Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: cursă istorică pentru Hamilton în lupta pentru titlul mondial

de Daniel Popescu
Joi, 24.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În plină luptă pentru trofeu cu Sebastian Vettel, Lewis Hamilton va lua startul duminică în cursa cu numărul 200 a carierei și are șansa de a egala recordul de 68 de pole position-uri deținut de Michael Schumacher.

După o pauză de vară de 4 săptămâni, Formula 1 revine la viață cu una dintre cele mai apreciate curse din calendarul competițional: Marele Premiu al Belgiei de la Spa-Francorchamps. Etapa este una importanta în lupta pentru titlul mondial, care rămâne echilibrată între Sebastian Vettel și Lewis Hamilton.

Chiar dacă păstrează un avantaj de 14 puncte, Vettel va avea o misiune dificilă în fața unui Hamilton motivat suplimentar de statistici. Pilotul echipei Mercedes are șansa de a egala recordul de 68 de pole position-uri deținut de Michael Schumacher, iar duminică va lua startul în cursa cu numărul 200 a carierei. Practic, Spa-Francorchamps este terenul ideal pentru obținerea unui pole position și a unei victorii care să-l propulseze în imediata apropiere a rivalului sau.

"Pe hârtie, oamenii presupun că Spa ar trebui să se potrivească monopostului nostru, pentru că este un circuit unde eficiența aerodinamică este foarte importantă. Dar presupunerile sunt periculoase. Am văzut deja de prea multe ori în acest sezon cî forma se poate schimba de la un weekend la altul. Așa că nu vom face presupuneri", avertizează Toto Wolff, directorul de motorsport al celor de la Mercedes.

Circuitul de la Spa-Francorchamps şi regulamentul DRS

Viteza este unul dintre cele mai cunoscute atribute pentru celebrul circuit de la Spa-Francorchamps, prin liniile drepte lungi şi virajele largi. Aceste caracteristici vin în sprijinul echipelor care beneficiază de motoare puternice şi reprezintă un handicap major pentru monoposturile care obţin performanţe majore în virajele lente, aşa cum este cazul celor de la Red Bull Racing.

Potrivit oficialilor Renault, piloţii stau cu acceleraţia la podea în 70% din distanţa de 7 km a circuitului, ceea ce va pune o presiune majoră asupra motoarelor.

Conform aşteptărilor, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima zonă a fost amplasată între virajele patru şi cinci, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul doi, în timp ce a doua zonă este între virajele 19 şi 20, cu detecţia înainte de virajul 18. Sistemul DRS ar putea juca un rol important în depăşiri, mai ales că circuitul este unul îngust care nu favrizeaza astfel de manevre.

Piloții vor avea la dispoziție pe parcursul weekendului pneuri ultrasoft, supersoft și soft.

Informaţii meteo: vreme plăcută în weekend

Vremea este unul dintre cei mai imprevizibili factori în Marele Premiu al Belgiei, însă cel puțin pentru moment prognoza meteo indică faptul că sesiunea de calificări și cursa vor fi lipsite de precipitații. Vineri ar putea avea loc o furtună în cursul după-amiezii, însă sâmbătă și duminică cerul va fi mai mult senin și se vor înregistra 25 și, respectiv, 23 de grade Celsius.

Marele Premiu al Belgiei la TV

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 25 august 11:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 2 vineri, 25 august 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 3 sambata, 26 august 12:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Calificari sambata, 26 august 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Cursa duminica, 27 august 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV

În acest an se împlinesc 25 de ani de la debutul lui Michael Schumacher în Formula 1, care a avut loc la Marele Premiu al Belgiei din 1992.

Cu această ocazie, Mick Schumacher, fiul de 18 ani al septuplului campion mondial, va face o demonstrație pe circuit la volanul unui Benetton din 1994 care a fost pilotat de tatăl său. 

