Desfăşurată în mod obişnuit pe călduri sufocante similare cu cele de la Sepang, cursa din Orientul Mijlociu propune în acest an temperaturi rezonabile. Pentru a sărbători 10 ani de prezenţă în calendarul Formulei 1, organizatorii au montat un sistem de iluminare artificială care va permite o desfăşurare asemănătoare cu cea din Abu Dhabi: start pe lumina zilei şi sfârşit pe timp de noapte.
În acelaşi timp, Sakhir este circuitul pe care echipele au efectuat nu mai puţin de opt dintre cele 12 zile de teste premergătoare noului sezon, astfel că inginerii cunosc deja principalele provocări generate de noul regulament tehnic.
Lupta acerbă între Rosberg şi Hamilton
Mercedes este, fără îndoială, principala favorită la victorie şi în Bahrain, iar marele semn de întrebare este modul în care Nico Rosberg şi Lewis Hamilton vor duce mai departe lupta internă pentru succes. Niciunul dintre ei nu a obţinut performanţe majore in Bahrain, însă amândoi sunt determinaţi să lupte pentru victorie şi, surprinzător sau nu, au declaraţii asemănătoare:
"Primele două curse au reprezentat un start grozav de sezon şi aştept cu nerăbdare să continui în acelaşi mod în Bahrain. Nu am avut mult noroc aici, dar sigur acesta este weekendul în care sunt cel mai bine pregătit" - Rosberg.
"A fost grozav să încep anul cu o victorie în Malaysia. Am terminat de două ori pe podium în Bahrain, dar nu am reuşit niciodată să câştig" - Hamilton.
Vettel stă la pândă
Sebastian Vettel speră să profite de un eventualul conflict intern între Rosberg şi Hamilton, însă speranţele sale la victorie sunt relativ scăzute. Germanul a fost pe podiumul de premiere la Sepang, însă performanţele sale s-au datorat în bună măsură ploii din calificări, care nu-şi va face însă apariţia şi în Bahrain.
O clasare mai modestă pe grilă ar putea face dificilî misiunea cvadruplului campion mondial, iar Red Bull Racing nu va fi avantajată nici de penalizarea de 10 poziţii pe grila de start pe care o va primi Daniel Ricciardo după haosul generat de mecanici în Malaysia.
Ferrari, condamnată să rămână în umbră
Ferrari nu are speranţe mari că va reuşi să-şi îmbunătăţească rezultatele în Bahrain după prestaţiile pe de o parte decente, dar pe de altă parte mediocre pentru o echipă care vizează ambele titluri mondiale. Kimi Raikkonen are mai întâi de rezolvat o serie de probleme de adaptare la noul monopost, însă este optimist cî inginerii sunt pe drumul cel bun."După testele de iarnă din Bahrain, revenim aici cu mai multă experienţă şi cu cunoştinţele de după primele două curse. Trebuie să ne folosim de asta. Sunt multe de făcut, dar echipa munceşte pentru a rezolva problemele cât mai repede".
Coechipierul său Fernando Alonso s-a evidenţiat printr-un loc patru în Malaysia, însă admite că ar putea fi dificil să repete rezultatul la Sakhir din cauza configuraţiei circuitului. "Pentru Bahrain, nu cred că se vor schimba multe. Sunt doar cinci zile între curse şi nu vor exista schimbări magice la echipe. Caracteristicile circuitului sunt un pic diferite, aşa că dacă suntem lenţi pe liniile drepte probabil că vom avea o slăbiciune, iar monoposturile cu o viteză de top bună probabil că vor fi competitive în Bahrain, aşa cum a fost Williams în teste".
Cursa ideală pentru Williams?
Referinţă făcută de Alonso la adresa celor de la Williams nu este întâmplătoare. În Malaysia, echipa nu a mai impresionat aşa cum a făcut-o în Australia, însă ar putea fi revelaţia din Bahrain pe baza performanţelor bune din testele desfăşurate aici.
Echipa are însă şi alte bătăi de cap, întrucât trebuie să gestioneze cu atenţie colaborarea dintre Valtteri Bottas şi Felipe Massa, după ce brazilianul a refuzat să respecte ordinul de echipă primit în finalul cursei de la Sepang.
