După o pauză de vară de 4 săptămâni, Formula 1 revine la viață cu una dintre cele mai apreciate curse din calendarul competițional: Marele Premiu al Belgiei de la Spa-Francorchamps. Etapa este una importanta în lupta pentru titlul mondial, care rămâne echilibrată între Sebastian Vettel și Lewis Hamilton.
Chiar dacă păstrează un avantaj de 14 puncte, Vettel va avea o misiune dificilă în fața unui Hamilton motivat suplimentar de statistici. Pilotul echipei Mercedes are șansa de a egala recordul de 68 de pole position-uri deținut de Michael Schumacher, iar duminică va lua startul în cursa cu numărul 200 a carierei. Practic, Spa-Francorchamps este terenul ideal pentru obținerea unui pole position și a unei victorii care să-l propulseze în imediata apropiere a rivalului sau.
"Pe hârtie, oamenii presupun că Spa ar trebui să se potrivească monopostului nostru, pentru că este un circuit unde eficiența aerodinamică este foarte importantă. Dar presupunerile sunt periculoase. Am văzut deja de prea multe ori în acest sezon cî forma se poate schimba de la un weekend la altul. Așa că nu vom face presupuneri", avertizează Toto Wolff, directorul de motorsport al celor de la Mercedes.
Circuitul de la Spa-Francorchamps şi regulamentul DRS
Viteza este unul dintre cele mai cunoscute atribute pentru celebrul circuit de la Spa-Francorchamps, prin liniile drepte lungi şi virajele largi. Aceste caracteristici vin în sprijinul echipelor care beneficiază de motoare puternice şi reprezintă un handicap major pentru monoposturile care obţin performanţe majore în virajele lente, aşa cum este cazul celor de la Red Bull Racing.
Potrivit oficialilor Renault, piloţii stau cu acceleraţia la podea în 70% din distanţa de 7 km a circuitului, ceea ce va pune o presiune majoră asupra motoarelor.Conform aşteptărilor, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima zonă a fost amplasată între virajele patru şi cinci, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul doi, în timp ce a doua zonă este între virajele 19 şi 20, cu detecţia înainte de virajul 18. Sistemul DRS ar putea juca un rol important în depăşiri, mai ales că circuitul este unul îngust care nu favrizeaza astfel de manevre.
Piloții vor avea la dispoziție pe parcursul weekendului pneuri ultrasoft, supersoft și soft.
Informaţii meteo: vreme plăcută în weekend
Vremea este unul dintre cei mai imprevizibili factori în Marele Premiu al Belgiei, însă cel puțin pentru moment prognoza meteo indică faptul că sesiunea de calificări și cursa vor fi lipsite de precipitații. Vineri ar putea avea loc o furtună în cursul după-amiezii, însă sâmbătă și duminică cerul va fi mai mult senin și se vor înregistra 25 și, respectiv, 23 de grade Celsius.
Marele Premiu al Belgiei la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 25 august | 11:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 25 august | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 26 august | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 26 august | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 27 august | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
În acest an se împlinesc 25 de ani de la debutul lui Michael Schumacher în Formula 1, care a avut loc la Marele Premiu al Belgiei din 1992.
Cu această ocazie, Mick Schumacher, fiul de 18 ani al septuplului campion mondial, va face o demonstrație pe circuit la volanul unui Benetton din 1994 care a fost pilotat de tatăl său.
Au probleme doar pe circuitele cu viteza medie mica. De ce ar face update majore pe Spa si Monza daca au masina buna pe genul asta de circuite?
Sunt convins ca nu stau degeaba si comparatiile tale sunt superficiale si "ochiometrice".
Asta cu teoria conspiratiei... e numai in capul unora.
in teorie Mercedes sunt favoriti aici si de aceea Ferrari incerca sa vina cu ceva nou... ideea de baza e ca din cauza ampatamentului mai mic (care e un avantaj pe alte circuite) monopostul Ferrari genereaza mai mult drag la acealsi nivel de apasare comparativ cu cel Mercedes (un dezavantaj pe circuite gen Spa sau Monza)... de aceea ei vin cu o podea noua sperand ca sa recupereze din acest handicap (la aceeasi forta deportanta au un coeficient aerodinamic mai ridicat)... problema au avut-o si in primele antrenamente de la Hungaroring insa apoi au introdus o noua podea care s-a dovedit decisiva pana la urama insa acea podea nu se preteaza si pe circuitele cu linii drepte lungi
PS oricum e un joc periculos, chiar favoriti fiind Mercedes, ii poate lovi oricand un ghinion gen Baku... daca nu vor castiga la Spa si Monza vor avea mici sanse sa recupereze pana la final, Ferrari apropiindu-se de titlu cu Vettel (asta daca nu-i va lovi si pe ei vreun ghinion)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_records
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records
Eu inteleg unde vreti voi sa ajungeti, dar atunci la Hungaroring de ce Mercedes nu au venit cu nici o componenta majora aerodinamica? Nimic, nimic... din contra au ramas cu pachetul Silverstone care e un total alt tip de circuit. La Ferrari ca e Hungaroring ca e Spa tot vad. Bine nu sunt cretin, stiu ca multe sunt under the skin cum s-ar zice, ce tine de mecanica sau de optimizarea greutatii, dar aerodinamic ma ingrijoreaza de c enu vad progres, transformari, evolutii vizibile la aripi, placi laterale, difuzor.
