Pentru prima oară în istorie, Formula 1 va găzdui la sfârșitul acestei săptămâni o cursă pe același circuit că în etapa precedentă.
Acest element de noutate are în teorie dezavantajul că rezultatele sunt mai puțin previzibile, însă pe de altă parte echipele își vor adapta setările și strategiile pe baza datelor esențiale obținute în cursa de debut a sezonului.
De altfel, Scuderia Ferrari a anunțat oficial că a decis să introducă primul update aerodinamic al anului chiar în cursa de la sfârșitul acestei săptămâni, cu o etapă mai devreme decât planurile inițiale.
"Dezvoltarea update-urilor are loc la foc continuu de ceva timp cu speranța că vom introduce în acest weekend un nou pachet aerodinamic care inițial era programat pentru Hungaroring. Sau cel puțin unele componente. Nu ne așteptam ca aceste componente să înlăture complet diferența de fruntea grilei, dar ne-ar putea permite să progresăm", a explicat Mattia Binotto, șeful Scuderiei.
Între timp, Mercedes a experimentat o problemă tehnică la cutia de viteze încă din primele tururi ale cursei, iar oficialii echipei au avertizat că nu au găsit încă o rezolvare.
"Bottas a avut vineri o problemă care a revenit sâmbătă și apoi duminică.
Dacă producem monopostul și îl rulăm, această problemă va apărea la un moment dat, singura întrebare este cât de curând", a explicat Andrew Shovlin, directorul de inginerie al echipei germane.O aparentă necunoscută este legată și de performanțele la care se pot aștepta cei de la Red Bull, după ce Max Verstappen a luptat pentru primele poziții înainte de a abandona din motive tehnice.
Circuitul Red Bull Ring
Circuitul Red Bull Ring este unul dintre cele mai scurte din calendarul competițional, însă oferă o varietate de elemente.
Prima jumătate a traseului favorizează monoposturile cu motoare puternice datorită a trei linii drepte, pentru ca a doua jumătate să fie un așa-numit "tobogan", cu o coborâre lentă printr-o serie de viraje rapide. Șansele reale de depășire sunt destul de limitate, ceea ce explică și existența a nu mai puțin de trei zone DRS.
În mod tradițional, circuitul favorizează Mercedes, iar echipa germană a triumfat în cursa de săptămâna trecută. De asemenea, Red Bull este văzută drept o potențială favorită la victorie alături de campioana mondială, în timp ce Ferrari nu intra în calculele pentru un succes.
Totuși, cursa inaugurală de pe același circuit a demonstrat că Ferrari are potențialul de a profita de problemele rivalilor, mai ales dacă aceștia vor întâmpina defecțiuni tehnice care vor conduce la abandonuri.
Marele Premiu al Austriei la TV și pe internet
Marele Premiu al Austriei este transmis în România pe posturile de televiziune Digi Sport, Telekom Sport și LookSport.
Alternativ, fanii pot urmări cursele și pe internet pe platforma oficială de streaming F1 TV Pro contra unui abonament lunar de 8 euro (39 lei).Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 10 iulie | 12:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 10 iulie | 16:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sâmbătă, 11 iulie |
13:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Calificări | sâmbătă, 11 iulie | 16:00 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
Cursă | duminică, 12 iulie | 16:10 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
McLaRENO, stai ca vin!!!
mattia chiar tre' sa taca malc pe parcursul acestor zile !
mie-mi pare musai difamant acest individ pentru scuderia, o certa echimoza pentru Maranello in postura de team-principal !
toata aceasta atitudine reactiva si vivifianta i se datoreaza lui Camilleri, cel care o initiat aceasta impecabila combativitate dupa stanjenitorul debut de sezon iar faptul ca se devanseaza cu o saptamana implementarea noului pachet aero imi da tot dreptul sa afirm ca duminica vom vedea o cu totu' alta desfasurare de forte pe circuitul austriac, o abordare diferita in plan ofensiv si categoric superioara din perspectiva fertilitatii izbanzilor sosita neintarziat din partea lui sebastian&charles, o cu cu totu' alta zestre de puncte pentru SF1000 in gp-ul Styriei!
grinta sebastian!
grinta charles!
forza ferrari!
