La numai o săptămână după Marele Premiu al Franței, Formula 1 se reunește la sfârșitul acestei săptămâni pe circuitul Red Bull Ring pentru Marele Premiu al Austriei.
După ce a câștigat toate cele opt curse desfășurate până în prezent, Mercedes este în mod natural marea favorită la victorie și în acest weekend, fapt evidențiat și de principala temere manifestată de Lewis Hamilton: căldura.
"Este foarte cald acolo, foarte dificil pentru frâne. Acum câțiva ani am avut două defecțiuni tehnice într-o cursă, așa că este dificil pentru toată lumea. Nu mergem acolo plini de încredere, știm că am putea avea un weekend dificil", a declarat liderul clasamentului general.
Mercedes are deja un avans de 140 de puncte în fata Scuderiei Ferrari în clasamentul general, iar firavele speranțe ale italienilor se leagă de faptul că circuitul de la Spielberg este mai bine adaptat monopostului Ferrari decât cel de la Paul Ricard.
"Austria este unul dintre circuitele mele preferate.
Este un circuit destul de diferit, așa că sunt destul de sigur că putem avea un weekend pozitiv", a declarat Charles Leclerc, unul dintre piloții Ferrari.Red Bull Racing va concura în fața propriilor suporteri, însă Max Verstappen a admis că monopostul are nevoie de un plus de putere din partea motorului Honda pentru a-și îmbunătăți performanțele.
"Trebuie să câștigăm un pic de performanță din partea monopostului pentru a fi cu adevărat competitivi. Trebuie să facem un pas înainte și în privința motorului", a explicat olandezul.
Între timp, FIA a cedat presiunilor făcute de o serie de echipe și a anunțat că va convoca vineri în Austria o întâlnire cu șefii echipelor pentru a vedea dacă cele mai multe echipe sunt de acord cu schimbarea regulamentului pentru pneuri imediat după pauza de vară. Câteva echipe au propus ca, după pauza din luna august, pneurile Pirelli să aibă aceeași structură ca în sezonul 2018.
Principala nemultimire este că schimbările efectuate la structura pneurilor în acest sezon au avantajat în mod decisiv Mercedes, ceea ce a permis echipei germane să domine prima parte a acestui campionat.
Pentru ca schimbătoarea regulamentului să se producă în timpul sezonului, este nevoie de acordul a șapte dintre cele 10 echipe, iar Mercedes și, posibil, McLaren și Williams vor vota împotrivă.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 28 iunie | 12:00 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 28 iunie | 16:00 | - | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sambata, 29 iunie | 13:00 | - | F1 TV Pro |
Calificari | sambata, 29 iunie | 16:00 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
Cursa | duminica, 30 iunie | 16:10 | Digi Sport, Telekom Sport | F1 TV Pro |
lewis ,week-end dificil pentru mercedes nu ii in 2019 in F1, comisia FIA mi-o confirmat zilele trecute ca forul mondial vegheaza la "bunul" mers al acestei intreceri , la predictibilitatea atat de draga celor din Brackley dar atat de dizgratioasa acelora pentru care F1 reprezinta si altceva in afara de regulamentele perfectibile si musai aplicabile discretionar doar in folosul brandului auto german si care-mi certifica o data in plus ca cei din Stuttgart is rasplatiti peste masura de FIA dupa revenirea in F1 cu echipa oficiala dupa perioada de peste jumatate de secol de pauza
Gandesti romaneste despre o echipa germana....nemtii, daca sunt 20 de curse intr-un sezon, vor sa castige 21.
Unii confunda sportul asta cu pescuitul.
Ferrari au dominat tot în aceași maniera cand au avut în echipa tehnicieni de alta naționalitate.Italieni sunt ca români, multa paravrajeala rezultate 0,plus ca sunt si mafioți.
Spun asta ca fan înrăit Ferrari dar asta este adevarul,plus ca isi merita soarta pt ca iau îndepărtat din echipa pe J T ,R B, MS
Pentru locul 3 as paria pe Leclerc sau Verstappen.
McLaren au de demonstrat ca in Franta nu a fost o intamplare.
Vettel trebuie sa-si revina.
Botas trebuie sa castige sa ramana in cursa pentru campionat.
Restul se bat pentru a intra in puncte……
Referitor la Franta, nici nu am mai comentat week-end-ul trecut. Pur si simplu cea mai plictisitoare.