În plus, pilotul echipei Red Bull Racing a dominat autoritar ultimele Mari Premii, obţinând patru victorii în ultimele cinci curse, dintre care trei consecutive. Progresele Red Bull Racing sunt aparent rezultatul deciziei Pirelli de a reveni la pneurile de anul trecut, presa speculând de asemenea că echipa foloseşte noi setări de motor pentru a simila efectul sistemului de evacuare interzis în urmă cu doi ani.
Indiferent de motivele care stau la baza acestor performanţe recente, Vettel este considerat marele favorit la victorie şi în Coreea de Sud, mai ales că a câştigat şi precedentele doua curse de pe acest circuit. De altfel, Ferrari îşi îndreaptă deja atenţia spre sezonul următor, urmând să introducă pe monopost câteva componente care se vor regăsi şi pe maşina pentru 2014.
Ferrari se concentrează mai mult pe lupta cu Mercedes pentru locul doi în clasamentul constructorilor, acolo unde McLaren speră de asemenea să rămână în faţa rivalilor de la Force India până la sfârşitul sezonului.
CIRCUIT YEONGHAM
Coreea de Sud a debutat în calendarul competiţional în 2010, iar circuitul a fost apreciat de cei mai mulţi piloţi, chiar dacă spectacolul a lipsit în cele trei curse de până acum. Circuitul beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendarul competiţional (1050 metri) şi de o combinaţie de viraje lente şi de mare viteză.
Piloţii vor avea la dispoziţie două locuri prin care să încerce depăşiri.
Prima zonă DRS este similară cu cea de anul trecut şi este amplasată pe aproximativ două treimi din linia dreaptă dintre virajele doi şi trei, în timp ce punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre doi piloţi a fost stabilit în virajul doi. Noutatea pentru ediţia din acest an este zona DRS amplasată pe linia dreaptă de start-sosire, punctul de detecţie fiind situat în acest caz intre virajele 15 şi 16.YEONGHAM - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 5.615 km |
Numar tururi | 55 |
Distanta totala | 308.63 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza în Coreea de Sud pneuri supersoft şi medium, însă acestea vor fi solicitate mai mult decât pe un circuit lent precum Monaco din cauza unor zone de frânare violentă.În plus, una dintre provocări va fi aderenţa diferită, generată de faptul că circuitul este unul de tip semi-permanent, unele zone fiind utilizate şi în traficul de zi cu zi. Cel mai probabil, piloţii vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe, aşa cum s-a întâmplat frecvent în cele trei ediţii de până acum.
INFORMAŢII METEO
Meteorologii au avertizat deja că Marele Premiu al Coreei de Sud ar putea fi afectat de un taifun specific zonei în această perioadă a anului.
Cele mai mari îngrijorări se îndreaptă spre ziua cursei, când sunt anunţate ploi abundente şi vânt puternic, temperatura maximă urmând să fie de aproximativ 25 de grade Celsius.
În schimb, vineri şi sâmbătă se anunţă o vreme destul de însorită, temperatura maximă în ambele zile urmând să fie de aproximativ 26 de grade.REZULTATE ÎN ULTIMII TREI ANI
Sebastian Vettel a câştigat pentru Red Bull ultimele două curse desfăşurate în Coreea de Sud.
Sezon | Castigator |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2011 | Sebastian vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL COREEI DE SUD
▶ Coreea de Sud este unul dintre puţinele circuit pe care piloţii concurează în sensul invers al acelor de ceasornic;
▶ niciunul dintre piloţii care a plecat din pole position în Coreea de Sud nu a reuşit să câştige cursa;
▶ McLaren, Ferrari şi Red Bull sunt singurele echipe care au avut piloţi pe podiumul de premiere din Coreea de Sud;
▶ doar Vettel şi Alonso au fost lideri în cursele din Coreea de Sud;
▶ Safety Car-ul a intrat de cinci ori pe circuit în cele trei curse de până acum;
▶ cursa de anul trecut a avut doar 34 de depăşiri.
PROGRAM
Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 4 octombrie | 04:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 4 octombrie | 08:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 5 octombrie | 05:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 5 octombrie | 08:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 6 octombrie | 09:00 | DigiSport 1 |
Nimeni.
Fernando Alonso, who is Vettel's main rival in the championship, said that hearing strange noises from the Renault engines in Singapore was nothing new.
"I think the different engine noise has been there all year with Red Bull," he said. "It's true that in Singapore it's maybe more obvious because it's a street circuit and people can watch in the corners.
"But if you went to the winter tests in Barcelona, in the corners, the Red Bull had a different sound. So they are using something different compared to the other teams, but it's something that is completely okay [legal].
"They pass all the checks in the races on Saturday and Sunday so they are completely okay and it's up to us to do a better job and to maximise the potential."
2. Un monopost verificat si declarant valid este un monopost legal... a se vedea si declaratia lui Alonso.
3. Cred ca am descoperit secretul RBR... acesta este anvelopele Bridgestone :) ... ca dovada va rog sa va uitati la clipul de prezentare al circuitului la 1:31 ( aceasta este o gluma!!!)
O zi buna.