Este posibil ca acest lucru să se întâmple în 2021, pentru că, potrivit mai multor surse, proprietarul Red Bull, Dietrich Mateschitz, ar vedea mai degrabă șoferul în vârstă de 33 de ani întors astăzi decât mâine.
Potrivit Motorsport-Total.com există dovezi concrete că Mateschitz ia cerut lui Helmut Marko să-l aducă pe Vettel acasă până în 2021. O revenire a lui Vettel ar avea apoi consecințe asupra lui Alexander Albon și Daniil Kvyat. Albon va fi returnat echipei AlphaTauri, în timp ce Kvyat i s-ar spune la revedere.
Proprietarului de la Red Bull, Mateschitz, îi place să îl vadă pe Vettel stând lângă Verstappen
Media germana scrie că contractarea lui Vettel este foarte dificilă pentru Red Bull pentru ca trebuie indeplinite 3 conditii:
Performanța lui Albon trebuie să fie mult mai proastă decât cea a lui Max Verstappen, Mateschitz trebuie să convingă familia thailandeza Yoovidhya (care deține 51 la sută din imperiul Red Bull) că aceasta ar fi o idee bună, iar Vettel trebuie să îndrăznească să lupte el însuși cu talentul Verstappen."
https://www.gpblog.com/en/news/62684/-marko-has-been-instructed-by-red-bull-owner-mateschitz-to-bring-vettel-home-.html
Ador evolutia personajului, de la "am certitudinea ca Vettel va descatusa forta ucigasa a celei mai bune masini Ferrari din toate timpurile, construite cu ajutorul magistralului Binotto si va duce echipa in stratosfera"/ "Vettel e un zeu, Leclerc e un non-pilot" (inainte de inceperea sezonului), la reversul medialiei, "Leclerc nu e chiar asa rau"/ "Leclerc + Vettel = baieti buni"/ "Ferrari au ratat masina"/ "Tradare, Binotto sa plece!" (realitatea racoritoare, de dupa inceperea sezonului).
Daca nu ar fi rasist, ceea ce este inacceptabil, ar fi chiar simpatic!
prima conditie ii si cea mai facil de indeplinit, asta numa' fiindca poate tu chiar n-oi observat, deja se lucreaza involuntar la ea, cineva o fost extrem de "prevazator" cu deschiderea santierului in ceea ce priveste non-performanta lui Albon in/prin curse,
acest hamilton o inceput sa roboteasca de zor la palmaresu' lu' Albon inca de prin noiembrie trecut si tre' sa recunoastem cu totii, chiar cu "merite" deosebite iar rezultatele ''muncii" sale in 2020 is mai vizibile ca oricand, indraznesc sa afirm ca si-un miop le identifica!
(zero puncte dupa prima cursa in loc de douazeci si cinci pentru thailandez)
a doua conditie mie-mi pare imposibil de realizat, fapt pentru care n-are niciun rost sa-ncerc sa o dezvolt pe a treia!
bere?!? pentru sebastian vettel is dispus sa fac multe sacrificii.......:-))
cumva ar trebui sa-si prezinte scuze D-nul Daniel Popescu pentru faptul ca si-o permis cu 72 de ore inaintea startului Styria-GP sa "omita" detaliul existential pentru F1, acela ca Roscoe o devenit vegan ?!?!
astfel de pseudoinformatii, din postura ta certa de consumator "avizat" de motorsport, astepti din partea redactiei AM ?!?
doresti cumva sa-nchinam osanale lu' Gaston Mazzacane?!?
eu nu is prea convins ca aici ii locu' tau dar cum comunitatea AM-motorsport ii foarte concilianta cu profanii n-om facut altceva decat sa stabilim de comun acord ca meriti inca o sansa, tocmai de aceea recomandarea mea sincera ii sa profiti la maxim de a doua oportunitate