Avancronică F1 Silverstone - Cine se pune cu Red Bull?

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 05.07.2012
McLaren promite să dea o replică pe măsură celor de la Red Bull în cursa de la Silverstone, însă Ferrari, Mercedes şi Lotus stau şi ele la pândă pentru a-şi adjudeca victoria.

Cinci dintre cele nouă echipe tradiţionale de pe grila de start care au câştigat puncte în acest sezon au pretenţiile şi abilităţile necesare pentru a câştiga Marele Premiu al Marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni.

O situaţie rar întâlnită în Formula 1 până anul trecut, dar care tinde să devină o obişnuiţă într-unul dintre cele mai echilibrate sezoane din istoria competiţiei.

Iar acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că Fernando Alonso a devenit în urmă cu două săptămâni primul pilot care obţine două victorii în sezonul curent.

RED BULL, FAVORITA LA SILVERSTONE?

Nu puţini sunt cei care consideră că Red Bull Racing este principala favorită la victorie, întrucât Marele Premiu al Europei a evidenţiat superioritatea campioanei mondiale: Sebastian Vettel a obţinut detaşat pole position-ul, iar în prima parte a cursei şi-a creat un avans de peste 20 de secunde înainte de a fi forţat să abandoneze din motive tehnice.

Totuşi, performanţele austriecilor se bazează pe o serie de update-uri introduse pe monopostul RB8 la Valencia, în timp ce rivalii au preferat să aştepte cursa de la Silverstone. Este şi cazul celor de la McLaren, care sunt convinşi că vor reduce diferenţa faţă de Red Bull prin prisma upgrade-urilor pregătite.

De cealaltă parte, Ferrari vine cu un moral excelent după victoria emoţionantă a lui Fernando Alonso de la Valencia şi ar putea fi avantajată şi de configuraţia circuitului, asemanantoare cu cel de la Barcelona. În plus, Mercedes mizează pe o revenire în frunte după podiumul lui Michael Schumacher din ultima cursă, în timp ce Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen sunt determinaţi să aducă prima victorie pentru Lotus în acest sezon.

CIRCUITUL DE LA SILVERSTONE

Circuitul de la Silverstone a trecut printr-un amplu proces de reconfigurare începând din 2010.

În acest an va fi abia pentru a doua oară când linia de start-sosire este amplasată intre virajele Club şi Abbey, însă restul circuitului a rămas acelaşi ca cel stabilit în urmă cu doi ani.

De asemenea, regulamentul sistemului Drag Reduction System (DRS) va fi identic cu cel din sezonul precedent. Astfel, piloţii vor putea activa tehnologia care facilitează efectuarea depăşirilor la 45 de metri după ieşirea din virajul 4 (The Loop) şi o vor putea utiliza pe linia dreaptă Wellington până în momentul frânarii pentru abordarea virajului 6 (Brooklands). Zona de detectare a diferenţei de maxim o secundă între doi piloţi a fost stabilită la 25 de metri înainte de intrarea în virajul 3 (Village).

TUR DE CIRCUIT LA SILVERSTONE

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 5.891 km
Numar tururi 52
Distanta totala 306.198 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie soft şi hard pe circuitul de la Silverstone, pentru a asigura o varietate cât mai mare de strategii. Totuşi, există două elemente care vor îngreuna stabilirea unor strategii concludente: echipele vor evalua şi o compoziţie experimentală de pneuri hard în antrenamentele de vineri, iar ploaia ar putea avea un impact semnificativ pe parcursul acestui sfârşit de săptămână (vezi capitolul dedicat de mai jos).

INFORMAŢII METEO

Pe circuitul de la Silverstone, vremea va fi în mare parte similară în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei: dimineaţa cerul va fi senin sau înnorat, pentru ca în cursul după-amiezii să existe şanse reale de ploaie. Totuşi, ultimele estimări arată că antrenamentele de vineri se vor desfăşura pe un circuit uscat, şansele ca scenariul să se repete în calificările de sâmbătă fiind de asemenea destul de ridicate.

În schimb, cursa de duminică ar putea fi afectată de o ploaie slabă, element care ar avea ca efect o regândire din mers a strategiilor şi inevitabilă apariţie a surprizelor.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Ferrari şi Red Bull Racing au obţinut câte două victorii la Silverstone în ultimii cinci ani.

Sezon Castigator
2011 Fernando Alonso (Ferrari)
2010 Mark Webber (Red Bull)
2009 Sebastian Vettel (Red Bull)
2008 Lewis Hamilton (McLaren)
2007 Kimi Raikkonen (Ferrari)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL MARII BRITANII

  • Red Bull a plecat din pole position în ultimele trei curse (Monaco, Montreal, Valencia);
  • Vettel a ajuns la patru curse consecutive fără să se claseze pe podium. O perioadă mai nefastă a avut doar în ultima parte a sezonului 2008 şi prima parte a sezonului 2009, când a înregistrat şase curse consecutive fără o clasare pe podium;
  • Alonso s-a apropiat la numai patru curse de recordul lui Michael Schumacher pentru clasări consecutive în puncte (Alonso - 20, Schumacher - 24);
  • Red Bull a obţinut pole position-ul la Silverstone în ultimii trei ani;
  • Doar patru dintre ultimele 17 curse de la Silverstone au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position.

PROGRAM

Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 6 iulie 12:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 6 iulie 16:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 7 iulie 12:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 7 iulie 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 8 iulie 15:00 DigiSport 1

Comentarii (7)

  • Harta circuitului este Albert Park, din Australia. :)
    14 3
  • iceman
    @house detalii ...
    7 4
  • Ce detalii mai vrei? Harta pusa aici de cei care-au scris articolul este harta circuitului din Australia, nu a celui de la Silverstone
    5 7
  • Foarte interesant faptul ca nu au inlocuit harta circuitului chiar si dupa 40 minute dupa ce a fost pus primul comentariu :))
    Chiar sunt curios daca va fi inlocuita.
    9 1
  • ferrari 2012
    Doamne ce chiori sunteti. E SILVERSTONE SI AM SCRIS CU LITERE MARI SA VEDETI!!!
    3 8
  • @ferrari 2012
    Da, la ora 17:22 era Silverstone, dar la ora 13:50, cand am citit eu articolul, era Albert Park.
    5 0
  • ferrari 2012
    A fost greseala mea, Scuze.
    Dar acum sa revenim la cursa.Aici nu mai sunt asa de importante calificarile , deci cine va avea un ritm bun la inceputul cursei are sanse sa castige.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru