Echipa germană este încrezătoare că a fost o simplă întâmplare generată de configuraţia lentă a circuitului Marina Bay, însă lipsa unor răspunsuri concrete îl fac pe Hamilton să fie circumspect în privinţa acestei ipoteze.
"Nu am niciun fel de încredere. Nu am niciun fel de informaţii care să-mi dea încredere. Sper că este doar o întâmplare, dar a fost un weekend cel puţin ciudat", spune britanicul înaintea cursei.
Principala temere este că Ferrari a înregistrat un progres semnificativ după victoria debordantă obţinută de Sebastian Vettel, care s-a apropiat la numai 49 de puncte de lider, element care a reaprins speranţele unui titlu mondial. "Dacă avem mai multe weekenduri ca acesta, da. Tot ce trebuie să facem este să avem grijă de noi, să atacăm la maxim, pentru că ce fac ei nu este în mâinile noastre", explică el.
În schimb, în aşteptarea unui update de motor din partea Renault, Red Bull nu-şi face iluzii cu privire la performanţele pe care le poate obţine în ultimele şase curse. De fapt, pentru echipa austriacă mai important este modul în care se va contura parteneriatul tehnic cu Ferrari, în absenţa căruia se va retrage din Formula 1.Suzuka se anunţă o cursă dificilă şi pentru cei de la Lotus, care din cauza problemelor financiare au expediat cu întârziere echipamentele, astfel că angajaţii au puţin timp la dispoziţie pentru a pregăti monoposturile. Romain grosjean prefera însă să rămână optimist. "Este o situaţie foarte dificilă. Aşteptam răspunsuri şi confirmări în privinţa viitorului echipei, dar spiritul există încă. Nu însemna că nu putem lupta pentru podium. Priviţi spre Spa, unde echipamentele au fost confiscate, dar am terminat pe podium", se încurajează francezul.
Circuitul de la Suzuka şi regulamentul DRS
Suzuka este unul dintre circuitele preferate ale piloţilor, unii dintre ei punând această pe pistă pe primul loc, în faţa clasicului Spa-Francorchamps. Motive sunt suficiente: virajele sunt rapide şi de viteză medie, foarte solicitante, iar cea mai mică greşeală poate însemna abandonul.Tocmai de aceea, mulţi consideră că Suzuka dezvăluie adevăratele calităţi ale piloţilor, în special în celebrul viraj 130R. Aici, inclusiv linia dreaptă necesită o precizie sporită din partea piloţilor, iar virajele solicitante influenţează negativ uzura pneurilor şi consumul de carburant. De asemena, circuitul este ondulat şi denivelat, iar viteza medie este de peste 230 km/h. Cele cinci viraje din primul sector sunt printre cele mai solicitante din cauza faptului că fiecare dintre ele este abordat cu viteze de cel puţin 210 km/h.
Ca urmare a accidentul suferit de Jules Bianchi în cursa de anul trecut, organizatorii au îmbunătăţit drenajul în virajele 1, 3, 6, 7, 13 şi 18, iar în virajul 7 a fost amplasată o nouă macara care va fi utilizată pentru evacuarea monoposturilor în locul tractorului. Virajul 7 este cel în care Bianchi a ieşit în decor şi a lovit un tractor de remorcare.
Suzuka a rămas unul dintre puţinele circuite cu o singură zonă unde piloţii vor putea activa sistemul DRS. Aceasta este amplasată pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de virajul 16.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5807 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 994 metri |
Viteza de top | 337 km/h |
Consum de carburant | 1.82 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 53 |
Distanta cursei | 307.471 km |
Strategie tipica | 2 opriri |
Lungime pitlane | 395 metri |
Safety Car | 40% sanse |
Strategiile schimburilor de pneuri
Virajele rapide şi solicitante ale circuitului de la Suzuka au determinat Pirelli să aducă cele mai dure compoziţii de pneuri pentru Marele Premiu al Japoniei: medium şi hard. Diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată la 0.6 - 0.8 secunde.
Chiar dacă circuitul a fost reasfaltat recent, suprafaţa rămâne în continuare abrazivă, însă aderenţa se îmbunătăţeşte pe parcursul weekendului. Totuşi, uzura cauciucurilor este una destul de accelerată şi complică strategiile pentru intrările la boxe, cu atât mai mult cu cât vremea este de regulă capricioasă.
Informaţii meteo: posibile ploi în antrenamente
Piloţii vor avea parte de o vreme relativ frumoasă pe parcursul acestui weekend. Chiar dacă antrenamentele de vineri ar putea fi afectate de câteva averse de ploaie, iar temperatura va ajunge la 24 de grade Celsius, în următoarele două zile vor exista condiţii mai bune.
