Despărţiţi de numai 10 puncte cu maxim 50 disponibile, cei doi rivali sunt conştienţi de miza reprezentată de Marele Premiu al Statelor Unite, care l-ar putea transforma pe german în triplu campion mondial.
Ferrari promite să aducă noi update-uri majore pentru cursa de la Austin în încercarea de a reduce decalajul care o separă de Red Bull, iar principalele noutăţi vor fi o nouă aripă spate şi un nou eleron. Cei de la Red Bull preferă să nu ofere informaţii de acest gen, însă cel mai probabil echipa austriacă va introduce la rândul ei unele update-uri.
O strategie asemănătoare vor aplica şi cei de la McLaren şi, mai ales, Lotus, ultimii anunţând deja o îmbunătăţire vizibilă a sistemului de evacuare de tip Coandă. Mercedes s-a resemnat deja în asteprarea lui Lewis Hamilton şi speră să se menţină pe locul cinci în clasamentul constructorilor în faţa celor de la Sauber, care au arătat de mai multe ori că au potenţialul de a-i surclasa pe germani, mai ales că diferenţa de 12 puncte poate fi surmontată într-o singură cursă.
CIRCUITUL AUSTIN
Circuitul de la Austin reprezentă o necunoscută pentru toţi piloţii, aceştia antrenându-se până acum doar pe computer şi, eventual, pe simulatoarele echipelor. Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.
Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire. Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.La prima vedere, şansele de depăşire în sectoarele 1 şi 3 sunt destul de limitate, astfel că punctul de interes va fi linia dreaptă dintre virajele 11 şi 12, acolo unde piloţii vor putea activa sistemul DRS pe o distanţă de aproximativ 650 de metri.
AUSTIN - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 5.516 km |
Numar tururi | 56 |
Distanta totala | 308.896 |
STRATEGII PENTRU PNEURI
Simulările efectuate de Pirelli arată că circuitul de la Austin este solicitant pentru pneuri, astfel că piloţii vor avea la dispoziţie cauciucuri de compoziţie medium şi hard pentru Marele Premiu de la finalul acestei săptămâni.
Strategiile pentru care vor opta piloţii în timpul cursei sunt dificil de anticipat, mai ales că echipele aşteaptă antrenamentele libere de vineri pentru a-şi forma o primă părere obiectivă despre comportamentul cauciucurilor pe circuit.
INFORMAŢII METEO
Şansele de ploaie pe parcursul celor trei zile ale competiţiei sunt aproape inexistente. Datele arată că cerul va fi mai mult senin vineri, sâmbătă şi duminică, iar temperatura maximă de vineri va fi de 21 de grade, înainte de a urca la 23 de grade pentru calificările de sâmbătă şi de a scădea uşor la 22 de grade în ziua cursei.
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATELOR UNITE
- Austin este al cincilea circuit din calendar pe care piloţii concurează în sens contrar acelor de ceasornic. Celelalte patru sunt Singapore, Coreea de Sud, Abu Dhabi şi Brazilia;
- Austin este al 10-lea circuit din Statele Unite care găzduieşte curse de Formula 1;
- Vettel aniversează în acest weekend 100 de curse în Formula 1;
- Red Bull poate deveni la Austin doar a patra echipă din istoria F1 care câştigă trei titluri mondiale consecutive la constructori, după Ferrari, McLaren şi Williams.
CALCULE PENTRU TITLUL MONDIAL
Vettel va deveni campion mondial la finalul cursei din Statele Unite dacă:
- câştigă cursa, iar Alonso termină cel mult pe locul cinci;
- termină pe locul doi, iar Alonso cel mult pe locul nouă;
- termină pe locul trei, iar Alonso nu câştigă niciun punct.
De asemenea, pentru a rămâne în cursa pentru titlul constructorilor şi în Brazilia, Ferrari trebuie să câştige cu 38 de puncte mai mult decât Red Bull în Statele Unite.
Cu alte cuvinte, Ferrari trebuie să termine cursa de la Austin pe locurile 1 şi 3, iar Red Bull să nu câştige niciun punct.PROGRAM
Marele Premiu al Statelor Unite va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 16 noiembrie | 17:00 | DigiSport 2 |
Antrenamente 2 | vineri, 16 noiembrie | 21:00 | DigiSport 2 |
Antrenamente 3 | sambata, 17 noiembrie | 17:00 | DigiSport 3 (17:45) |
Calificari | sambata, 17 noiembrie | 20:00 | DigiSport 3 |
Cursa | duminica, 18 noiembrie | 21:00 | DigiSport 2 |
"Despărţiţi de numai 10 puncte cu maxim 50 disponibile, cei doi rivali sunt conştienţi de miza reprezentată de Marele Premiu al Statelor Unite, care l-ar putea transforma pe german în dublu campion mondial."
