Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: Hamilton şi Rosberg reiau jocul de poker

de Daniel Popescu
Joi, 21.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg revin din vacanţa de vară cu scopul de a câştiga lupta internă de la Mercedes pentru titlul mondial. Williams speră însă să încurce planurile şi să obţină prima victorie din acest sezon.

Esential 7.004 kilometri este lungimea circuitului de la Spa-Francorchamps
5 dintre ultimele 12 curse din Belgia au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
44 este numarul de tururi pe care le vor parcurge pilotii in cursa de duminica
11 puncte este avansul lui Nico Rosberg in fata lui lewis Hamilton inaintea Marelui Premiu al Belgiei
Formula 1 revine la viaţă după o vacanţă de patru săptămâni în care piloţii şi inginerii şi-au încărcat bateriile pentru ultimele opt curse ale sezonului.

De departe, cea mai atractivă este lupta pentru titlul mondial dintre Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, în condiţiile în care germanul are un avans de numai 11 puncte în faţa britanicului. Hamilton a comparat această confruntare cu un joc de poker în care ambii jucători îşi cunosc cărţile, aluzie la faptul că amândoi utilizează acelaşi monopost.

"Într-un fel, este ca un joc de poker: ai un set de cărţi, iar celălalt jucător nu ar trebui să-ţi ştie cărţile, dar eu şi Nico putem vedea cărţile celuilalt, aşa că este mai dificil să ne învingem unul pe altul", a spus el în avanpremieră cursei.

Britanicul nu va putea opta nici pentru strategii alternative, întrucât Mercedes a confirmat recent că piloţii vor avea strategii identice în privinţa opririlor la boxe.

Principala ameninţare pentru Mercedes va veni, cel mai probabil, din partea rivalilor de la Williams, al căror monopost se potriveşte foarte bine circuitului de la Spa-Francorchamps. "Cred că în teorie Spa şi Monza ar trebui să fie foarte bune pentru noi, poate cele mai bune oportunităţi ale sezonului", spune Valtteri Bottas înaintea cursei cu speranţa că îşi va îmbunătăţi palmaresul de trei podiumuri consecutive.

În schimb, Red Bull Racing s-a resemnat deja cu gândul că nu va reprezenta o ameninţare în lupta pentru victorie, întrucât nu dispune de un motor suficient de competitiv pe liniile drepte pentru a putea concura cu Mercedes şi Williams. Marele Premiu al Belgiei va marca şi debutul în Formula 1 al lui Andre Lotterer, triplu câştigător al Cursei de 24 de ore de la Le Mans, care îl va înlocui pe Kamui Kobayashi la Caterham.

Circuitul de la Spa-Francorchamps şi regulamentul DRS

Viteza este unul dintre cele mai cunoscute atribute pentru celebrul circuit de la Spa-Francorchamps, prin liniile drepte lungi şi virajele largi.

Aceste caracteristici vin în sprijinul echipelor care beneficiază de motoare puternice şi reprezintă un handicap major pentru monoposturile care obţin performante majore în virajele lente, aşa cum este cazul celor de la Red Bull Racing.

Potrivit oficialilor Renault, piloţii stau cu acceleraţia la podea în 70% din distanţa de 7 km a circuitului, ceea ce va pune o presiune majoră asupra motoarelor.

Conform aşteptărilor, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima zonă a fost amplasată între virajele patru şi cinci, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul doi, în timp ce a doua zonă este între virajele 19 şi 20, cu detecţia înainte de virajul 18.

Sistemul DRS ar putea juca un rol important în depăşiri, mai ales că circuitul este unul îngust care nu favrizeaza astfel de manevre.

Cifrele circuitului

Lungime tur 7.004 km
Numar de tururi 44
Distanta totala 308.052 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Spa-Francorchamps pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 5
MGU-K 5
MGU-H 5
Unitatea de stocare a energiei 4
Recuperarea energiei 5
Consum de carburant 4

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza pneuri de compoziţie medium şi soft în Marele Premiu al Belgiei, o decizie relativ surprinzătoare prin prisma faptului că circuitul este unul solicitant pentru cauciucuri. De altfel, producătorul italian a mizat anul trecut pe compoziţii mai dure, însă a ales medium şi soft pentru ediţia din acest an cu scopul de a diversifica strategiile piloţilor.

Prin urmare, este puţin probabilă repetarea unor strategii cu o singură oprire la boxe, două treceri pe la standuri fiind aşteptate din partea celor mai multe echipe.

Informaţii meteo

În mod tradiţional, vremea este imprevizibilă în Marele Premiu al Belgiei, prin prisma poziţionării circuitului într-o zonă de pădure, iar temperaturile maxime sunt destul de reduse pentru vara.

Astfel, pe parcursul celor trei zile temperatura maximă va fi de 16-17 grade, iar sâmbătă sunt anticipate câteva ploi.

Totuşi, precipitaţiile îşi pot face apariţia în orice moment, iar de cele mai multe ori acest lucru se întâmplă doar pe o zonă limitată a circuitului, prin prisma lungii acestuia, ceea ce face şi mai dificilă alegerea pneurilor corespunzătoare de către piloţi.


Statistici pentru Spa-Francorchamps

cu un traseu de 7.004 kilometri, Spa-Francorchamps este cel mai lung circuit din calendarul competiţional;

▶ doar cinci dintre ultimele 12 curse de la Spa-Francorchamps au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

▶ Michael Schumacher este pilotul care a obţinut cele mai multe victorii (şase), urmat de Kimi Raikkonen cu cinci;

▶ Ferrari şi McLaren au obţinut câte 12 victorii în Belgia;

Ferrari a ajuns la 77 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;

Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Jenson Button (McLaren)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2009 Kimi Raikkonen (Ferrari)

Marele Premiu al Belgiei la TV

Marele Premiu al Belgiei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 22 august 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 22 august 15:00 Dolce Sport
Antrenamente 3 sambata, 23 august 12:00 -
Calificari sambata, 23 august 15:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 24 august 15:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (6)

  • Marian Pascut
    Dolce Sport nu va transmite antrenamentul cu numarul 2. Doar calificarile si cursa. Ungaria a fost un experiment ratat
    8 1
  • Marian Pascut
    Oricum nici nu merita sa faceti modificarea pentru ca nimeni nu se uita la Dolce Sport. Experienta asta in general este una ratata, de cosmar cu actuala pereche de "specialisti". Din pacate, din cate stiu, competitia va fi si la anul pe Dolce. Pacat
    12 0
  • Poze de la Spa de ieri si de azi, in articolul urmator. Se pot vedea deja aripile spate pentru acest circuit de la Ferrari, Mclaren, Mercedes, Lotus si multe altele.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/fotos-gp-belgien-2014-mittwoch-red-bull-mit-elektro-f1-renner-in-spa-8547457.html
    7 2
  • Sper ca Ferrari sa faca o surpriza frumoasa aici cu ambi piloti , .. Fortzaa Rosaa
    9 3
  • Wow!
    M-ai lasat cu gura cascata Mircea. In sfarsit ceva pozitiv de la tine, un comment la subiect, constructiv.
    La Spa teoretic monoposturile echipate cu motare Mercedes ar fi avantajate dar nu sint excluse nici posibile surprize. Pe podium ma refer ... daca cele doua Merc nu au probleme de fiabilitate doua locuri pe podium sint ocupate.
    7 2
  • Sincer sa spun, cursele de anul acesta au fost mult mai spectaculoase decat cele de anul trecut. Abia astept sa vad aceasta cursa.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru