După ce Mercedes a decis să-i lase pe piloţi să aibă în continuare confruntări directe pe circuit în ciuda incidentului controversat din Marele Premiu al Belgiei, este foarte posibil ca cei doi piloţi Mercedes să ocupe primele două poziţii pe grila de start.
Circuitul de la Monza favorizează din plin monopostul german datorită motorului puternic, astfel că şansele ca Daniel Ricciardo să repete performanţa de la Spa-Francorchamps sunt destul de reduse. Totuşi, australianul a demonstrat că poate profita de orice oportunitate, iar un nou incident între piloţii Mercedes l-ar putea apropia pe pilotul Red Bull Racing de o nouă victorie.
Cel puţin teoretic, o ameninţare va veni şi din partea celor de la Williams, care luptă în special cu Ferrari pentru locul trei în clasamentul constructorilor, diferenţa fiind de numai 10 puncte în favoarea Scuderiei. McLaren şi Force India au un nou duel pentru locul cinci, în timp ce Kamui Kobayashi va reveni în culorile Caterham după ce în Belgia i-a făcut loc cu titlu provizoriu lui Andre Lotterer.
Circuitul de la Monza şi regulamentul DRS
Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp.
Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Mercedes, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Ferrari si Renault să nu fie atât de mare.
Ca de obicei, piloţii vor avea la dispoziţie două zone distincte în care vor putea activa sistemul DRS atunci când se afla la mai puţin de o secundă în spatele unui rival.
Prima zonă de activare este amplasată intre virajele şapte şi opt cu punctul de detecţie înaintea virajului şapte, în timp ce a doua zonă are punctul de detecţie la intrarea în virajul 11 şi o zonă de activare care începe la 115 metri după linia de start-sosire.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5.793 km |
Numar de tururi | 53 |
Distanta totala | 306.72 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Monza pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 5 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 3 |
Recuperarea energiei | 3 |
Consum de carburant | 3 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Prin prisma vitezelor ridicate atinse, de până la 360 km/h, Monza este unul dintre cele mai solicitante circuite pentru pneuri, motiv pentru care Pirelli va oferi piloţilor cauciucuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gama.
Cu toate acestea, este posibil ca mulţi piloţi să opteze pentru strategii cu o singură oprire la boxe, aşa cum s-a întâmplat şi în ediţia de anul trecut.
Informaţii meteo
Vremea va fi în general frumoasă pe parcursul Marelui Premiu al Italiei. Potrivit informaţiilor furnizate de serviciul AccuWeather, temperatura maximă va ajunge la 27-28 de grade Celsius în cele trei zile de concurs, iar cerul va fi predominant senin cu unele înnorări temporare.
Este posibil ca ploaia să-şi facă apariţia sporadic în după-amiaza de duminică, însă este dificil de anticipat în acest moment dacă piloţii vor fi afectaţi propriu-zis în cursă.
Statistici pentru Monza
▶ În ultimii 11 ani, Marele Premiu al Italiei a fost câştigat de nouă ori de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Monza este cel mai rapid circuit din calendar, cu viteze ce pot ajunge la 340-360 km/h. Recordul pentru viteza medie pe un tur îi aparţine lui Juan Pablo Montoya, care a efectuat un tur de calificări cu o viteză medie de 262.242 km/h;
▶ Pentru abordarea primului viraj, piloţii frânează de la 340 km/h la 80 km/h pe o distanţă de numai 150 de metri;
▶ Ferrari are 18 victorii la Monza, mai multe decât orice altă echipă;
▶ Michael Schumacher a obţinut cinci victorii în Marele Premiu al Italiei;
▶ Ferrari a ajuns la 78 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte.
Seria a început la Marele Premiu al Germaniei din 2010.Ferrari a ajuns la 77 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Rubens Barrichello (Brawn GP) |
Marele Premiu al Italiei la TV
Marele Premiu al Italiei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 5 septembrie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 5 septembrie | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 6 septembrie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 6 septembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 7 septembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Comentarii (0)