Comentarii (54)

  • Forzza Ferrari...da' nu cred ca o sa obtinem pole-ul, dar la sfrasitul cursei, noi o sa fim castigatori
    3 5
  • Mercedes cred ca au o intelegere cu FIA si Ferrari sa ii lase pe Ferrari sa ia anul acesta pentru binele sportului, al sponsorilor, si al fanilor. Altfel nu imi explic ce s-a intamplat dupa Canada. Doar o mica modificare la difuzor si aripa spate in Austria in rest NIMIC CU N MARE. Stiau ca Hungaroring va fi brutal de dificil si Ferrari sunt favoriti dar nu au adus nici o modificare, nimic. Acuma dupa 4 saptamani de pauza si primele fotografii la controalele FIA prinse de AMUS si ziaristii spanioli s-a ajuns la concluzia ca Ferrari vine cu aripa fata modificata, podea noua si suspensia fata noua. In schimb Mercedes? Nimic, nimic, ceeea ce era in Austria este si acum pe masina, singura noutate din tabara lor ca folosesc al motor la Spa, ultimul din cele 4 care au voie. Stiu ca le pot roti si folosi si celelalte 2 motoare (primul e terminat are peste 5000 de km, facand antrenamentele tot pe el), dar nici acestea 2 nu sunt foarte noi. Si chiar daca le pot roti, e mult, mult prea devrebe sa folosesti ultimul motor in luna august. Nu ai cum sa nu fii in criza in octombrie-noiembrie. Nu inteleg ce au de gand. Le-am scris si pe pagina de twitter si au zis ca au adus imbunatatiri majore in Austria, dar e o minciuna, m-am uitat pe pozele din Austria si le-am comparat cu Baku si Canada, doar foarte foarte mici modificari la difuzor si aripa spate. Sunt foarte frustrat si dezamagit, in ritmul asta dupa Spa si Monza tot Vettel va fi lider.
    4 16
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Au probleme doar pe circuitele cu viteza medie mica. De ce ar face update majore pe Spa si Monza daca au masina buna pe genul asta de circuite?
    Sunt convins ca nu stau degeaba si comparatiile tale sunt superficiale si "ochiometrice".
    Asta cu teoria conspiratiei... e numai in capul unora.
    3 0
  • Mircea84 ,lasa Ferrari zi de Mclada ta-Ferrari este un brand mondial-zi de mclada ceva...dispare din F1?
    3 2
  • Anul asta se implinesc 25 de ani de la prima victorie a lui Schumacher, el debutand in 1991 tot la Spa.
    14 1
  • "Pentru binele sportului", sper ca in urma muncii din vacanta a lui Ferrari, sa-si fi imbunatatit viteza pe liniile drepte. Chiar daca a facut asta, Mercedes tot ramane superior.
    1 3
  • @ MIRCEA

    in teorie Mercedes sunt favoriti aici si de aceea Ferrari incerca sa vina cu ceva nou... ideea de baza e ca din cauza ampatamentului mai mic (care e un avantaj pe alte circuite) monopostul Ferrari genereaza mai mult drag la acealsi nivel de apasare comparativ cu cel Mercedes (un dezavantaj pe circuite gen Spa sau Monza)... de aceea ei vin cu o podea noua sperand ca sa recupereze din acest handicap (la aceeasi forta deportanta au un coeficient aerodinamic mai ridicat)... problema au avut-o si in primele antrenamente de la Hungaroring insa apoi au introdus o noua podea care s-a dovedit decisiva pana la urama insa acea podea nu se preteaza si pe circuitele cu linii drepte lungi

    PS oricum e un joc periculos, chiar favoriti fiind Mercedes, ii poate lovi oricand un ghinion gen Baku... daca nu vor castiga la Spa si Monza vor avea mici sanse sa recupereze pana la final, Ferrari apropiindu-se de titlu cu Vettel (asta daca nu-i va lovi si pe ei vreun ghinion)
    5 2
  • F1 e foarte complexa si gresesc chiar si inginerii in calculele facute... totul e o lupta de la prima la ultima cursa
    1 3
  • Deci Hamilton ii cam bate recordurile lui Schumi (bine, recordul care conteaza, anume cel al titlurilor, sta bine in picioare deocamdata). Se pare ca Hamilton e succesorul lui Schumacher in F1. Era de asteptat dupa debutul fulminant.
    4 12
  • Lucas the eight
    Un stream pentru antrenamente?
    0 2
  • Un site interesant despre recorduri:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_records
    0 3
  • pentru piloti e asta