Circuitul Sakhir şi regulamentul DRS
Circuitul Sakhir este caracterizat de patru linii drepte unde se ating viteze de peste 300 km/h, astfel că echipele cu motoare Mercedes vor fi avantajate în faţa celor cu unităţi Ferrari şi Renault. Implicit, frânarea este de asemenea esenţială, mai ales în primul viraj, acolo unde piloţii decelerează de la 315 km/h la 65 km/h în doar trei secunde.
Aerodinamica joacă un rol important aici, iar inginerii apelează de cele mai multe ori la o forţă de apăsare medie, lucru care poate afecta stabilitatea monoposturilor în viraje. În mod tradiţional, nisipul din deşert reprezintă o problemă pentru echipe, care apelează la filtre suplimentare de aer, chiar dacă organizatorii împrăştie adeziv pe dunele de nisip din apropiere.
Regulamentul sistemului DRS a rămas identic cu cel de anul trecut: există două zone în care sistemul va putea fi activat, prima dintre ele fiind situată între virajele 10 şi 11, iar a doua pe lunga linie dreaptă de start-sosire.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5.412 km |
Numar tururi | 57 |
Distanta totala | 308.238 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul din Bahrain pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 3 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 3 |
Unitatea de stocare a energiei | 3 |
Recuperarea energiei | 3 |
Consum de carburant | 2 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Bahrain pneuri de compoziţie soft şi medium, chiar dacă circuitul Sakhir este foarte solicitant pentru pneuri în zonele cu tracţiune puternică şi în cele de frânare violentă, aşa cum este primul viraj.
Totuşi, există o schimbare majoră faţă de anii trecuţi: trecerea la o cursă care se desfăşoară parţial pe timp de noapte va face ca temperatura de la nivelul pistei să scadă cu până la 15 grade pe parcursul evenimentului, lucru care va afecta comportamentul pneurilor într-un mod încă necunoscut cu precizie.
Tocmai de aceea, Pirelli a evitat să facă predicţii cu privire la numărul de opriri la boxe pentru această cursă.Informaţii meteo: vreme tipică de vară
Vremea din Orientul Mijlociu este călduroasă, însă aceasta va fi întâmpinată cu uşurare de piloţi după canicula şi umezeala din Malaysia. În cele trei zile de concurs, temperatura maximă va fi de 25-26 grade, în timp ce pe parcursul nopţii aceasta va scădea doar până la circa 20 de grade.
Şansele de ploaie sunt practic inexistente în condiţiile în care cerul va fi complet senin pe tot parcursul celor trei zile ale Marelui Premiu.
Statistici pentru Bahrain
▶ Bahrain devine a treia cursă desfăşurată cel puţin parţial pe timp de noapte, după Singapore şi Abu Dhabi, Organizatorii au instalat 495 de stâlpi de iluminare cu o înălţime care variază de la 10 la 45 de metri;
▶ Jenson Button va lua startul în cursa cu numărul 250, în timp ce Nico Rosberg a ajuns la borna 150;
▶ patru dintre cele nouă curse de până acum au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. Cursa a fost câştigată întotdeauna de un pilot care a plecat din primele patru poziţii ale grilei;
▶ Ferrari a ajuns la 69 de curse consecutive în care obţine cel puţin un punct. Seria a început la Marele Premiu al Germaniei din 2010.
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2009 | Jenson Button (BrawnGP) |
Marele Premiu al Bahrainului la TV
Bahrain este pe acelaşi fus orar cu România, astfel că sesiunea de calificări şi cursa vor avea loc la începutul serii.
Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 4 aprilie | 14:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 4 aprilie | 18:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 5 aprilie | 15:00 | - |
Calificari | sambata, 5 aprilie | 18:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Cursa | duminica, 6 aprilie | 18:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Go Kimi!
Forza Rossa!
Induceti cititorii in eroare
In 2011 nici macar nu a fost cursa in Bahrain, pe seama violentelor de strada ;)
2009-BUTTON
2010-ALONSO
2011-0000000
2012-VETTEL
2013-VETTEL
despre ce stiri vorbiti voi? :)))))
Pe tri nu m-as mira sa fie Magnussen(sau de ce nu,Button)sau unul din baietii Wiliams.
2-Hamilton
3-Button sau unul din baietii Wiliams
4-Vettel/Alonso
5-Magnussen
6-Raikkonen