Avancronică Malaysia - Regele furtunii

de Daniel Popescu
Joi, 21.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu al Malaysiei ar putea evidenţia o altă ordine pe grila de start decât în Australia, însă furtunile prognozate pentru fiecare zi de vineri până duminică au potenţialul de a produce surprize.

Este un circuit diferit, va fi mult mai cald, aşa că este foarte dificil să spun cum se vor simţi monoposturile şi cine va fi cel mai rapid după o singură cursă.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Cursa inaugurală de la Melbourne a evidenţiat că Lotus gestionează cel mai bine noile specificaţii ale pneurilor Pirelli în acest debut de sezon şi că monopostul Red Bull Racing are unele deficiente în regim de cursă.

Totuşi, Formula 1 este departe de a avea o imagine clară asupra performanţelor reale ale monoposturilor, întrucât circuitul de la Melbourne nu este caracteristic pentru calendarul competiţional.

Este însă puţin probabil ca lucrurille să se clarifice în Malaysia, un circuit caracterizat de asemenea de extreme: temperaturi de peste 30-33 de grade, umiditate excesivă şi furtuni anunţate deja pentru fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei.

Principalele ipoteze de lucru sunt însă că Lotus s-a infiltrat în rândul echipelor de top, că Ferrari a depăşit parţial problemele din calificări şi are din nou un monopost competitiv în regim de cursă, dar şi că Red Bull Racing va continua să domine calificările cu o uşoară scădere a performanţei în cursă. În plus, Mercedes ar putea lua prin surprindere plutonul prin performanţe bune în special în calificări.

Acestea sunt cele patru echipe creditate cu şanse să lupte pentru victorie, în condiţiile în care McLaren are parte de un început modest de sezon din cauza unui monopost MP4-28 care nu a fost încă adus la capacitate maximă după numeroase modificări comparativ cu precedentul MP4-27. Într-o situaţie oarecum asemănătoare se află şi Williams, iar de această oportunitate încearcă să profite echipe precum Force India, care pot obţine puncte preţioase înainte ca cele două rivale să revină pe linia de plutire.

Raikkonen ar putea avea nevoie de pneuri de ploaie la Sepang

CIRCUITUL DE LA SEPANG

Ar fi o surpriză să câştigăm una dintre primele curse. Cu siguranţă va fi bineprimită, dar avem nevoie de condiţii ciudate, poate o ploaie ca anul trecut în Malaysia.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Sepang este unul dintre cele mai apreciate circuite din calendar de către piloţi, datorită faptului că este rapid şi are numeroase viraje de stânga-dreapta care se succed cu repeziciune. Viteza de top ajunge până la 297 km/h pe cele două linii drepte foarte lungi care încheie un tur de pistă, iar forţa de apăsare aerodinamică are o importanţă majoră.

Spre deosebire de precedentele două sezoane, circuitul de la Sepang va beneficia de două zone DRS, fiecare dintre acestea urmând să aibă propriul punct de detecţie.

Prima zonă DRS este pe linia dreaptă care duce spre ultimul viraj, punctul de detecţie pentru aceasta fiind stabilit între virajele 12 şi 13. Cea de-a doua zonă DRS, care a existat şi anul trecut, este chiar pe lunga linie de start-sosire, cu punctul de detecţie poziţionat în virajul 15.

Regulamentul DRS pentru Sepang

Noua structură a regulamentului DRS pentru Sepang are potenţialul de a oferi spectacol, întrucât un pilot care depăşeşte cu DRS în prima zonă ar putea fi atacat de pilotul proaspăt depăşit în a doua zonă, ca urmare a faptului că ambele zone DRS au puncte de detecţie. Conform regulamentului din acest sezon, sistemul DRS poate fi utilizat numai pe cele două zone desemnate atât în cursă, cât şi în calificări.

SEPANG - TUR DE CIRCUIT

DATE CHEIE PENTRU CIRCUIT

Lungime circuit 5543 m
Numar tururi 56
Distanta totala 310.408 km

STRATEGII PENTRU OPRIRI LA BOXE

Nu abordezi o cursă cu gândul că este deja câştigată. Nu ne aşteptam să avem atât de multe probleme cu pneurile în Australia.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Circuitul de la Sepang este unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri. Teoretic, pista este una cu o aderentă foarte bună, însă ploile frecvente fac că circuitul să devină "verde" la startul fiecărei sesiuni. În plus, căldura excesivă şi umiditatea ridicată contribuie la uzura mai rapidă a cauciucurilor, mai ales că acestea sunt solicitante în zonele de frânare violentă de la finalul celor două linii drepte. Cele mai afectate vor fi cele de pe partea stângă a monopostului şi, în special, pneul stânga-spate.

De aceea, nu este surprinzător că Pirelli va furniza pneuri medium şi hard pentru această cursă, mai ales în contextul în care compoziţiile sunt uşor mai moi decât cele de anul trecut, însă diferenţa dintre specificaţii este mai mare. În cazul puţin probabil în care nu va ploua, ne putem aştepta la strategii cu trei opriri la boxe.

Vettel spera sa-si ia revansa in Malaysia

VREMEA - FURTUNI ÎN FIECARE ZI 

Urmareste Automarket
Malaysia este caracterizată de temperaturi şi umiditate excesive, temperatura maximă urmând să oscileze între 32-34 grade, iar cea minimă de 25 grade, cu o umiditate de 75-80%.
În plus, clima din această regiune a globului face ca aproape fiecare sfârşit de după-amiază să fie afectat de ploi torenţiale.

Prognoza actuală indică furtuni în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei, însă în acest moment nu este clar dacă sesiunile de antrenamente, calificările şi cursa vor fi afectate în mod direct. Având în vedere clima, este însă puţin probabil ca circuitul să fie uscat pe parcursul calificărilor şi cursei, iar acest lucru va bulversa complet performanţele şi rezultatele.

REZULTATELE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Fernando Alonso a întrerupt anul trecut seria de două victorii consecutive obţinute de Sebastian Vettel pe circuitul de la Sepang:

Sezon Castigator
2012 Fernando Alonso (Ferrari)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Kimi Raikkonen (Ferrari)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL MALAYSIEI

- Ferrari a câştigat şase dintre cele 14 curse desfăşurate până acum la Sepang;

- şapte dintre cele 14 curse de la Sepang au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

- Fernando Alonso a niverseaza 200 de curse în Formula 1 cu ocazia Marelui Premiu al Malaysiei;

- Fernando Alonso a câştigat cursă din 2012 după ce a plecat de pe locul opt, cea mai slabă poziţionare pe grila de start a unui câştigător în Malaysia

- Sepang este circuitul pe care Kimi Raikkonen a obţinut prima victorie din carieră (2003).

PROGRAM

Marele Premiu al Malaeziei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României.

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 22 martie 04:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 22 martie 08:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 23 martie 07:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 23 martie 10:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 24 martie 10:00 DigiSport 1

Comentarii (3)

  • Eu cred ca se va desfasura Luni cursa. Faptul ca ora de start a fost impinsa spre dupa-masa, avantajaza ploile. De obicei, e foarte cald pe parcursul zilei, si dupa-masa vine furtuna. Deci.........Luni.
    Luni dimineata, poate la amiaza cam asa.
    In conditii normale, Vettel Alonso Raikkonen. Lupta stransa.
    4 9
  • Felicitari pentru articol, este o buna prezentare la ce sa ne asteptam in weekendul acesta
    15 7
  • Multumesc mult pentru efortu depus la acest articol.
    10 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru