Titlul mondial se va decide în mod cert în ultima etapă a sezonului din Abu Dhabi, întrucât acolo se vor acorda puncte duble, însă Hamilton este determinat să obţină la Interlagos o nouă victorie. Rosberg are însă la rândul său nevoie de o victorie pentru a rămâne cât mai aproape de coechipierul său de la Mercedes înaintea cursei decisive, mai ales că nu a mai trecut primul linia de sosire de la Marele Premiu al Germaniei.
În afara luptei pentru titlul mondial, lucrurile sunt în mare parte clarificate în clasamentul constructorilor, acolo unde Red Bull Racing este aproape să-şi asigure matematic locul doi. Williams s-a desprins de asemenea la 42 de puncte de Ferrari în lupta pentru locul trei, mai ales că Scuderia se concentrează mai degrabă pe evaluarea unor componente pentru sezonul 2015.
McLaren au înregistrat progrese şi ar putea reprezenta o ameninţare pentru Ferrari, însă cel mai probabil se vor mulţumi cu locul cinci în faţa rivalilor de la Force India.
Circuitul de la Interlagos şi regulamentul DRS
Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente. Circuitul a fost reasfaltat în întregime înaintea ediţiei din acest an.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea folosi sistemul DRS în cazul în care se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival.
Prima zonă de activare este situată pe linia dreaptă dintre virajele trei şi patru, cu punctul de detecţie amplasat în virajul doi. A doua zonă DRS este cea care începe înainte de intrarea în ultimul viraj şi continuă pe tot parcursul liniei de start sosire, în acest caz punctul de detecţie fiind situat la scurt timp după ieşirea din virajul 13.Cifrele circuitului
Lungime tur | 4.309 km |
Numar de tururi | 71 |
Distanta totala | 305.909 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Interlagos pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 5 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei |
3 |
Recuperarea energiei | 3 |
Consum de carburant | 3 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Iniţial, Pirelli a anunţat că va oferi pneuri medium şi hard pentru această etapă, însă în urma criticilor a revenit asupra deciziei şi a decis să mizeze pe cauciucuri soft şi medium, întrucât aderenţa circuitului s-a schimbat după reasfaltarea acestuia.
"Întotdeauna am spus că suntem deschişi la orice schimbări dacă acestea sunt necesare. După mai multe analize tehnice a impactului suprafeţei revizuite a circuite, împreună cu o sugestie cu privire la o probabilitate scăzută de supraîncălzire a pneurilor din cauza temperaturilor extreme, am făcut această schimbare cu acordul unanim al tuturor celor 11 echipe", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Strategiile opririlor la boxe sunt relativ dificil de anticipat, întrucât Marele Premiu al Braziliei este în mod tradiţional imprevizibil, în special în privinţa vremii.
Informaţii meteo
Vremea ar putea juca un rol crucial în Marele Premiu al Braziliei, întrucât serviciul AccuWeather indică prezenţa ploilor în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei.
Vineri va avea loc o furtună puternică în cursul după-amiezii, când se vor înregistra 30 de grade, în timp ce sâmbătă sunt aşteptate de asemenea furtuni puternice, iar temperatura va scădea la 25 de grade.
Duminică, ziua cursei, va fi de asemenea afectată de o serie de furtuni, iar temepratura maximă va fi de numai 21 de grade.Rezultate în ultimii cinci ani
Patru dintre ultimele cinci curse desfăşurate la Interlagos au fost câştigate de Red Bull Racing, singurii intruşi fiind cei de la McLaren.
Max Verstappen va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care participă la un Mare Premiu. Olandezul va concura pentru Toro Rosso în prima sesiune de antrenamente libere, când va avea 17 ani şi trei zile. Precedentul record era deţinut de Vettel cu 19 ani şi 53 de zile.
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Jenson Button (McLaren) |
2011 | Mark Webber (Red Bull) |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2009 | Mark Webber (Red Bull) |
Statistici pentru Interlagos
Mercedes poate depăşi recordul de 10 curse într-un sezon în care piloţii au ocupat locurile 1-2. În prezent, germanii sunt la egalitate cu McLaren, care a reuşit o performanţă similară în 1988;
Hamilton poate deveni primul pilot britanic care obţine şase victorii consecutive şi 11 victorii pe parcursul unui sezon. Doar alţi doi piloţi au mai obţinut cel puţin 10 victorii într-un sezon: Sebastian Vettel şi Michael Schumacher;
Mercedes poate egala recordul de 15 victorii într-un sezon deţinut de Ferrari şi McLaren.
Program
Marele Premiu al Braziliei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 7 noiembrie | 14:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 7 noiembrie | 18:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 8 noiembrie | 15:00 | - |
Calificari | sambata, 8 noiembrie | 18:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 9 noiembrie | 18:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
nu va deranjeaza ca la harta circuitului e cel din Austin,
circuitul Jose Carlos Pace arata diferit ... take a look :)))))
http://www1.skysports.com/f1/grandprix/brazil
si tot Austin e ...
asa-i k voi nu tare cititi commenturile ... ?
in afara de articole cu informatii gresite si/sau mult intarziate acest "cunoscator intr-ale F1" stie foarte bine sa cenzureze comentariile care il deranjeaza,
o fi psd-ist si asta, vai de capul lui!
finally :))))
2. Automarket acepta tiganeala... altfel ar scadea nr de accsari, implicit veniturile
3. Il poate opri Rosberg pe Hamilton? Pai ince sens?! Daca Rosberg castiga si hamilton vine pe 2 nu rezolva nimic...