Speranțele lui Sebastian Vettel la titlul mondial au crescut după victoria obținută duminică în Marele Premiu al Belgiei, la capătul unei curse dominate autoritar după depășirea efectuată asupra lui Lewis Hamilton în primul tur.
În urma succesului, Vettel are de recuperat doar 17 puncte în fața lui Hamilton și aparent se bucură de un monopost mai rapid decât rivalul său de la Mercedes. "Avem un monopost bun care pare să funcționeze oriunde. Sper să putem continua ritmul și viteza în cursa următoare de la Monza", a declarat germanul.
De altfel, inclusiv Hamilton admite că Mercedes va avea o misiune dificilă pe circuitul italian, mai ales după progresele înregistrate recent de inginerii Ferrari în privința motorului.
"Cu o asemenea performanță pe care o au pe liniile drepte, în următoarea cursă ne-am putea chinui să fim la nivelul lor", este modul în care anticipează britanicul că se vor desfășura lucrurile.
Circuitul de la Monza şi regulamentul DRS
Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp. Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Mercedes și Ferrari, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Renault și Honda să nu fie atât de mare.
Echipele folosesc aici un pachet aerodinamic specific cu apăsare minimă pentru a obţine maximum de beneficii în termeni de viteză.
De altfel, Monza este cea mai scurtă cursă din calendar: anul trecut aceasta a durat doar o oră şi 19 minute, astfel că viteza medie a fost de 232 km/h.Cu toate acestea, performanţa în viraje şi tracţiunea sunt în continuare importante: viteza de intrare pe liniile drepte este mai importantă decât viteza maximă atinsă pe acestea, element demonstrat de faptul că, de multe ori, monopostul cel mai rapid pe tur nu are viteze maxime impresionante. În acest context, Mercedes a câștigat ultimele 4 curse de la Monza, în timp ce Ferrari nu a mai triumfat din sezonul 2010.
Piloții vor avea la dispoziție pneuri de compoziție supersoft, soft și medium și, așa cum este de anticipat, piloții au optat în special pentru cauciucurile din cea mai moale compoziție, mai ales că acestea vor fi utilizate și pe parcursul calificărilor.
Totuși, este posibil ca în antrenamentele de vineri piloții să folosească și pneurile de ploaie, în contextul în care prognoza meteo indică apariția unor furtuni și o temperatură maximă de 23 de grade. Vremea se va îndrepta însă, astfel că cerul va fi doar parțial noros în zilele de sâmbătă și duminică, când șansele de ploaie sunt minime, iar temperaturile maxime vor fi de 24 și, respectiv, 25 de grade.
Marele Premiu al Italiei la TV:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 31 august | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 31 august | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 1 septembrie |
13:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 1 septembrie | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 2 septembrie |
16:10 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Și nu mai compara ce a facut Alonso la Ferrari cu ceea ce a făcut până acum Vettel, oricât de fan Alonso ești. Cel puțin în istoria modernă a F1, nu a existat o echipă atât de dominantă, cum a fost Mercedes în perioada 2014-2016, 19 din 20 pole-uri și 17-18 din 20 victorii pe an, diferențe de 1,5-2 sec pe tur șamd. Și apoi, favoritul tău a ales să fie comparat cu ceilalți mari de la distanță, nu față în față, a fugit de Hamilton, de la McLaren, a fugit de Vettel, de la Ferrari, a fugit din nou de Hamilton, de la Mercedes ! Eu zic să-l lăsăm să se odihnească liniștit prin WEC, în F1 nu mai are nimic de spus. De mult timp.
Dacă vreți să îmi spuneți ceva puneți măcar @ ca să stiu si eu ca cineva îmi atrage atenția.