Nici in fraza de mai sus nu sunt balarii??
Hai sa-ti dau un indiciu VETTEL e deja dublu campion mondial. ;)
In rest un articol interesant, si atat.
Austin fiind o cursa noua nu cred ca se pot emite prognoze. RBR, McLaren,Ferrari si Lotus vin cu imbunatatiri. Nu avem de unde sa stim al cui update va fi mai bun. In plus la Austin se vor folosi pneuri medium si hard. Circuitul de la Austin desi are curbe asemanatoare cu ale altor circuite pneurile utilizate sint altele. Poate semana cu India si Coreea de Sud insa pe ambele circuite s-au utilizat soft+medium. Deci performantele nu pot fi nici in cazul asta comparabile. E un fel de salt in necunoscut.
Cine poate castiga ? Vettel ? Webber ? Hamilton ? Button ? Alonso ? Massa ? Kimi ? Sau altcineva ?
Din punctul de vedere al spectacolului ideal ar fi ca la finalul cursei sa fie un Ferrari 1,2 (de cati ani de zile nu s-a mai intimplat!) si RBR in afara punctelor. E posibil asa ceva ? Poate ca da, dar mai probabil ca nu. Probabil titlul la contructori este deja acontat de RBR. Vedem insa dupa cursa de duminica cui o sa-i iasa mai bine. Sa castige cel mai bun !
La fel ca si Vettel si Alonso este dublu campion mondial (titulatura asta de campion mondial ma cam zgarie pe urechi dar asta este ... Au in USA sau SUA daca iti place mai mult curse care de multe ori sint mult peste ceea ce oferea F1). Asa ca lupta este intre pachetul "Vettel+RBR" si "Alonso+Ferrari". Care va fi mai bun ? Ai 50% sanse de reusita. Sau poate nicunul din cei doi nu va casitga !
LINK pentru Sky Sports F1? Multumim!
http://www.firstrowsportal.com/?page=ZJdiZWVinaiioA==
Acesta dupa cca 20-30 de minute nu mi-a mai mers. Transmisia este la o calitate buna.
http://www.usagoals.com/
Linkul este de la un server pentru sport online. Mergi in jos pe lista de evenimente sportive pana ajungi la cel pe care-l vrei. Primul link cu F1 era de la sky sports (asta acum doua saptamani in calificarile din Abu Dhabi). Mai sint si alte linkuri cu transmisia F1 de la televiziuni si in alte limbi (spaniola, portugheza, sarba,etc).
Aici calitatea nu este excelelnta dar depinde si de netul pe care-l ai (al meu nu era nici pe departe un net de mare viteza dar am putut urmari lejer video).
Sper sa va fie de folos !
Ceea ce eu am postat este un copy>paste al textului care se regasea in articol, articol ce a fost CORECTAT dupa postarea mea.
Deci mai "platini" mergi si citeste articole legate de fotbal si lasa gestionarea unei pagini de internet in seama cui stie despre ce este vorba. Daca ai fi citit cu atentie a doua postare a mea ti-ai fi dat seama, sau nu, ca a fost corectata greseala.
Asa ca "Allez les bleus" ;)
Sunt fan Ferrari de vreo 20 de ani asa ca sper sa castige Alonso sau Massa, de ce nu, dar sunt constient ca doar o problema tehnica l-ar putea face pe Vettel sa piarda.
La cum ii merge monopostul in ultimele curse e "aproape" imbatabil.
Din cate am vazut Ferrari au muncit mult in ultimele saptamani. Asta ar trebui sa le aduca un plus. Un plus de 0,2-0,3 secunde pe tur ar fi bun pentru ca in cursa Alonso si Massa sa poata concura cu cei de la RBR.
Ferrari merita unul dintre cele doua titluri. Cum la constructori e cam imposibil, ramane la piloti. Si aici cred ca "pachetul" Alonso + Ferrari poate fi in ultimele doua curse mai bun decit "pachetul" Vettel+RBR. Daca va fi de ajuns ca Alonso sa fie in fata lui Vettel ramane de vazut.