Cei doi piloţi ai echipei Mercedes vor continua lupta pentru supremaţie şi în Marele Premiu al Chinei, care se anunţă cel puţin interesant din această perspectivă, chiar dacă şansele repetării spectacolului din Bahrain sunt reduse ca urmare a configuraţiei circuitului.
Pe parcursul ultimelor săptămâni, ambii piloţi Mercedes au scos în evidenţă importanţa de a avea acces la datele celuilalt pentru a identifica punctele forte şi punctele slabe ale fiecăruia. Acest lucru este posibil să fie decisiv şi în China, acolo unde Hamilton promite că va fi mai bine pregătit pentru a se apăra în faţa lui Rosberg.
"Cineva din cadrul echipei a studiat intens ritmul meu în cursă din Malaysia şi i-a transmis lui Rosberg un document important cu toate locurile în care eram rapid. Aşa că voi proceda şi eu în acelaşi mod în următoarea etapă din China şi sper să profit de asta. Voi studia intens în următoarele două săptămâni şi mă voi gândi mult la asta", spunea britanicul după cursa din Bahrain.
De altfel, directorul de motorsport Toto Wolff a dat asigurări că cei doi piloţi vor continua să facă schimb de informaţii, chiar dacă acest lucru ar putea genera unele conflicte interne la un moment dat.
"Vom continua să avem o politică a informaţiilor deschise. Este o regulă în privinţa căreia ambele părţi ale garajului sunt deschise şi transparente. Piloţii trebuie să găsească limită şi poate că vor fi precauţi până înaintea ultimului tur în calificări, ceea ce este normal. Dar nu se va întâmpla ca o parte a garajului să nu transmită informaţiile, pentru că ambii piloţi ştiu de unde a plecat echipa", a precizat el.
Ferrari şi Red Bull, cei mai buni din restul lumii
În condiţiile în care rivalii de la Mercedes sunt dificil de învins în acest stadiu al campionatului, Ferrari şi Red Bull Racing se concentrează pe luptă directa pentru statutul de a doua cea mai bună echipă.Rezultatele modeste înregistrate de Ferrari în Bahrain, acolo unde Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen au ocupat doar locurile noua şi 10, nu ar trebui însă luate ca atare, întrucât monopostul Scuderiei nu se potriveşte circuitului Sakhir.
Tocmai de aceea, există speranţe pentru prestaţii mai bune în China, iar obiectivul echipei care tocmai şi-a schimbat şeful este să devină a doua forţă de pe grila de start.
"În acest moment, prioritatea noastră este să devenim a doua cea mai bună echipă. Analizăm toate aspectele monopostului, de la unitatea de propulsie la aerodinamică şi suspensii. Încercăm să facem un pas cât mai mare la fiecare cursă", explică directorul tehnic Pat Fry. Între timp, Red Bull a pierdut apelul împotriva excluderii lui Daniel Ricciardo de la Melbourne şi caută în continuare soluţii pentru a reveni cât mai repede în lupta pentru victorii. Echipa insistă însă că are parte de un monopost competitiv şi că totul depinde, de fapt, de furnizorul de motoare Renault."Dacă motorul nostru începe să funcţioneze, atunci avem oportunitatea de a reveni în frunte. dar dacă rămâne aşa cum este acum, atunci trebuie să-l felicit pe Niki Lauda (n.r - preşedintele Mercedes), pentru că cei doi piloţi ai săi vor rămâne singuri în frunte", spune consultantul Helmut Marko.
McLaren, Williams şi Force India speră să obţină noi rezultate convingătoare, în timp ce Lotus şi Sauber caută încă primele puncte ale sezonului.
Circuitul de la Shanghai şi regulamentul DRS
Circuitul din China beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendar, de 1170 de metri, ceea ce reprezintă peste 21% din distanţa totală a unui tur de pistă.
O altă linie dreaptă lungă este cea de start-sosire, însă în general şansele de depăşire sunt destul de limitate, mai ales că primul viraj este abordat în treapta a şaptea de viteză cu acceleraţia la maxim, înainte de o serie de viraje lente. Circuitul beneficiază de şapte viraje de dreapta şi şapte viraje de stânga şi necesită niveluri mici spre medii ale forţei de apăsare aerodinamice.
Regulamentul sistemului DRS a rămas identic cu cel de anul trecut şi include două zone de depăşire. Primul punct de detecţie este situat în virajul 12, cu activarea sistemului permisă pe ultimii 752 de metri înainte de intrarea în virajul 14. Al doilea punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă între doi piloţi a fost amplasat în virajul înainte de intrarea în virajul 16, iar activarea se poate face pe aproape toată lungimea liniei drepte de start-sosire.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5.451 km |
Numar tururi | 56 |
Distanta totala | 305.066 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul din China pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 4 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 3 |
Recuperarea energiei | 3 |
Consum de carburant | 3 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza piloţilor în Marele Premiu al Chinei pneuri de compoziţie medium şi soft, în ciuda faptului că circuitul de la Shanghai este unul destul de solicitant pentru cauciucuri.
Prin prisma configuraţiei acestuia, cele mai afectate vor fi pneurile de pe puntea spate, mai ales în contextul introducerii noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri.
La fel ca în ultimele curse, producătorul italian a evitat să facă predicţii cu privire la numărul de opriri la boxe, o imagine mai clară asupra acestui subiect fiind aşteptată după antrenamentele libere de vineri.Informaţii meteo: ploi puternice în calificări
Marele Premiu al Chinei va începe vineri cu temperaturi maxime de 20 de grade şi un cer acoperit cu nori, însă adevăratele probleme vor apărea sâmbătă.
Prognoza meteo oferită de serviciul AccuWeather indică ploi puternice de vineri noapte până spre finalul zilei de sâmbătă, inclusiv în timpul calificărilor, astfel că există şanse mari ca sesiunea să fie întreruptă de mai multe ori şi să ofere rezultate surprinzătoare.
Temperatura maximă a aerului va fi de 16 grade şi se va menţine şi pe parcursul zilei de duminică, însă în timpul cursei nu există pericol de ploaie în acest moment, chiar dacă cerul va fi noros.
Statistici pentru China
▶ circuitul din China beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendarul Formulei 1, de 1170 de metri;
▶ cinci dintre cele 10 curse desfăşurate în China au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Ferrari este echipa cu cel mai mare succes la Shanghai, întrucât a câştigat de patru ori, în timp ce McLaren a obţinut trei victorii;
▶ Jenson Button şi Fernando Alonso sunt singurii piloţi care au terminat toate cursele desfăşurate în China;
▶ Shanghai este circuitul unde Red Bull Racing a obţinut prima victorie din istorie (2009) şi unde Nico Rosberg a obţinut primul pole position şi prima victorie din carieră (2012).
Sezon | Castigator |
2013 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2012 | Nico Rosberg (Mercedes) |
2011 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2010 | Jenson Button (McLaren) |
2009 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
Marele Premiu al Chinei la TV
În România, Marele Premiu al Chinei se va desfăşura la orele dimineţii, din cauza diferenţei de fus orar de cinci ore dintre cele două ţări.
Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 18 aprilie | 05:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 18 aprilie | 09:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 19 aprilie | 06:00 | - |
Calificari | sambata, 19 aprilie | 09:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Cursa | duminica, 20 aprilie | 10:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Comentarii (4)