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records
    0 3
  • Daca ploua duminica , va fi o cursa interesanta . Mercedes are prima sansa oricum si datorita celor 15 CP pe care ii are in plus , iar masina merge mai bine decat Ferrari la temperaturi mai scazute. Totusi pot fi surprize , Spa e un circuit imprevizibil.
    3 1
  • N-am stiut ca Raikkonen e atat de sus la capitolul fastest laps.
    1 0
  • Sa speram ca nu repeta Vettel isprava din 2015 ...
    1 2
  • Ha,ha,ha...
    Pentru smiorcaitul cu "NIMIC" modificari la Mercedes, au facut upgrade la ICE, TC şi MGU-H. Ne pare rau ca nu te anunta preferential si te lasa sa le descoperi cu "marea ta stiina de ultra expert in F1"... :)))
    5 1
  • @sak si @dany

    Eu inteleg unde vreti voi sa ajungeti, dar atunci la Hungaroring de ce Mercedes nu au venit cu nici o componenta majora aerodinamica? Nimic, nimic... din contra au ramas cu pachetul Silverstone care e un total alt tip de circuit. La Ferrari ca e Hungaroring ca e Spa tot vad. Bine nu sunt cretin, stiu ca multe sunt under the skin cum s-ar zice, ce tine de mecanica sau de optimizarea greutatii, dar aerodinamic ma ingrijoreaza de c enu vad progres, transformari, evolutii vizibile la aripi, placi laterale, difuzor.
    1 4
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Cum naiba nu a progresat Mercedes daca in teste si la inceputul anului Ferrari era pe val iar acum se chinuie sa se lupte de la egal la egal cu Mercedes . Ce , ai vrea ca Mercedes sa se transforme intr-un OZN. Si eu tin cu Alonso si de 11 ani ma doare faptul ca nu a mai castigat vreun titlu , si ce sa fac ? Daca castiga Ferrari ce , care e problema ? Sunt fan Mclaren datorita lui Senna , nu tin cu Ferrari dar nu urasc echipa . Din 2008 incoace o duci destul de bine nu te mai lamenta atata ! Ori o faci pe paranoicul ca lumea sa te observe , ori esti dus un pic. Dar eu cred ca tu vrei sa fii in centrul atentiei , vrei sa o faci pe ultimul samurai care tine cu echipa lui pana la moarte , dar eu nu te cred . Nu te mai erija in liderul acestui forum ca nu tine . ZZZ de exemplu posteaza mai la obiect si mai concludent ca tine si mai sunt si alti asa ca lasa sclinfoseala si nu te mai uita la F1 daca nu iti convine !
    5 0
  • Pai ZZZ are si cont. Ceva cu Senna...
    0 2
  • http://www.digi-online.ro/tv/digisport+2/
    1 0
  • Dar zici bine la sfarsit, "lasa sclinfoseala si nu te mai uita la F1 daca nu iti convine !"

    E ce ti-am zis si eu cand erai in depresie
    1 3
  • Te-a intrebat cineva ceva? Nu vreau sa fiu in centrul atentiei desteptule. Veziti tu de treaba ta.
    2 1
  • @ Mircea

    urmareste antrenamentelecurselor la Dolce... e acolo un tip care se pricepe la ce spune... o sa afli multe pe partea tehnica

    PS ti-am dat si alte trimteri cate ”presa scrisa” insa Automarket sterge postarile deoarece sunt concurenti directi... ma gandesc ca netransmitand video cursele nu au nimic impotriva ca am amintit de Dolce
    0 2
  • Uite ca nu vreau sa imi vad de treaba mea. Trebuie sa imi dai tu voie ca sa postez sau ce ? Jignesti pe toti cei care nu sunt de acord cu tine. Uite daca castiga hultanul nici eu nu ma simt bine si Dumnezeu mi-e martor ca il urasc , dar nu ma lamnentez pe aici ca sa atrag compasiune. Mai lasa -ma cu tampeniile tale ! Singurul sentiment pe care il ai e ura.
    PS
    Imi cer scuze ca am avut curajul sa te deranjez. M-a injurat Horner si Ojieh a zis ca ma da afara de la Mclaren.
    2 0
  • Cine-i hultanul? Tu te lamentezi ca FIA sta in calea fericirii tale
    0 0
  • Ha,ha,ha...
    @Mclaren_Mircea_1984