Sâmbăta vor exista unele şanse de furtună, însă duminică cerul va fi doar parţial înnorat, iar temperatura maximă va ajunge la circa 26 de grade Celsius. Umiditatea ridicată va face însă ca în ambele zile temperatura maximă resimţită de corp să ajungă la 31 de grade Celsius.
Statistici pentru Marele Premiu al Japoniei
▶ 5 dintre ultimele 10 curse de la Suzuka au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ în cele 26 de curse de la Suzuka de până acum, câştigătorul a pelcat din prima linie a grilei de start în 22 de ocazii şi din pole position în 12 situaţii;
▶ cea mai importantă expceptie de la regula este Kimi Raikkonen: finlandezul a câştigat în 2005 pentru McLaren după ce a plecat de pe locul 17;
▶ Sebastian Vettel a câştigat patru dintre ultimele şase curse desfăşurate la Suzuka;
▶ Daniil Kvyat poate ajunge la 6 curse consecutive în care a terminat în puncte şi este lider la acest capitol după abandonul suferit de Hamilton în Singapore.
Sezon | Castigator |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
Marele Premiu al Japoniei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.
Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 25 septembrie | 04:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 25 septembrie | 08:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 26 septembriet | 06:00 | - | |
Calificari | sambata, 26 septembrie | 09:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 27 septembrie | 08:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Daniel Popescu spune că...
Mercedes va reveni la ritmul obişnuit în Marele Premiu al Japoniei. Chiar dacă echipa nu are neapărat o explicaţie pentru reculul din Singapore care să fie pe placul lui Hamilton, nu este un secret că Marina Bay a reprezentat doar un alt circuit unde puterea motoarelor Mercedes nu este factorul decisiv, la fel ca la Monaco şi Hungaroring.
Vettel are însă şanse să-l surclaseze pe Nico Rosberg şi să treacă pe locul doi în clasamentul general, iar un titlu neoficial de vice-campion va reprezenta un nou impuls pentru Ferrari în perspectiva sezonului următor.
Unde se va afla Red Bull Racing în acest mix? Chiar îi pasă cuiva? Pentru Formula 1 mai importante sunt negocierile cu Ferrari pentru furnizarea motoarelor. Altfel, ne putem trezi cu numai opt echipe pe grila de start, iar dacă Renault nu va cumpăra Lotus ar putea rămâne doar şapte.
Santander? Nu erau sponsori lui Alonso? Daca este adevarata stirea is curios unde o sa il vedem pe spaniol la anul...
Si totusi exista o diferenta intre a fi vicecampion, sa ai un numar de 203 puncte, sau sa fi pe locul 16 cu 11 puncte, la 4 puncte de ultimul loc?
Eu zic ca da.
Oricum, plecarea unor sponsori pare inevitabila in contextul lipsei de rezultate. Foarte probabil, contractele pot fi reziliate in cazul in care nu sunt indeplinite anumite criterii de performanta.
Vettel merge bine bine cand are o masina buna la dispozitie. Am vazut anul trecut ce poate si m-a dezamagit. A fost batut de Ricci si si-a facut valiza. Sa vedem ce coechipier are din 2017 la Ferrari ca-si strange lucrurile de pe acum.
Cand decide acesta, cumpara pe bani marunti ambele echipe
Una o vinde la cineva pe care nu deranjeaza motoarele Ferrari cu o specificatie mai batrana
Iar cealata echipa o tine pt academie
Forza Ferrari!
Din păcate pentru tine te înșeli și te înșeli amarnic!
Vettel anul trecut după ce a văzut performanțele motorului Renault și-a dat seama că în viitorul predictibil nu mai are nici o șansă să lupte pentru titlu așa că a utilizat de dreptul de reziliere anticipată a contractului pe care îl avea cu RedBull!
Ca să poată beneficia de dreptul de reziliere anticipată trebuia să îndeplinească anumite clauze din contract printre care și cea care stipula că se poate prevala de acest drept dacă până în luna septembrie nu acumulează un anumit număr de puncte și nu mai are nici o șansă de a deveni campion!
Ce crezi tu că a ales Vettel să facă după ce și-a dat seama de adevărata valoare a motorului pe care îl avea la dispoziție?
A ales să nu se mai omoare cu firea ca să poată activa clauza!
Ai să spui că după ce a activat clauza de reziliere tot nu a făcut mare lucru și da ai dreptate dar din acel moment Vettel nu a mai avut la dispoziție o mașină similară ca performanțe cu cea a lui Ricciardo!
Sezonul 2010 s-a terminat de mult, oricat frustrare tineti in voi, Titi si Mobius, n-ar fi rau sa treceti peste, si sa discutam despre sezonul actual. Ce-i in trecut, acolo ramane.
Mersi de info. Nu stiam ca Santander nu mai are contract cu Alonso...