intentie transformata intr-un sistem mai mult decat partinitor care s-a intins pe durata a mai multor decenii, sistem care a generat o multitudine de instrumente de inferferenta in favoarea unei echipe. AGGGGGGGGRRRRRRRRR!!!!! AHHHH!!!!!! TURBEZ!!!!
https://it.motorsport.com/f1/news/ecclestone-aiutare-la-ferrari-e-sempre-stata-la-cosa-giusta-da-fare-971483/
Ecclestone: "Aiutare la Ferrari è sempre stata la cosa giusta da fare"
Prime destinatarie… Ferrari e Mercedes. Questione di ‘aiutini’, secondo Bernie: “La F.1 è la Ferrari; la Ferrari è la F.1. Aiutare la Ferrari è sempre stata la cosa più intelligente da fare. Ed è sempre stato fatto attraverso i regolamenti tecnici. Charlie Whiting? Ma no. Charlie ha sempre fatto quello che doveva. Invece Max (Mosley, ex presidente Fia, ndr) ha spesso aiutato la Ferrari. E anche io. Noi tutti volevamo che la Ferrari vincesse. Una stagione vinta dalla Ferrari ha più valore di una stagione vinta da altri. Ma guardi che anche i team hanno interesse a sfidare una Ferrari competitiva. Un conto è vincere contro la Sauber, un conto è farlo contro un’auto rossa col Cavallino”.
Io mi ero opposto. Max Mosley diceva che era la cosa giusta. Alla fine le squadre si convinsero, e questo motore passò. Ma il mistero è la Ferrari. A Maranello erano bravi a produrre motori potentissimi e all’improvviso accettavano di avere a che fare con questi giocattolini costosi e sofisticati. Luca (Montezemolo) non ne sapeva niente di motori ma i suoi ingegneri lo convinsero che era meglio così… Povero Luca, si è trovato a dover prendere una decisione basata su quello che qualcun altro avrebbe dovuto sapere bene. E fu la decisione sbagliata