    In familia sa incepi conversatia cu "bah prostule"! Pentru unul ca tine, solutia este ignoranta totala...pana la o eventuala intalnire "face to face"... ;)
    2 0
  • @Ha,Ha,Ha
    Asta n-are curaj sa iasq din casa. Va mai posta pe aici sunt sigur , ca a facut karate si e campion mondial la judo. Sta in spatele calculatorului si ii injura pe altii cu obsesie si repetat . Poate ca unii de pe acest site s-au saturat de el . Sa faci bascalie e usor sa judeci corect niste lucruri este greu.
    2 0
  • Nu esti tu ala care sustinea ca FIA vrea sa distruga F1? Ba da, tu esti.
    Nu esti tu ala care sustinea ca Senna a fost ucis? Tot tu esti.
    Poti admite cateva argumente clare? Hmm, nope.
    Atunci ce pretentii sa mai am de la tine?
    0 2
  • Bai .... ti-am explicat de ce FIA distrus in proportie de 80 / 100 acest sport. Sistemul halo de la anul va pune capac acestor distrugeri . Si cedarea coloanei de directie prost sudate poate fi considerata o crima in cazul lui Senna.
    1 0
  • Nu o mai da dupa copac. Este o diferenta intre a spune "FIA a distrus F1" si "FIA vrea sa distruga F1". Este o diferenta si intre a spune "FIA a distrus F1" si a spune "FIA a distrus F1 80%".

    Cum F1 este inca regele in motorsport, tu cam aberezi.

    Same shit cu cazul lui Senna. Acum incerci sa o inmoi. Atunci insa sustineai o crima ticluita cu 100% intentie.

    In concluzie, tu nu incerci sa fii corect in afirmatiile tale ci doar sa dai un raspuns contra. In ultima faza, o dai dupa copac, numai sa nu admiti greseala... cum facusi acum.
    0 1
  • Si daca ma mai uit o data pe ultima ta postare .... man, asta e paranoia combinata cu o perceptie defectuoasa a realitatii. Vrei tu sa pari jurnalistico teatral, dar ce faci cu valoarea de adevar a afirmatiilor tale, hm? Nu crezi ca e mai importanta?
    0 1
  • Uite unde era omul cu pedeapsa ! Dupa moartea lui Ratzenberger cursa ar fi trebuit oprita . Asa e legea in Italia desteptule. Senna a murit pe pista nu la spital , inca o data intreb de ce cursa nu a fost dracului oprita ? De ce Schumacher s-a bucurat ca un nebun pe podium ?De ce toate astea ?!
    0 1
  • De ce? Sigur nu ca sa fie ucis Senna. Nu poti sa te opresti, este? De asta esti simpatic.
    0 0
  • @Senna, a fost, gata, treci peste ... Fuse si se duse.
    0 0
  • Podiumul Imola 1994 - e o festivitate absolut banala si plictisotoare, tocmai am revazut pe youtube. Pilotii stiau ca Senna a parasit pista si cel mult ca a fost luat cu salvarea. Intrebarea e de ce s-a bucurat Alonso in 2008 la Singapore. Aia da, era ticluita...
    1 0
  • @Radu
    Primul buletin medical despre starea grava a lui Ayrton s-a dat in timpul cursei . Urmareste cursa integral. Pe mine m-a impresionat gestul facut de Erik Comas.
    0 1
  • Ratzemberger murise iar Senna isi vedea linistit de campionat. Schumacher la fel. Ce altceva ar fi putut sa faca?
    Cei care puteau face ceva, au facut. De asta avem astazi mai multa securitate. Bag seama ca acei care sunt contra securitatii pe pista sub sloganul "piloti barbati" sunt si primii critici cand vine vorba de moartea unui ANUMIT pilot. Bine ca oamenii care pot influenta lucrurile nu sunt atat de subiectivi.
    1 0
  • Pai am urmarit cursa atunci. Tin minte ca au intarziat mult anuntul mortii. Dupa cursa in orice caz.
    1 0
  • Hai gata ca iar o lungim aiurea. Ba, tu asta care nu ti-ai revenit dupa moartea superstarului, du-te si te trateaza.
    0 1
  • Lol nu vorbeam cu tine . Senna nu si-a vazut de treaba a infiintat GPDA desteptule.
    0 0
  • Chiar asa, indispui lumea :)
    0 0
  • @Radu
    Poti cauta pe You Tube daca te intereseaza cum a trisat neamtul in 94
    0 0
  • Waw, a infiintat ceva. Apoi si-a vazut de cursa.
    0 0
  • Pai da tu link, ceva. Dar te rog sa nu ma faci sa-mi pierd vremea cu fabulatiile vreunui 'jurnalist".
    0 0
  • Bine ma. Stai sa caut un pic.
    1 0
  • https://www.google.ro/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DSCXlsGBOW4k&ved=0ahUKEwj65Pfou_TVAhWiKJoKHcevDrUQo7QBCBwwAQ&usg=AFQjCNG9lyuAitG7ef-E-UUjBq7CGjaqKA
    0 0
  • Pai acolo e ce sustine unu pe net. Se pot face sute de astfel de montaje pro sau contra. Asa e F1. Si RBR avea cica nasul flexibil, McLaren avea gaura in sasiu, Ferrari avea ordine de echipa, acum parca Mercedes sau nu mai tin minte care are nush ce ulei.
    0 0
  • Pai parca nu vrei parerea unui jurnalist . Nu conteaza cine a postat gandeste-te un pic si judeca singur.
    0 0
  • Da, sunt chestii numai bune pentru facut can can. Problema era ca Schumacher era mai rapid decat Senna desoeri. Si cum fanii porneau de la AXIOMA ca nimeni nu e mai ciumeg decat idolul lor atunci musai trebuia sa fie ceva putred la mijloc. Si ... era, dar nu de asta era mai rapid Schumacher. Tot asa putem afirma ca Senna (atentie, spun Senna si nu Williams cum si ei spun Schumacher trisa...) trisa pentru ca avea coloana de directie mai subtire .... pam pam