Cum naiba nu a progresat Mercedes daca in teste si la inceputul anului Ferrari era pe val iar acum se chinuie sa se lupte de la egal la egal cu Mercedes . Ce , ai vrea ca Mercedes sa se transforme intr-un OZN. Si eu tin cu Alonso si de 11 ani ma doare faptul ca nu a mai castigat vreun titlu , si ce sa fac ? Daca castiga Ferrari ce , care e problema ? Sunt fan Mclaren datorita lui Senna , nu tin cu Ferrari dar nu urasc echipa . Din 2008 incoace o duci destul de bine nu te mai lamenta atata ! Ori o faci pe paranoicul ca lumea sa te observe , ori esti dus un pic. Dar eu cred ca tu vrei sa fii in centrul atentiei , vrei sa o faci pe ultimul samurai care tine cu echipa lui pana la moarte , dar eu nu te cred . Nu te mai erija in liderul acestui forum ca nu tine . ZZZ de exemplu posteaza mai la obiect si mai concludent ca tine si mai sunt si alti asa ca lasa sclinfoseala si nu te mai uita la F1 daca nu iti convine !
E ce ti-am zis si eu cand erai in depresie
urmareste antrenamentelecurselor la Dolce... e acolo un tip care se pricepe la ce spune... o sa afli multe pe partea tehnica
PS ti-am dat si alte trimteri cate ”presa scrisa” insa Automarket sterge postarile deoarece sunt concurenti directi... ma gandesc ca netransmitand video cursele nu au nimic impotriva ca am amintit de Dolce
PS
Imi cer scuze ca am avut curajul sa te deranjez. M-a injurat Horner si Ojieh a zis ca ma da afara de la Mclaren.
In familia sa incepi conversatia cu "bah prostule"! Pentru unul ca tine, solutia este ignoranta totala...pana la o eventuala intalnire "face to face"... ;)
Asta n-are curaj sa iasq din casa. Va mai posta pe aici sunt sigur , ca a facut karate si e campion mondial la judo. Sta in spatele calculatorului si ii injura pe altii cu obsesie si repetat . Poate ca unii de pe acest site s-au saturat de el . Sa faci bascalie e usor sa judeci corect niste lucruri este greu.
Nu esti tu ala care sustinea ca Senna a fost ucis? Tot tu esti.
Poti admite cateva argumente clare? Hmm, nope.
Atunci ce pretentii sa mai am de la tine?
Cum F1 este inca regele in motorsport, tu cam aberezi.
Same shit cu cazul lui Senna. Acum incerci sa o inmoi. Atunci insa sustineai o crima ticluita cu 100% intentie.
In concluzie, tu nu incerci sa fii corect in afirmatiile tale ci doar sa dai un raspuns contra. In ultima faza, o dai dupa copac, numai sa nu admiti greseala... cum facusi acum.
Primul buletin medical despre starea grava a lui Ayrton s-a dat in timpul cursei . Urmareste cursa integral. Pe mine m-a impresionat gestul facut de Erik Comas.
Cei care puteau face ceva, au facut. De asta avem astazi mai multa securitate. Bag seama ca acei care sunt contra securitatii pe pista sub sloganul "piloti barbati" sunt si primii critici cand vine vorba de moartea unui ANUMIT pilot. Bine ca oamenii care pot influenta lucrurile nu sunt atat de subiectivi.
Poti cauta pe You Tube daca te intereseaza cum a trisat neamtul in 94
Tot asa au facut si cu Alonso, la fanii lui ma refer. Porneau de la AXIOMA ca nimeni nu poate fi mai ciumeg decat fandositul si atunci automat Hamilton trisa. Dar niciodata nu au aratat cum, nici macar chestiile tehnice precum cele aruncate in vina lui Schumacher.
Am mai vazut astfel de filme. Nu se ridica nici macar la rangul de documentare. Acuzatiile aduse acolo sunt prea subtiri ca sa-i stirbeasca valoarea CERTA a lui Schumacher. Sunt chestiuni normale in F1.
Acum daca unul castiga mai mult decat altii atunci sa-i vedem doar lui 'trisarile'? Nu, repet asta e F1 indiferent ca iei 7 sau 2 titluri ...
Uite alta: McLaren trisa in 2007. Daca Alonso nu s-ar fi lovit de Hamilton si ar fi avut un coechipier mai moale, poate ca ar fi castigat. Nimeni nu ar fi stiut de trisare. Esti de acord?
Webbel il batea pe Alex Young tot cu pana la 2 sec si nu cred ca Minardi trisa cu Webber dar nu si cu Young. Si apoi care e sensul sa dai masina bengoasa numai unuia dintre piloti?