De departe, cea mai atractivă este lupta pentru titlul mondial dintre Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, în condiţiile în care germanul are un avans de numai 11 puncte în faţa britanicului. Hamilton a comparat această confruntare cu un joc de poker în care ambii jucători îşi cunosc cărţile, aluzie la faptul că amândoi utilizează acelaşi monopost.
"Într-un fel, este ca un joc de poker: ai un set de cărţi, iar celălalt jucător nu ar trebui să-ţi ştie cărţile, dar eu şi Nico putem vedea cărţile celuilalt, aşa că este mai dificil să ne învingem unul pe altul", a spus el în avanpremieră cursei.
Britanicul nu va putea opta nici pentru strategii alternative, întrucât Mercedes a confirmat recent că piloţii vor avea strategii identice în privinţa opririlor la boxe.
Principala ameninţare pentru Mercedes va veni, cel mai probabil, din partea rivalilor de la Williams, al căror monopost se potriveşte foarte bine circuitului de la Spa-Francorchamps. "Cred că în teorie Spa şi Monza ar trebui să fie foarte bune pentru noi, poate cele mai bune oportunităţi ale sezonului", spune Valtteri Bottas înaintea cursei cu speranţa că îşi va îmbunătăţi palmaresul de trei podiumuri consecutive.
În schimb, Red Bull Racing s-a resemnat deja cu gândul că nu va reprezenta o ameninţare în lupta pentru victorie, întrucât nu dispune de un motor suficient de competitiv pe liniile drepte pentru a putea concura cu Mercedes şi Williams. Marele Premiu al Belgiei va marca şi debutul în Formula 1 al lui Andre Lotterer, triplu câştigător al Cursei de 24 de ore de la Le Mans, care îl va înlocui pe Kamui Kobayashi la Caterham.
Circuitul de la Spa-Francorchamps şi regulamentul DRS
Viteza este unul dintre cele mai cunoscute atribute pentru celebrul circuit de la Spa-Francorchamps, prin liniile drepte lungi şi virajele largi.
Aceste caracteristici vin în sprijinul echipelor care beneficiază de motoare puternice şi reprezintă un handicap major pentru monoposturile care obţin performante majore în virajele lente, aşa cum este cazul celor de la Red Bull Racing.Potrivit oficialilor Renault, piloţii stau cu acceleraţia la podea în 70% din distanţa de 7 km a circuitului, ceea ce va pune o presiune majoră asupra motoarelor.
Conform aşteptărilor, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima zonă a fost amplasată între virajele patru şi cinci, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul doi, în timp ce a doua zonă este între virajele 19 şi 20, cu detecţia înainte de virajul 18.
Sistemul DRS ar putea juca un rol important în depăşiri, mai ales că circuitul este unul îngust care nu favrizeaza astfel de manevre.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 7.004 km |
Numar de tururi | 44 |
Distanta totala | 308.052 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Spa-Francorchamps pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 5 |
MGU-K | 5 |
MGU-H | 5 |
Unitatea de stocare a energiei | 4 |
Recuperarea energiei | 5 |
Consum de carburant | 4 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza pneuri de compoziţie medium şi soft în Marele Premiu al Belgiei, o decizie relativ surprinzătoare prin prisma faptului că circuitul este unul solicitant pentru cauciucuri. De altfel, producătorul italian a mizat anul trecut pe compoziţii mai dure, însă a ales medium şi soft pentru ediţia din acest an cu scopul de a diversifica strategiile piloţilor.
Prin urmare, este puţin probabilă repetarea unor strategii cu o singură oprire la boxe, două treceri pe la standuri fiind aşteptate din partea celor mai multe echipe.
Informaţii meteo
În mod tradiţional, vremea este imprevizibilă în Marele Premiu al Belgiei, prin prisma poziţionării circuitului într-o zonă de pădure, iar temperaturile maxime sunt destul de reduse pentru vara.
Astfel, pe parcursul celor trei zile temperatura maximă va fi de 16-17 grade, iar sâmbătă sunt anticipate câteva ploi.Totuşi, precipitaţiile îşi pot face apariţia în orice moment, iar de cele mai multe ori acest lucru se întâmplă doar pe o zonă limitată a circuitului, prin prisma lungii acestuia, ceea ce face şi mai dificilă alegerea pneurilor corespunzătoare de către piloţi.
Statistici pentru Spa-Francorchamps
▶ cu un traseu de 7.004 kilometri, Spa-Francorchamps este cel mai lung circuit din calendarul competiţional;
▶ doar cinci dintre ultimele 12 curse de la Spa-Francorchamps au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Michael Schumacher este pilotul care a obţinut cele mai multe victorii (şase), urmat de Kimi Raikkonen cu cinci;
▶ Ferrari şi McLaren au obţinut câte 12 victorii în Belgia;
Ferrari a ajuns la 77 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Jenson Button (McLaren) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2009 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
Marele Premiu al Belgiei la TV
Marele Premiu al Belgiei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 22 august | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 22 august | 15:00 | Dolce Sport |
Antrenamente 3 | sambata, 23 august | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 23 august | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 24 august | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/fotos-gp-belgien-2014-mittwoch-red-bull-mit-elektro-f1-renner-in-spa-8547457.html
M-ai lasat cu gura cascata Mircea. In sfarsit ceva pozitiv de la tine, un comment la subiect, constructiv.
La Spa teoretic monoposturile echipate cu motare Mercedes ar fi avantajate dar nu sint excluse nici posibile surprize. Pe podium ma refer ... daca cele doua Merc nu au probleme de fiabilitate doua locuri pe podium sint ocupate.