@Serban
Nu compar ce a făcut Alonso cu ce a făcut Vettel la Ferrari. Eu doar am făcut o afirmație , chiar nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Însă nu poți spune la ora actuală ca Ferrari este sub Mercedes. Ai văzut cat de ușor a fost depășit Hamilton la start , iar dacă nu plouă Ferrari are prima șansă . Iar cu fugitul , nu stiu unde a fugit . Vettel a zis clar că îi este bine cu vasalul Raikkonen , Horner a zis pe fata ca nu il vrea , iar cu Mercedes eu cred că au fost doar zvonuri. Nu s-ar fi riscat Wolff să îl aducă pe Alonso cu Hamilton în echipă , deoarece era foarte probabil să fie scântei poate mai mari decât în 2007.
@Aybidon
Cred că te poți pricepe la săpat șanțuri . Du-te acolo și nu te mai uita la F1 ca nu pricepi nimic . Alonso a stat până în 2014 la Ferrari , iar Vettel cu cea mai buna masina a castigat in 2011 si 2013. Același Vettel care și-o lua urat de la Ricciardo anul următor. Însă fanii cu creierul subdezvoltat ca al tau de exemplu , nu aduc în discuție lucrul ăsta , o dau la nesfârșit cu Alonso si Hamilton si Hamilton si Alonso.
Eu nu am spus că Mercedes este superioară Ferrari, am spus doar că mi se pare mai bine adaptată Monzei. Adu-ți aminte că și anul trecut Ferrari au fost ușor peste Mercedes la Spa, iar la Monza au fost demolați. Este părerea mea, iar dacă Ferrari mă va contrazice, faptic, voi fi extrem de bucuros să fac mea culpa.
Despre Alonso ... numai de bine, hai să-l lăsăm să intre liniștit în amintire, în istoria F1 și să-și urmeze proiectele de viitor. La ora actuală F1 trăiește prin Hamilton și Vettel, în viitor va trăi prin Verstappen, Leclerc, Ocon, sau alții care se vor ridica. Amintirile ...
http://www.digisport.ro/live/digisport-2
"iar cu Mercedes eu cred că au fost doar zvonuri."
Faptul ca Vettel si-a luat-o de la Ricciardo in 2014 nu inseamna nimic pentru comparatia Vettel - Alonso. Nu inseamna ca Vettel nu si-a meritat titlurile dar le-ar fi meritat in schimb Alonso. Tot ce poti spune e ca poate Ricciardo ar fi castigat daca ar fi fost la RBR, poate nici asta nu poti spune pentru ca in 2014 a fost alt regulament tehnic.
Inteleg ca il urasti pe Vettel crezand ca are ceva ce ar fi trebuit sa apartina idolului tau. Daca nu merita Vettel nu inseamna ca automat merita Alonso. Mai sunt si altii pe acolo care nu au avut un RBR in perioada 2010 2013...
Eu nu l-am comparat pe Vettel cu Alonso. Eu doar am făcut o paralela intre coechipierii Hamilton-Alonso si Ricciardo-Vettel.
Si am atras atenția asupra faptului că Vettel a pierdut destul de urat in fata australianului , însă fanii lui ignoră acest eveniment care este mult mai clar decât așa zisa victorie a lui Hamilton asupra lui Alonso în sezonul 2007
Din punctul meu de vedere, Ricciardo a castigat doar o singura cursa pe merit, Monte Carlo 2018. Restul le-a castigat prin abandonul altora si sau alte incidente. Nu-i o problema dar pentru victoria asta m-am bucurat nespus, pentru ca a fost pe merit. Verstappen are tot o cursa castigata pe merit, Mexic 2017, aia a fost sansa lui si si-a jucat-o perfect. Dar... sunt la ani distanta de performantele lui Vettel.
1) Era pe regulamentul tehnic cu care castigase.
2) Hamilton venea din ALTA formula, practic era anul de initiere...
3) McLaren lupta pentru titlu atunci.
4) Cel mai important: URAT din cauza scandalului facut. Cu cat esti mai plin de aere, cu atat devine mai urat cand pierzi.
Performanta pe pista a oricarui pilot tine de doua aspecte, cum i se pregateste monopostul si ce sustinere are din partea echipei, nici un pilot nu castiga sigur.