Formula 1 traversează Oceanul Atlantic la sfârșitul acestei săptămâni pentru Marele Premiu al Canadei, una dintre cele mai apreciate curse din calendarul competițional.
După victoria obținută de Red Bull Racing pe circuitul de la Monaco, Ferrari și Mercedes sunt pregătite să reia lupta pentru titlul mondial, însă actualul lider pare să înceapă weekendul cu stângul. Mercedes intenționa să introducă un upgrade pentru motor la Montreal, însă a amânat decizia din cauza unor probleme de calitate care nu au fost încă detaliate.
"Chiar dacă speram să introducem o nouă unitate de propulsie în acest weekend, o problemă de calitate a determinat amânarea acesteia cu o cursă. Prin urmare, toate monoposturile cu motoare Mercedes vor utiliza prima versiune a unității de propulsie în acest weekend, înainte să primească noile motoare în Franța", a explicat un purtător de cuvânt al Mercedes.
Între timp, Renault nu a luat încă o decizie finală cu privire la introducerea unui upgrade pentru Canada, în ciuda presiunilor făcute de partenerii de la Red Bull Racing, care speră într-un spor de putere pentru a putea lupta pentru victorii.
Constructorul francez este însă îngrijorat în privința fiabilității sistemului MGU-K, motiv pentru care este tentat să rămână precaut și să amâne de asemenea noul upgrade.Chiar și cu un nou motor, șansele lui Daniel Ricciardo de a obține o victorie sunt minime ca urmare a unei penalizări pe grilă de minim 10 locuri pe care o va primi pentru înlocuirea sistemului MGU-K care i-a dat bătăi de cap în cursa de la Monaco.
Cel mai probabil, Ferrari va introduce un upgrade în acest weekend, însă Scuderia nu a oferit detalii, în timp ce Honda a anunțat deja o îmbunătățire a motorului cu combustie internă.
Puterea motoarelor are o importanță majoră în Canada. Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.
De asemenea, se preconizează că eficienţa sistemului Drag Reduction System (DRS) va fi ceva mai mare decât anul trecut, întrucât piloţii vor avea la dispoziţie nu mai puțin de 3 zone de depăşire.
La fel ca la Monaco, piloții vor avea de ales între pneurile de compoziție supersoft, ultrasoft și hypersoft, însă circuitul de la Montreal este mai solicitant ca urmare a vitezei medii mai mari și a numeroase viraje.
De asemenea, vremea se anunță plăcută la finalul acestei săptămâni, întrucât cerul va fi mai mult senin, iar temperatura maximă va oscila între 22-24 de grade în fiecare dintre cele 3 zile de concurs.Marele Premiu al statului Canadei la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 7 iunie | 17:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 7 iunie | 21:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 8 iunie | 18:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 8 iunie | 21:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 9 iunie | 21:10 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Comentarii (2)