După primele 7 curse ale sezonului, Sebastian Vettel și Lewis Hamilton sunt despărțiți de un singur punct în clasamentul general, element care confirmă echilibrul de forțe dintre Ferrari și Mercedes din prima parte a anului.
Vettel a obținut 3 victorii, inclusiv în precedenta cursă desfășurată la Montreal, în timp ce Hamilton s-a impus în două etape, însă este dificil de anticipat cine va reuși să se impună în Marele Premiu al Franței de la sfârșitul acestei săptămâni.
Totuși, merită menționat că Mercedes va introduce în acest weekend un update pentru motor amânat în Canada din motive de "calitate". Ferrari și Renault au introdus deja propriile noutăți cu ocazia cursei de la Montreal.
Dacă Ferrari și Mercedes au libertatea de a se concentra strict pe weekendul de cursă, lucrurile sunt mai complicate pentru Red Bull, cealaltă echipă care a câștigat curse în 2018, de fiecare dată prin Daniel Ricciardo.
Fosta campioană mondială este în centrul atenției după ce a pus capăt parteneriatului cu Renault și a semnat un contract pentru motoare cu Honda. Situația este complicată ca urmare a faptului că Ricciardo ar putea fi tentat să părăsească Red Bull de teamă că motorul Honda nu va fi suficient de competitiv, iar presa germană speculează deja că a primit o ofertă de 20 de milioane de euro pe sezon de la McLaren.
"Nu mi s-a făcut nicio ofertă de acest gen, dar toată lumea vorbește despre Mercedes și Ferrari ca potențiale echipe la care să merg.
Sunt conștient că probabil există un interes și din partea altor echipe, iar McLaren este probabil una dinre ele. Depinde și ce face Fernando Alonso. Dacă pleacă, probabil vor dori un pilot mai experimentat, dar vom vedea", a declarat australianul.Circuitul de la Paul Ricard
Până să-și decidă viitorul, Ricciardo va concura la Paul Ricard, pe un circuit care nu a mai fost în calendarul Formulei 1 din 1990. Marele Premiu al Franței a fost găzduit ulterior la Magny Cours până în 2008, însă Paul Ricard revine acum în calendarul competițional cu o variantă de 5842 metri.
Principala noutate a circuitului este introducerea unei șicane pe celebra linie dreaptă Mistral de 1.77 kilometri, iar cele două linii drepte de mare viteză contrastează puternic cu secțiunile tehnice de mică viteză. Tocmai de aceea, echipele au la dispoziție o varietate de setări posibile din care să aleagă. FIA a implementat două zone DRS, prima pe linia dreaptă Mistral între virajele 7 și 8 și a doua pe linia dreaptă de start-sosire.
Piloții vor avea la dispoziție pneuri de compoziție ultrasoft, supersoft și soft, ca urmare a aderenței bune a circuitului și a unui nivel mediu al forței de apăsare aerodinamică. În plus, piloții vor avea parte de o vreme frumoasă pe tot parcursul weekendului: temperaturile maxime vor ajunge vineri la 30 de grade înainte de a coborî spre 25 de grade la ora cursei de duminică, cu șanse infime de ploi răzlețe în timpul calificărilor.
Spre deosebire de celelalte curse europene, Marele Premiu al Franței va începe cu o oră mai târziu, la 17:10 (ora României), pentru a nu se suprapune cu meciul Anglia - Panama de la Campionatul Mondial de Fotbal.
Marele Premiu al statului Monaco la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 22 iunie | 13:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 22 iunie | 17:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 23 iunie | 14:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 23 iunie | 17:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 24 iunie | 17:10 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Helmut Marko.
Cred ca este o greseala.
PS https://www.youtube.com/watch?v=lB4zq6Jafkc
iata ce insemna Hunaudieres fara sicane, un filmulet care imi da fiori, unul din motivele pt care iubesc motorsportul
https://www.motorsport.com/f1/news/alonso-happy-to-be-leading-a-motorsport-revolution-1047201/
Tobi Grüner