    Tot asa au facut si cu Alonso, la fanii lui ma refer. Porneau de la AXIOMA ca nimeni nu poate fi mai ciumeg decat fandositul si atunci automat Hamilton trisa. Dar niciodata nu au aratat cum, nici macar chestiile tehnice precum cele aruncate in vina lui Schumacher.
    0 0
  • Asa, si asta, uitasem. Iar Williams avea coloana de directie mai subtire, deci trisare.

    Am mai vazut astfel de filme. Nu se ridica nici macar la rangul de documentare. Acuzatiile aduse acolo sunt prea subtiri ca sa-i stirbeasca valoarea CERTA a lui Schumacher. Sunt chestiuni normale in F1.

    Acum daca unul castiga mai mult decat altii atunci sa-i vedem doar lui 'trisarile'? Nu, repet asta e F1 indiferent ca iei 7 sau 2 titluri ...

    Uite alta: McLaren trisa in 2007. Daca Alonso nu s-ar fi lovit de Hamilton si ar fi avut un coechipier mai moale, poate ca ar fi castigat. Nimeni nu ar fi stiut de trisare. Esti de acord?
    0 0
  • Ma refer la furtul de informatie tehnica de la Ferrari, dat in vileag de Alonso.
    0 0
  • Eu nu am zis ca Schumacher nu a fost mare. Benneton a refuzat sa dea datele telemetrice celor de la FIA in iulie 94 . Si ca sa iti bati coechipierii cursa de cursa de la 2 secunde in sus oricat de bun ai fi totusi...Uita-te pe Wikipedia la timpii de calificare din anii urmatorii. Mai este o diferenta asa de mare intre Schumacher si coechipieri?
    0 0
  • A schimbat coechipierii sau nu era masina pe placul coechipierilor. Se mai intampla cand modifici ceva la masina si ii convine mai mult unuia dintre piloti.
    Webbel il batea pe Alex Young tot cu pana la 2 sec si nu cred ca Minardi trisa cu Webber dar nu si cu Young. Si apoi care e sensul sa dai masina bengoasa numai unuia dintre piloti?
    0 0
  • GrosJan
    Daca va plac documentarele astea, atunci aflati ca sunt si destule filme despre stilul de pilotaj al lui Schumacher din perioada '90. Cica de aia era rapid. Ca fapt divers, folosea o tehnica de pilotaj folosita si de cei mai buni dintre simraceri. Pot sa explic daca vreti despre ce e vb, dar in mare are legatura cu stabilizarea spatelui monopostului pe franare.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru